Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 5644 ggr
Vikinga Ängel
2015-08-15 04:14

Ärkeänglar

Hej hej. Jag tittar in igen lite på deta forum efter att ha raderat mitt konto en period. Jag har funderat en del på deta med ärkeänglarna, jag jobbar just nu med 6st av dom. Mikael, Gabriel, Uriel, Chamuel, Jophiel och Zadkiel. Jag känner själv att det bara finns 8st ärkeänglar de jag jobbar med nu samt Raphael och Samael. Men jag blir så förvirrad över alla andra ärkeänglar som folk kallar på. Jag känner själv att dessa 8är de riktiga ärkeänglarna. Jag tror inte att det finns flera men jag blir ibland väldigt förvirrad när folk pratar om ärkeänglar och vissa kallar på änglar som jag inte känner igen som ärkeänglar men de säger att det är ärkeänglar, då syftar jag på Metatron, Haniel och azrael dessa är änglar, men de är inte ärkeänglar och alla änglar folk inom new age är häller inte ljusa. Vissa säger att det finns 72st olika ärkeänglar, andra säger att de är över 200st. Själv tror jag bara det finns 8st. Och jag kommer inte tro att det finns fler. Men det är ändå väldigt förvirrande när namn man aldrig hört förut dyker upp och annat. Vad tror nu andra. Jag undrar även vad ni tror om att ärkeänglar ibland väljer att inkarnera här på jorden?

Annons:
[Moon Light]
2015-08-16 18:03
#1

Bli inte förvirrad, se det som så att du lär känna olika änglar successivt i takt med din egen utveckling. Alla kan omöjligt presentera sig samtidigt och här får du en möjlighet att på ett personligt plan lära känna olika änglar i egen takt utan stress .

Beträffande ordet hierarki och ärkeänglar befinner sig alla änglar på samma plan och det är jordiskt uppfunnet att vi har hierarki i andevärlden . Det här måste raderas ut för ingen ängel står över andra utan där råder frid och dom riktiga änglar du talar om dom kommer med ljus helt utan att säga sig vara en ärkeängel och inte behöver dom gå igenom jordeliv, där har vi åter människans syn på en värld som hon inte förstår .

[Sobeit]
2015-08-17 00:44
#2

Varje ängel och ärkeänglar skapades med en fri vilja. Att säga att de inte skulle vilja inkarnera i t ex en människokropp är lika med att påstå att jag vet vad samtliga änglar vill och inte vill, behöver eller inte. Med andra ord är detta lika omöjligt att veta som att veta hur och var varenda själ väljer att inkarnera. Änglarna är lika individuella som alla andra varelser. Det blir som att säga att jag vet att ingen människa vill inkarnera i ett annat solsystem eller som ett djur. Det vet jag inte! …Allvetande är det bara skaparen som är, så tror jag. Antal ärkeänglar så vet jag bara 4 ännu. Kan inte tro att de skulle vara så många som över 70st. Snarare 7 skulle jag gissa.

Vikinga Ängel
2015-08-17 02:26
#3

Moln Light, varför skulle änglarna inte kunna vara annat en goda tror du? Och varför skulle de inte kunna göra fel och välja en annan väg en ljuset? Nja jag tror inte änglar väljer att komma vid olika tidpunkter i ens utveckling. då skulle du ju inte kunna kalla på en ängel som inte hör till dit utvecklingsstadium. Själv tror jag det har med tidigare liv att göra, samt vilka man har valt ska vara ens guider och följeslagare. Sobeit, visst har änglarna en fri vilja. Och det är därför som jag är mycket förvirrad, jag känner att det är för många änglar. Och vissa änglar presenterar sig aldrig som ärkeänglar, utan människor har ju givit dom de titlarna. Jo eftersom att en Ärkeängel är fallen så är de ju bara 7st. Jag sa aldrig att ärkeänglar inte kunde inkarnera. Jag frågade bara vad ni tror om det.

[Sobeit]
2015-08-17 08:33
#4

#3 Glömde säga, trevligt att se dig här igen. Jag har tidigare också blivit mycket förvirrad pga det stora antalet. Börjar fatta lite mer vem Lucifer varit och är. Jo en ängel kan välja mörkret istället för ljuset. Ja precis, och människor ger inte bara titlar utan de vill bestämma också hur änglarna är som änglar, vad det vill och behöver. Det har gjort mig förvirrad eftersom det ibland inte stämt överens med vad någon sagt och hur jag känner till dom. Nä jag vet, du sa aldrig det.

Vikinga Ängel
2015-08-17 18:27
#5

Tack så mycket 😀 kunde inte hålla mig borta. Det är ändå ganska intressanta diskussioner man kan ha här. Trevligt att se dig med! Jo Mikael är ju tex en väldigt stålt varelse, att han skulle vara fr.o.m. som ett lamm kan inte jag se. Mikael i många kansilerade budskap säger och agerar på ett sätt som inte alls är han. Han är en soldat, en prins av högsta klass inte skulle han bete sig som i de kansilerade budskapen. Så ibland undrar jag facktiskt om det värkligen är Mikael som de kansilerar, eller om de kansilerar honom alls. Och Gabriel har jag sätt att de har målat nästan som en kvinna med blommor i händerna 😳 stakars lila pojke känner jag bara. Han är värkligen inte kvinnlig på något vis. Och han har ett svärd han med. Man måste tänka på det ju att änglarna i första hand är soldater och att de ibland ger meddelanden från Gud. Oftast är det inte ärkeänglar som ger budskapen häller utan lägre änglar. Och jag känner ju att jag kan tycka det är synd om ärkeänglarna som är himmelens prinsar att man sätter andra änglar på deras position. Men jag känner mig ändå ibland att jag blir galen och börjar tvivla på min egen kunskap bara för att andra säger så mycket annat.. 😔

vinden är min mor
2015-08-18 10:14
#6

Jag har funderat på det här med att vi kan se änglarna lite olika.

Kan det inte vara så att vi ser dem lite så att de passar in i vår värld?

En del tror ju inte på änglar men de kan ju se andra väsen som hjälper dem.

Det här som du vikingaängel skriver att du ser änglar med svärd tillexempel.

Så har jag aldrig sett dem.

Och ärligt talat skulle jag inte vilja att de hade svärd heller.

Kan det inte vara så att de visar sig som vi vill se dem?

Sedan det här med hur många ärkeänglar som finns . Det är inget jag besitter någon kunskap om. Jag har god kontakt med Uriel och jag brukar bara vända mig till honom. Våra energier är lika så jag vänder mig faktiskt aldrig till de andra ärkeänglarna.

Har ni någon favorit eller vänder ni er till olika änglar?

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
[Sobeit]
2015-08-19 02:34
#7

Jag favoriserar ingen ää men har ett närmare samarbete med Michael än någon annan. Det var helt enkelt skaparen som skickade just honom till mig via en ängel och via en annan ängel, så det var inget jag bad om eftersom jag just då inte var i tillstånd att be om den hjälpen på egen hand.

Jag kan inte heller se Michael som from, men han har blivit som en vän senaste tiden, och jag litar till hundra procent på vårt samarbete. Ja visst är han en prins och krigar-ledar-soldat-ängel. Min beskrivning av Michael är f.ö stark, säker, modig, envis och har stor integritet(ett oberoende uttryck kanske man kan säga). Bär alltid tung rustning och två långsvärd när jag ser honom. Viker sig aldrig för något som helst motstånd när han bestämt sig. Brutal faktiskt, men ändå barmhärtig på ett vis. Jag gillar hans framtoning skarpt!

Ber jag om hjälp så händer saker med besked direkt och med tydlighet. Hjälpen kommer ibland med överdriven dramatik, men  det beror kanske på mina egenheter. Han kan vara mycket tuff om jag skulle ångra vad jag bett om, för då finns ingen återvändo. Det är bara att tacka och köra på. Så känner jag Michael. Vårt samarbete pushar mig också åt rätt håll och ger mig självförtroende o handlingskraft, för ibland går saker helt åt skogen, men lärt mig på nytt att det inte har någon betydelse i det stora hela.

Gabriel är ju den näst starkaste krigarprinsen! Kanske kan man gilla blommor ändå och ha kvinnliga drag? Men en stark krigare skulle nog kanske känna sig  felbedömd. Håller med dig Vikinga Ängel. Det som kan uppfattas som feminint är kanske att (som jag känner honom) det är en ängel som är mycket bra att resonera med eftersom han kan  ex få mig att tänka i annorlunda banor som är mer upplyftande, eller t ex hjälp med att skingra tankar som inte är mina egna och som kommer väsen av det onda slaget. Är det feminint?…nä jag är osäker. Det är hursomhelst inte lätt att veta vilken information om änglar som stämmer när det vimlar av tolkningar. Vem blir inte galen av och kan börja tvivla på sin egen intuition av den cirkusen som råder?

Raphael ber jag ibland om råd när jag känner mig lite mer sårbar och inte har ork att vara nära Michaels power och handlingskraft. Men jag har drag liknande Michaels… oberoende, bestämd, envis och stolt. Så jag ber inte ofta om hjälp. 

De ärade ärkeänglarna har sin plats av en anledning. Hoppas verkligen att dom har stort överseende med vad människor sätter för titlar hit och dit. Jag tycker det känns allt viktigare att komma så nära sanningen som möjligt. Men har stor oreda i huvudet angående vissa. Jag vet som sagt bara fyra; Michael Gabriel Raphael och Uriel. Och Lucifer förstås innan han fick lämna himmelriket.

Skulle vara intressant att höra ännu mer om andras syn och erfarenhet. Men det har (så typiskt just när mitt intresse tydligen ökade kraftigt återigen) uppstått några vardagliga saker som jag måste ta tag i och reda upp. Återkommer kanske.

[Gudskrigare]
2015-08-19 14:24
#8

Oj vad spännande att läsa om dina erfarenheter. Jag har facktiskt också närmast samarbete med Mikael och Gabriel. Men de har enbart ett svärd var när de är med mig. Gabriel har en ljusare rustning en Mikael men ett längre smalare svärd. Jag har själv haft väldiga problem med onda väsen av olika slag, så alla änglar som kommer till mig har alltid svärd. Och från och till är hela mitt hem fullt av ärkeänglar. Tyvär så kom jag på 2st av de ärkeänglarna jag tagit hjälp av har lurat mig och jag har stängt av dom är mitt liv. Mikael, Gabriel och Uriel fick jaga bort dom. Dessa var Chamuel och Jophiel, och jag bad dom även ta bort Zadkiel. Vilket de gjorde. Nu mår jag bättre igen och kallar numera bara på de som du kallar på. Jag känner mig väldigt ledsen och besviken på att de kunnat göra mig illa på deta visset. Jag tyckte det var lite roligt att du sa att han har 2st svärd i händerna när han är med dig. Jag tror mig själv vara en krigar själ, för Gabriel och Mikael har sat på mig en rustning och hjälm, de har även gjort olika svärd till mig. Men det som är roligt är det att de senaste gångerna jag har bett om ett svårt så har han givit mig sina egna personliga svärd. Jag ber aldrig häller om hjälp, du och jag är väldigt lika där. Jag har också väldigt lik personlighet med Mikael, kanske hör du till hans soldater? Jag har inte sama erfarenhet som dig vad gäller Mikaels handlingskraft, jag har varit väldigt arg och besviken på honom av olika anledningar. Så jag har häller kallat på andra änglar istället för honom, då har det blivit Gabriel. Jag gillar värkligen honom, han är helt underbar. Har du sätt filmen Gabriel? Jag tycker att den är väldigt intressant ur ett ängla perspektiv. Uriel är ganska ny för mig så jag känner inte honom så väl, men hans energi känns mer som guld och de andra har lite lugnare energier.

[Sobeit]
2015-08-20 08:57
#9

Detsamma, intressant läsning, tack ☺. Återkommer. Hoppas allt är ok med dig Gudskrigaren, ser att du är borta nu.

[Sobeit]
2015-08-21 22:01
#10

#6 "Kan det inte vara så att de visar sig som vi vill se dem?"

Jo så tror jag. Men…

…Vill eller vågar?…

Hade gärna sett ett liv på jorden där enbart godhet existerade. Så är inte fallet. Se på världen! Mörker och ljus agerar på spelplanen. Vi behöver krigare för godhetens  överlevnad. Ondska och själviskhet kan föras till ljuset. De som fallit kan bli ljust.  Det som varit ljust kan falla till mörker. Se på Lucifer som var skaparens främsta ängel. Se på de goda människorna som berövats glädje och frihet. All livsgnista. Varför blir det så om inte mörkret har någon kraft alls eller ens existerar? De är inte förlorade men de kan ha tappat tron på det goda och tron på sig själva. Vi alla kan kämpa mot ondska om vi vågar se och handla. Att erkänna mörkret… om så bara för sig själv är ett litet steg mot himmelriket. Eller mot sann lycka och glädje för dom som inte tror på Skaparens goda rike.

Är det verkligen så att ingen här på Änglar har gjort något "fel" eller handlat i rädsla eller egoistiskt,  så att det är helt omöjligt att förstå det mörka som finns på jorden och i andevärlden? Det förvånar mig.

skina
2019-12-04 14:11
#11

När de kom till mig första gången såg de ut som plockade ur bröderna Lejonhjärta, ungefär, den klädseln. Inga svärd eller nått..   Vid ett tillfälle frågade jag Ariel om skillnaden mellan små feer och små änglar, för olika mediala människor har sett olika omkring mig.  Hon svarade "att det ligger i betraktarens öga"…   Så de visar sig som vi förväntar oss och som vi inte blir skrämda av, tror jag.   Jag bad dem visa sig så som de verkligen ser ut och det var ett underbart vackert vitt ljus och det lite oväntade var att min själ verkligen svarade med igenkännande och kärt återseende känsla på dem då.

Dioramabyggare
2020-03-06 03:00
#12

Jag funderar på om det finns/kan finnas kvinnliga ärkeänglar 🤔.

skina
2020-05-28 16:14
#13

Jag tror att vi ser dem som de passar in i vår föreställning.

Flera här i tråden skriver att de är ledsna, besvikna och arga på änglarna. Jag tror att de kan testa oss, för att vi ska växa och komma vidare. Ibland tar det lite tid innan vi har kommit över "tröskeln" och kan fortsätta, tror jag, ibland fastnar vi i en osäker känsla.

Den mänskliga hjärnan vill sätta etiketter på allt och alla, stoppa allt i små prydliga fack. Fyrkantigt och rumsrelaterat seende.
Jag tror inte att andra dimensioner ser ut så. 
Jag tror inte att våra fjuttiga känslor av besvikelse osv existerar där heller utan där är alla en del av allt och det finns en acceptans och kärlek till allt.

Jag tror att det finns en uppsjö med vad vi kallar änglar och liknande energivarelser, men det är vad jag tror, som sagt, vår 4 kantiga mänskliga hjärna har nog svårt att få ihop allt :)

Annons:
[ghostdoggy]
2020-12-09 21:58
#14

#12 klart det finns kvinnliga ärkeänglar

V
2022-03-19 02:48
#15

Jag tror Jesus är den högsta som gått på jorden. Ärke-änglar brukar ha andra uppgifter.

S
2022-06-18 15:32
#16

Hej! Jag läste första frågan här och kände att jag ville dela med mig lite om vad jag tror. JAg gillar ämnet och degt är intressant.

JAg själv är en inkarnerad ängel och namnet är hilaleya, med mig har jag michael och zariel och jesus kristus. JAg upplever att de inkarnerat med mig och det jag får är att visst kan de inkarnera bland människor.

Det finns under titlen ärkeängel så många olika sorters ärkeänglar. Precis som med änglar. Vissa har fallit, alltså blviit avdelade frn GUD, men de välkomnas allltid när de vill hem.

Gud är God ler

SÅ en del får till sig att änglar och ärkeängla rinte inkanerar, jag tor de tär för att de då skulel anses fallna. Men en inkarnaion är ju just det.. en inkarnation de elevr som människor då och föds igen av GUD som ärkeängel när livet är över.

Med vänlig hälsning solros ashya

[Thunder Storm]
2022-06-19 16:48
#17

Änglar som inkarneras varför skulle perfekta ljusvarelser behöva inkarnera det finns ingen som helst anledning och det finns inte heller några fallna änglar det är något som människan uppfunnit.

Inkarnation/Inkarnationer är ett teoretiskt begrepp något människan själv önskar i sin rädsla för att släppa det jordiska och här kan man använda ordet jordbunden för ingen ande vill någonsin tillbaka till jordelivet när han eller hon väl är hemma på andra sidan det är att dumförklara andens intelligens att vilja komma tillbaka hit så allt vad reinkarnationsteorier heter är uppfunnet av människan i människans egna rädsla att släppa taget om jordelivet och är inget som kommer från andevärlden.

Änglarna, det finns inte en enda ängel som behöver inkarnera dom är redan fulländade som dom är så varför människor säger att dom är inkarnerade änglar det övergår mitt förstånd och är man fallen ja då är man inte en ängel för en ängel kan aldrig falla då är man den enkla människan som gått ner och gör sitt jordeliv för att sen komma hem och återförenas.

Det finns ingen som blir avdelad från någon Gud eller vad man väljer att kalla det för det är också uppfunnet av människan att någon måste sitta över någon annan det finns inte sånt i andevärlden däremot finns utmaningar på jorden som vi går igenom men det finns också så mycket gott och det är det goda vi ska fokusera på både här och på andra sidan.

När någon påstår sig vara en inkarnerad ängel då är det dags att spetsa sina ögon och öron ordentligt och inse att den eller dom personerna utger sig för att vara högre väsen än oss andra något en ängel aldrig någonsin skulle göra dom är neutrala dom är fulländat ljus så varför i allsinadagar skulle en perfekt ljusvarelse behöva inkarneras och tala om det för oss andra det behovet har inte äkta Änglar.

Det enkla svaret är man är man är inte en ängel man är som oss alla andra som kan läsa och skriva här, jordiska men vill skina lite mer än andra något åter en ängel aldrig gör dom bara är helt utan behovet av att synas och berätta om sig och sitt dom bara är.

NightWitch-Hexkatten
2023-09-30 11:52
#18

#12: De finns kvinnlig änglar. men ej så vanliga.
Änglar är egentligen könlösa.. men i konstens vackra värld gives de skönhet o kön

**🌟Morgon Stjärnan🔮 *https://www.morningstar.cybersite.nu🧿
📜Önskar dig en fortsatt magisk positiv skön fridfull dag **B☽✪☾B

  • Redigerat 2023-09-30 12:01 av NightWitch-Hexkatten
Upp till toppen
Annons: