Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 2100 ggr
NatureCraft
2015-08-11 12:14

Hej

Hej jag är ny här och undrar vad händer efter döden och vad tycker ni om kristendomens änglar för ni pratar om ärkeänglarna som finns med i den religionen och vad tycker ni om själva Lucifer?

Annons:
Loris M
2015-08-11 19:16
#1

Hej och välkommen hit! 🙂

Roligt att du tittat in för det har varit tyst här ett bra tag. Jag tror att både Sajtvärd och Medarbetare har semester. 😉Det finns väldigt mycket skrivet om olika änglar här på forumet så du får titta lite i trådarna. Själv är jag varken insatt eller intresserad av kristendomen så jag kan inte svara på dina frågor. Men här har du två trådar som handlar om Lucifer som du kan läsa i väntan på att någon annan svarar.

http://anglar.ifokus.se/discussions/52ecf86bce12c4159b000fe1-lucifer 

http://anglar.ifokus.se/discussions/53a6b412ce12c43c0b001fa5-lucifer-vem 

När det gäller vad som händer efter döden så är det nog ingen som med säkerhet vet. Men många har idéer om att livet fortsätter efter döden i någon form.

NatureCraft
2015-08-11 23:50
#2

Oj semester, hur länge? & Tack för att du skickade länkarna.

Loris M
2015-08-12 08:18
#3

#2 Det vet jag ju inte. :-) Det är bara min gissning att de tar det lite lugnt eftersom de inte varit inloggade på ett tag. Men det finns som sagt mycket att läsa här. Om du tryckr på rubriken "Ärkeänglar" i kolumnen till vänster så hittar du säkert många bra trådar som kan vara intressanta för dig.

[kajmal"]1
2015-08-12 19:30
#4

din ande går genom en dimmensionport, till en annan värld.

det är en 20 meter lång ljus gång mellan världarna

[Silverräv69]
2015-08-13 15:58
#5

Min förtröstan är att man tillsammans med sin skyddsängel, som följt dig ända sedan Gud valde ut dig att födas som människa, skall tillbaka till himlen.

Några själar väljer att själva stanna, men alla tar en tur tillbaka till himlen, där man ställs inför ditt liv som människa, du får svara för alla val och känslor du väckt hos människor. Du får återse alla som lämnat dig på jorden och alla du saknat.
Har du uppfyllt din livsuppgift behöver du kanske inte återvända som människa igen.
Men vi föds till människor för att lära oss något och ta med oss kunskapen tillbaka till himlen. Efter din fysiska död, kan din själ följa alla de som lever kvar på jorden och du kommer kunna hjälpa dem på fler sätt än som människa..det är jättevackert!

Angående änglarna nämns de i princip i alla religioner, vissa vid deras namn, andra som andas, skepnader eller gudar över något.

Jag får skriva mer sen, skall strax iväg.
Men kul att du är intresserad och nyfiken på denna sidan, välkommen!

NatureCraft
2015-08-13 22:41
#6

tack :)

Annons:
[Silverräv69]
2015-08-14 15:34
#7

Så, nu har jag en stund över att besvara din fråga om vad jag anser om Lucifer.

Jag går mer på intuition och logik här, då jag i religionerna bara möttes av mardrömsbilder av honom.

Gud skapade flera änglar med den fria viljans gåva, vilket alla andra änglar saknar, men som vi människor också fått. Lucifer var en av dessa med fri vilja och någonstans valde han en annan väg än Guds, i himlen, motsatte sig allt vad kärlek, ljus och han förvisades tillslut med sina "följeslagare".

Men Gud kunde ha förintat honom på ett ögonblick, så han respekterade Lucifers val att gå en annan väg och lät han honom existera och Gud måste ha haft en uppgift för honom. Som vi andligt blinda människor inte ser/förstår.

Min tanke är att Lucifer kanske existerar för att han på sitt vis skall bidra till den mänskliga utvecklingen och lärdomen. Han ska utmana oss och hjälpa oss att utvecklas till vårt fulla potential och nå en förståelse som krävs för att öka mänsklighetens medvetenhet och samexistens med Gud.
Det rättfärdigar INTE alla onda ting han får oss människor att göra och även vi människor med fri vilja har val vi kan göra. Vi människor väljer ständigt den lättaste vägen, den mest bekväma och den mest felaktiga..vi ser ju var världen är påväg nu.

Gud tycker att vår utvekling inte går tillräckligt snabbt för att reparera skadan på jorden och den mänskliga varelsen..men hoppet överger ingen!

Lucifer behöver inte heller ta till de mest dramatiska och avskyvärda synderna för att människan ska hamna på fel spår..ta tex rädsla, den genomsyrar vartenda cell i ens kropp och paralyserar en till den grad att du vägrar göra något, undviker det och undantrycker det. En annan är lätta utvägar..det är enklare tat sätta sig bredvid en person med inbjudande utseende än en med tatueringar, piercingar och  mörka kläder med nitar..men tänk om det är menat för din utveckling att sitta bredvid denna individ och öppna dina ögon för mänsklighetens mångfald och acceptera olikheter?!
Så han är otroligt listig och vidrig, men han kan enkelt övervinnas med mod, ljus i hjärtat och mängder av kärlek från hjärtat!

Jag har otroligt stor respekt för Lucifer och tillber honom absolut inte, jag försöker övervinna alla hans hinder.

Lucifer är Gud's motsats, kaoset i ordningen, mörkret i ljuset och så vidare..men han tillåts att existera..så någon uppgift har han.

Bibeln och många urgamla skrifter har jag tyvärr förkastat, de har blivit tolkade fel, texter har tagits bort av människor..människan har helt enkelt förstört dem, dess sanna budskap och vänt den till ett redskap för att styra och inbringa rädsla i människor. Så jag lyssnar bara på min skyddsängel, andra änglar och min själ, får jag de tecken på att jag är på rätt spår..så följer jag dem, =) Som med denna texten, den kändes rätt att skriva. =)

[Sobeit]
2015-08-14 16:09
#8

Tack Silverräv. :) (även om det inte var menat till mig) Intressant att läsa om olika erfarenheter av Lucifer. Själv vobblar jag ang vem Luxifer är…så har inte någon uppfattning, bara svävande tankar ännu.

Vikinga Ängel
2015-08-17 23:41
#9

Jag hotade lite intressanta inlägg om lucifer/Samael på nätet som du kanske skulle gilla https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?18026-Lilliths-Legacy!/page2

Vikinga Ängel
2015-08-18 00:40
#10

deta var på en spel sida, men det stämmer väldigt bra överens med det som jag har lärt mig.

[Sobeit]
2015-08-19 00:38
#11

#9 Vikinga Ängel, tack 🙂 Jag hittade faktiskt just den diskussionen/tråden för bara ett par dagar sedan när jag sökte runt på nätet. Jo, jag gillade den!

[Gudskrigare]
2015-08-19 14:04
#12

Jag är Vikinga ängel fast med ett nytt namn, vad kul att även du hitade den tråden. Jag gillar den med 👍😋

Upp till toppen
Annons: