Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1387 ggr
TezzD
2015-09-14 22:31

Lilla laban En glad berättelse bara :)

Jag måste bara få berätta. 
Snabb info.
Vi köpte ett hus nu i Juli. Ägaren var även byggaren (startade bygga 1962, färdig 1963) och han avled 2010. Huset såldes därför av hans dotter till oss iår, då det stått tomt.
För det första så hette ägaren samma som min sambo och själsfrändes avlidna far.
Och för det andra så är fastighetsbeteckningen MIN avlidna fars födelsedag!

Nu är det såhär att, Vi kallar honom Laban.
Han gillar att göra hyss i tvättstugan. Varför vet jag inte. Det är bara jag och min blivande man som sköter tvätten. Vi vet vad vi gör och vi frågar varandra om upplägg osv om vi tar över något som den andra påbörjat.

Laban har gjort följande under senaste dagarna:
*Tagit ur min sambos tvättade arbetskläder och lagt UNDER en hög med torr och smutsig tvätt på tvättbänken…🤔
*Blandat smutsigt och rent och lagt på bänken, som min sambo så fint hade sorterat före för att underlätta för mig 🤪

Jag är SÅ nyfiken på HUR han lyckas?! 
Personligen tycker jag att det är lite roligt och är förvånad över att han inte busat mer än så. Han har säkert flyttat på saker med då man letat efterolika grejer som en tok ibland. Plus att han flyttade mina barns bord på övervåningen till ett annat rum. 🥳

Hur som helst så ville jag bara berätta en god historia. Vi är inte rädda och vi blir inte störda. Det är bara roligt och jag väntar på nästa bus! 

Men vet ni. Det mest fantastiska är hur huset på alla sätt och vis, är kopplade till mig och min blivande man! ;-) Och jag kände detta på mig redan innan vi la bud på huset 😉 Här får vi det bra. Och jag hoppas att det är Laban som leker på övervåningen nu och inte mina barn som ska sova! 🤫

Hoppas att ni alla trivs här och jag är ledsen för min frånvaro, men jag kikar in så ofta jag bara kan! 

O du! Spökar det hos dig? Misstänker du att det gör det? 
Var inte rädd. Det är bara en vilsen själ som vill hävda sig lite grann i sin ensamhet.
Be den gå mot ljuset och be gärna änglarna att leda denne till rätt sida 🌺.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Tarotstollan
2015-09-14 23:48
#1

Trevligt med ett eget snällt husspöke!👍

Själv tror jag inte att det spökar här i min lägenhet för jag har inget märkt men å andra sidan har jag bett om "att är det några här var snälla att inte skrämma varken mig eller mina djur".🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Eypril]
2015-09-19 23:53
#2

Haha nej vad kul. Jag var med om en lite lika sak föra julen. Jag slog in julklappar medans jag kollade på julkalendern (haha jag vet så barnslig) och så hör jag hur en liten flicka skrattar och springer igenom lägenheten och hon sparkar när en soptunna och börjar synligt rassla i en plastpåse. Hon tyckte uppenbart att det var jätte roligt att jag slog in julklappar. Jag har aldrig sätt henne inan eller efter det.

[Bettanbop]
2015-09-20 20:44
#3

Så kul 😃

Jo jag har ett husspöke också 🙂 Han heter Eskil och har varit med …. nej han var inte med och byggde huset säger han, men bodde väldigt länge här. Han tycker om att vara här med oss ibland. "OCH skrämma syrran" säger han. (min syster)

TezzD
2015-09-23 09:52
#4

#1 Smart att göra det ändå 😉

#2 Då lockade dina energier dit henne för stunden kan jag tro 😊🎈

#3 Vårat husspöke heter Sture 😃 Men han är snäll och skräms inte. Han vill bara visa att han finns här 🤫

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: