Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 1594 ggr
[Silverräv69]
9/28/15, 1:00 PM

En liten skymt med stor betydelse

Idag fick jag se en liten skymt av min mans skyddsängel. 
Han ska genomgå en operation i veckan, vi känner båda lite oro och olust inför ingreppet, även om vi båda vet att det inte är allvarligt. Det är bara det att det är en helt ny upplevelse för oss båda.
För mig som anhörig och för honom som patient.

Jag har bett var dag i flera veckor att änglarna ska ge oss stöd, styrka och mod att klara av väntetiden, operationen och läkandet efter. Sjukhus är ingen favoritplats för någon av oss.

Jag har känt kärlek, styrka och mod skölja över mig de gånger jag varit extra ängslig och orolig. Jag vet att de är mycket nära oss, omfamnar oss och tröstar oss, det har jag inte tvivlat på det minsta. Änglarna har busat extra mycket med jobbets dator, plingande i telefonen och sådana små hyss.

Men i morse överraskade min mans ängel mig genom att få se en skymt av honom/henne.
Varje morgon står jag vid dörren och "vinkar" av min man när han går till jobbet och idag var inget undantag. Min man hade precis vänt ryggen till på vår loftgång, han var ca. 3-4 m från mig och plötsligt ser jag en stor ljus, vitt, oformlig dim/rökmoln alldeles bakom honom,. Men bara en sekund eller 2, sen var det borta igen.
Jag blev överraskad för jag hade aldrig sett något sådant.

Logiken satte igång: Det var dimmigt ute, kallt, man kunde se ens andetag i luften. Solen var fortfarande mycket lågt.
Hjärnan försökte förklara det och misslyckades.

Men sedan när jag väl körde till jobb, slog tanken mig att det måste ha varit hans ängel och mitt hjärta svarade med sann glädje, kärlek, tacksamhet och tillförlit.

Min mans ängel ville visa för mig att hen är med honom oavbrutet och att han tar väl. Precis som min ängel alltid är med mig.
Jag har sett denna dimman/röken bakom flera människor, alltid tillräckligt länge för att undra om jag sett rätt eller inbillar mig. XD

Jag sänder dem ett stort tack, min rädsla är inte borta, men inte alls lika ihärdig eller stark längre. Nu kan jag vara klippan min man behöver för att möta denna upplevelse och den kommer förmodligen vara ganska odramatisk ur andras ögon,

Annons:
Tarotstollan
10/16/15, 9:37 PM
#1

Å så fint och härligt!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: