Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1848 ggr
Dorfan
2/12/18, 10:50 AM

katters själar

Min mycket efterlängtade, älskade kattunge dog oväntat och det blev en enorm förlust för mig och familjen. Jag  upplevde en sån oerhört stark kärlek från och till min lilla Piccolino och upplevde en sådan stark kontakt som jag aldrig tidigare känt till ett djur.

Denna lilla själ kom direkt tillbaka till oss och både visade sig och lekte med sina leksaker, flyttar saker o.s.v. Det blev lite för "stökigt" nattetid och med hjälp av medium ( som tog bort lite andra andar som också följt med hit),..fick vi be  Piccolino att bara hälsa på dagtid.

Idag har vi en ny liten individ, en liten tjejkisse som vi tror leker med vår tidigare katt. Piccolino gör sig nästan dagligen påmind fortfarande och visar sin glädje över sin nya lekkamrat. Det vi funderar över är om vår lilla katt idag kan gå mellan dimensionerna ?.. kan levande katter "hälsa på" i den andra världen..när de leker?Hon har en otrolig förmåga att "bara försvinna" på en tiondels sekund. Vi har alla i familjen upplevt att hon bara är "borta" för att sedan dyka upp igen.

Man vänder bort blicken en sekund och hon är inte i rummet längre och sen plötsligt är hon mitt framför näsan på en. Hon är dessutom en ganska sävlig och långsam katt så det känns så orimligt att hon skulle ha "tjurrusat" en vända.

Är det någon som vet ?

En fortfarande sörjande katt matte

Annons:
Honestyisdead
2/12/18, 11:28 AM
#1

Katter är bra på det där att gömma sig och dyka upp plötsligt. Är inget övernaturligt.

Galaxy86
2/12/18, 12:34 PM
#2

Har ofta katter på besök trots jag vara har hund. jag inte har någon. Ligger ofta hos mig. Och hoppar ofta ner i från vasken. Trots ingen katt. Nä jag tror decär med oss. Även min nymfparakit har jag hört sjunga kanske va det en dröm.

Pokemon hundar och konst

[Hukanson]
2/24/18, 1:35 AM
#3

Det kan vara din sorg och saknad som gör att den är kvar hos dig. Du är inte redo att glömma och släppa än trots att du har en ny liten kisse. Men tiden går och förr eller senare kommer du att acceptera att det som har hänt verkligen har hänt och det går inte att ändra på. Livets villkor är ändå kärlek och det finns en mening med allt som händer oss. Ge livet en chans igen och acceptera att förändring är en del av livet.

Upp till toppen
Annons: