Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 2464 ggr
EPMSS
2015-11-08 20:48

Kan änglar hoppa in i en? Hjälp

Här om dagen ville jag göra något nytt med min meditation så sökte upp en övning på youtube om att möta änglar under meditation, jag gjorde så som man skulle tills hon säger föreställ dig att denne ängel ska hoppa in i din kropp och när hon väl sa så börja jag känna mig yr (kändes som hela världen snurra snabbt som en elmixer) och kändes de som någon sög ut min luft helt så jag avbröt allt och efter dess så är jag livrädd för meditera. Jag var ej påverkad av något , vill bara berätta de. Jag har ingen aning vad som hände för jag har aldrig känt så! Kan någon förklara om detta är normalt och vad som hände? 🤔

~ But why? ~

Annons:
Loris M
2015-11-08 20:56
#1

Jag tror att det var din egen rädsla som skapat den där känslan. Nej, änglar kan inte "hoppa in i en". Varför skulle de göra det? Det finns inget att vara rädd för. Det var i övrigt en konstig meditation. Se upp med sådana videon som vem som helst kan ha lagt upp.

EPMSS
2015-11-08 21:01
#2

Nej tror ej att de var min rädsla för jag var rädd efter känslan kom och jag lät ju hålla på ett tag och jag var helt lugn när jag gjorde övningen.

~ But why? ~

Loris M
2015-11-08 21:18
#3

#2 Jag tänker att även om du var lugn från början, så kan det hända att du ändå blev överraskad (det skulle jag bli i alla fall) när rösten i meditationen sa att ängeln skulle hoppa in i din kropp och att det skapade dessa känslor. När vi blir överraskande så får vi upp pulsen. Men jag vet inte. Vad tror du själv att det var?

EPMSS
2015-11-08 21:46
#4

Gillar den frågan, de är en tanke jag får tänka vidare på… Hördes talas om att vissa människor är känsliga för andlig/ ängla närvaro och dom kan bli yra eller få illa mående och ect. Kan tyvärr ej säga riktigt vad jag själv tror, försöker tänka logiskt men tyvärr kommer ingen vart med att tänka logiskt.

~ But why? ~

Loris M
2015-11-08 21:56
#5

#4 Jag har också hört att det kan förhålla sig så. Sen är vi även mera mottagliga för andekontakt under en meditation. 

Men jag tycker fortfarande att det var märkligt att man skulle föreställa sig att ängeln hoppar in i kroppen. Vad skulle det vara bra för? Änglar har väl annat att göra? 🤔När man ska möta sin ängeln  (i en meditation) så är det oftast så att man ska mötas på någon plats. Eller så ska man föreställa sig att ängeln sitter framför en eller liknande.

[Hukanson]
2015-11-09 18:58
#6

Det är en utbredd okunnighet om vad som är vad. Änglar är av gudomen. Skyddsandar är släktingar som på himmelens mandat beskyddar och hjälper. Sen finns det negativa andar som är på upptäcksfärd och kommer till människor av nyfikenhet för att se vad de kan få eller ställa till. Vi måste vara beredda på att det är lättare att få kontakt med de negativa i början…innan vi blivit upphöjda och mogna i vår erfarenhet och praktik. Be alltid gudomen om beskydd av änglar och skyddsandar innan du mediterar!

Annons:
EPMSS
2015-11-11 18:09
#7

#5 jag har aldrig hört talas om man träffar änglar på någon plats utan jag möter henne hemma. Som sagt forskningen är inte så stor. Men om jag skulle svara nu i efter hand har jag gjort en sökning runt om på nätet och böcker. Man kan dela energi med guider så de kanske inte var min ängel utan min guide, min ängel kanske ej har den tiden med mig. Jag tänkte ju innan att jag accepterar dom som har någon slags "relation" till mig. Jag ville ju gärna känna någons närhet.

~ But why? ~

Loris M
2015-11-11 18:13
#8

#7 Jag menar i meditationen. Inte en fysisk plats, utan mera att du ska föreställa dig att ni ska mötas på en vacker plats. På samma sätt som rösten i din meditation sa att du ska föreställa dig att ängeln går in i din kropp.

EPMSS
2015-11-11 18:14
#9

#6 ber aldrig utan jag får ju skydd av min skyddsängel när hon ser de behövs, de är hennes uppgift.

~ But why? ~

EPMSS
2015-11-11 18:19
#10

#8 Förstog de men jag ser henne i mitt huvud när jag blundar och koncentrerar mig  och inte på någon plats inne i meditationens värld. Jag ser ett par stirrande ögon som lyser som liknar ej mina.

~ But why? ~

Loris M
2015-11-11 18:21
#11

#10 Okej, då förstår jag hur du menar! 🙂

TezzD
2015-11-12 20:06
#12

Jag tror helt enkelt att när man tillåter sin skyddsängel att "hoppa in i kroppen" Så gör den inte det ordagrant. det är Mer en vägledning för att man ska öppna sig. Det du kände kan mycket väl ha vart din ängels vibrationer och energier 🙂🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Hukanson]
2015-11-12 21:00
#13

När man mediterar med youtube meditationer så sker ju allt i fantasin…man visualiserar ett skeende som guidas av videon. I denna drömvärld vars sanning är en trosfråga…kan mycket hända som inte händer i verkligheten. Det brukar vara omöjligt att fantisera eller föreställa sig att göra något mot sin vilja, mot sitt hjärtas kärleks högre visdom. Det får hända det man kan tillåta att hända…utifrån ens upplevelse av videons nivå av andlig sanning och kärlek.

Annons:
EPMSS
2015-11-13 00:22
#14

#13 Jag googla på saker och ting fann jag att de jag kände och upplevde kallas trans. Jag vet inte hur jag kom från meditation till trans, de kanske var hennes ojämna volymer på hennes röst som gjorde de. Jag tror att trans är en ganska bra och skön grej igentligen om man beredd och accepterar de. Har nån av er gått över från meditation till trans? Vore bara kul att veta

~ But why? ~

EPMSS
2015-11-13 00:24
#15

#12 kan vara möjligt så, de vore både kul och spännande på en och samma gång. Skulle vilja känna på de igen men denna gång ska jag njuta av de.

~ But why? ~

J-Artur-K
2015-11-18 00:14
#16

EPMSS känner igen din beskrivning hela världen snurra runt som el elmixer. Du bad om ängel skulle komma till din kropp. Din beskrivning av det passar in på in på början av överskuggning som är mycket lätt trans. Jag rekommendera att inte göra det igen för man ska inte hålla på med det ensam utan någon som har kunskap om det. Kan hända saker med en fysisk o psykiskt som inte är bra. Jag har varit i en slags trans där min kropps formas om o ansikte formas om till den jag har kontakt med. Min röst formas om så jag låter som den jag har kontakt med. Sedan kunde en vän till mig ställa frågor och jag besvara direkt automatiskt (min vän ville ha hjälp o ställde upp då) efteråt kunde vi kolla upp vad jag sagt o allt stämde. Men trans delen gör jag inte så mycket längre för är farligt för en själv att ensam hålla på med det. Jag håller mig undan den nu. Är inget man ska leka med utan ha hjälp av någon som har kunskapen om det. Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

EPMSS
2015-11-29 11:42
#17

#16 Jasså, de låter ju lite läskigt med att du ändrade utseende. Vad gjorde att du börja ändra utseende tror du?

~ But why? ~

J-Artur-K
2015-12-01 03:25
#18

#17 Är så trans kan vara fungera men det jag nämnd ovan är inte så himla vanligt . (Jag har träffat ett internationellt medium med trans förmågor erkänt inom detta o han tog även upp han att jag hade trans förmågor o förmågor som var lite mer sällsynta här sverige ) 

Detta ämne jag prata djupare trans är fåtal i sverige som kan den. ¨

Men har bara förmågan som det verkar men långt ifrån kunna den just nu. kräver lång träning o så o enorm disciplin. är inget man ska leka med. 🙂

 Men som svar på din fråga mer rätt ut för att jag bad om det o är så trans kan fungera o jag visste om vad som kunde hända o godkände det 🙂Men det jag gjorde borde jag inte ha gjort egentligen för jag utvecklade förmågan själv . o det ska man inte göra. För kan vara farligt om saker går fel. (Jag hade enorm andlig utveckling o allt gick så himla snabbt så jag fatta inte att det var trans i början men fatta senare , jag tänkte ju inte att lilla jag skulle ha sådana förmågor o tyckte det där va coolt så jag körde ju bar på o fortsatte med det väldigt mycket så utveckades mer o mer ) 

Men idag gör jag det väldigt sällan (händer ibland men inte alls som förut) kan koppla på trans om jag vill kolla något där transen kan vara bra metod för just det men gör en lättare trans då mer överskuggning sedan koppla jag bort det men gör inte så bland folk o så om inte det är att jag känner personen väl  🙂

Ny dag nya möjligheter

Blueberry95
2015-12-03 12:00
#19

Kan tänka mig att om du öppet ber en ängel att hoppa i dig finns det nog andra som drar nytta av det. Jag tänker typ andra varelser som du ger tillträde. De vill nog gärna ta del av en människokropp om de själva är ganska mörka, typ av låg vibration. Så ta det försiktigt vilka du kommunicerar med :)

[Hukanson]
2015-12-03 13:11
#20

Självklart är det inte en Guds ängel som "hoppar in" i människor…det är säkerligen en avliden person som vill återfödas i en annan levande människa därför att den är vilsen och vill känna sig trygg och maktfullkomlig. Den är avundsjuk. Den är på rymmen från den verklighet som råder och bestämmer i den andliga astrala sfären. Andar ska inte hoppa på människan. Då kallas de demoner ifärd med att besätta. Nu är det så tokigt att hinduer och buddhister är toleranta med detta och de tycker att det är ett samarbete som tjänar ett genensamt syfte att leva "gudsfruktig" men se på hur de har det…är det trovärdigt?

Annons:
EPMSS
2015-12-03 14:07
#21

#20 de var en tankeställare med buddism, är de trovärdigt? Jag tror om man kallar på någon så kommer de definitivt komma någon men frågan är vem? Om dessa människor kommer bra överens med varelserna så har dom lyckas men hur vet man att dessa varelser inte luras och börja bli "för kraftfulla". Visst är de en sannolikhet att demoner kan hoppa in i en. Kände ingen ond närvaro så som jag kommer ihåg de. Om ni har hört talas om demonen Zozo så vet ni att han är tankevarelse, något som skapad av våran energi och som springer lös och lever på människors energier. Alla demoner inte tankevarelser. Han kommer alltid söka till oss människor när han har lågt om energi men så länge ingen ger honom uppmärksamhet eller någon slag energi så finns han inte. Jag tror de så med alla slags energi eller varelser, om de inte får nån uppmärksamhet eller enegi så "finns"  dom inte.  Demoner kan söka sig till dom som tillber dem. Om de finns gott så finns ont, om de fanns bara gott så hade ingenting vart i balans. Känner lite såhär om de var en demon i närhet av mig då och jag bad om en ängel så varför var de ingen ängel som tog bort honom ifrån mig?

~ But why? ~

[Hukanson]
2015-12-03 17:08
#22

Bra frågor! Jag känner också att det är svårt att få medveten kontakt med änglar. Det sägs som en sanning att de alltid kommer när man ropar efter dem….men hur nära? De kanske undviker medveten gemenskap…just därför att de är Guds Änglar. Men demoner är trevliga typer, de är bara av sig själva, vill gärna umgås och vara snälla tills de tar över mer och mer, kanske tom kroppen, flyttar in helt enkelt. Kan vara livsfarligt att börja kommunicera. På Tro iFokus har vi länkar till sajter med information om änglar men också om uppstigna mästare som samverkar med änglar. Man kan nämna deras namn i böner till Guds Änglar för att få extra beskydd och kanske medveten gemenskap.

J-Artur-K
2015-12-03 17:50
#23

Att Demoner bruka vara snälla i början för komma en närmare för sedan ta över en är inte som jag ser på det. Är mer att i min uppfattning dom börjar med spratt i ens hem o blir mer o mer allvarliga spratt för att brytta ner en mer o mer psykologiskt tills att man är så psykologisk nerbruten så dom kan ta en i kontroll.

Ny dag nya möjligheter

[Hukanson]
2015-12-03 20:40
#24

Ha ha vi har alla våra inkarnatoriska biverkningar…svårt att leva i den här världen utan att föda demoner omkring sig… Det finns demoner av alla sorter. Det typiska är väl att de fångar uppmärksamheten på något sätt…eller skapar en växande rädsla. Men de tycker ju att de har rätt att finnas till de också. Men man bör inte vara ensam när man anar en närvaro. Gå in till grannen eller be någon komma över ett tag.

Upp till toppen
Annons: