Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 2021 ggr
busan11
2015-04-26 19:46

Nära döden upplevelser

Har ni haft några nära döden upplevelser här?

I så fall vad exakt upplevde ni?

Jag har själv inga erfarenheter angående detta men jag hade en faster när jag var liten som hade haft det. Hon höll på att gå bort i en hjärtinfarkt och berättade lite vad hon upplevde. Hon upplevde att hon befann sig i en tunnel. Längst bort såg hon en glimma av ljus. Hon berättade att hon kände sig lugn och trygg. Borta vid ljusglimten såg hon nån skepnad stå och hon tänkte "Varför öppnar dom inte". Sedan såg hon hur en hand sträcktes ut med handflatan mot henne, med typ budskapet "Det är inte din tur än". Sedan så sögs hon tillbaka och vaknade upp på sjukhuset.  Jag bad henne att hon skulle måla det hon såg, men hon hann aldrig att göra det innan hon gick bort.

Om ni har några upplevelser skulle det vara jätteintressant att höra 😇

Annons:
vinden är min mor
2015-04-27 11:41
#1

vilken vacker upplevelse!

Har ingen egen sådan berättelse att komma med men följer tråden med spänning…

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Heike]
2015-04-27 12:26
#2

Tack som delar med dig Busan och det här med NDU är verkligen fantastiskt fint för många har efter en sån blivit övertygade och fri från alla rädslor inför en fysisk död.

Jag har inte själv vart med om nån NDU men har hört många som vart.En del har målat som du nämner och kunnat dela med sig av fantastiskt vackra bilder där dom helt enkelt får ledning av andra sidan att förmedla i bild.Synd att din faster inte han med och jag beklagar sorgen efter henne🌺 men har en liten fundering hur kände hon sig efteråt när hon kom tillbaka med vetskapen om ett underbart ljust land?

Man har hört så mycket fint och så många som känt en oerhörd trygghet med allt både i fysiska livet och efterlivet efter en NDU ❤️

busan11
2015-04-27 19:22
#3

Ja, det skulle vara väldigt spännande att höra. och jag skulle gärna vilja se dessa bilder också. Om någon har en sån bild, eller känner till någon bra länk till nåt sånt så säg bara till 🙂

Som jag minns verkade hon vara väldigt lugn efter den upplevelsen. Jag tror inte som du säger att hon verkade vara ett dugg rädd för döden. 🙂 Jag minns också att hon sa att hon svävade fram, men hon var ändå hon. Dvs att vi är vårat JAG fastän vi inte är i vår fysiska kropp.

Loris M
2015-04-27 20:52
#4

Tycker också att det är jätte intressant att diskutera NDU! 🙂 

Har läst mycket om det och för ett tag sedan deltog jag i en liknande diskussion på ett annat forum: http://filosofi.ifokus.se/discussions/50463e5bd4ebea623c00c99e-doden?participating-1 (Hoppas att det är okej att jag länkar dit)

Många intressanta tankar där och en (eller flera kanske) spännande video där människor som upplevt NDU berättar om sina upplevelser.

busan11
2015-05-01 09:39
#5

Tack så jättemycket för länken!🙂

Har inte hunnit att se videon ännu men det ska bli jätteintressant att titta på sen när jag kommer hem efter min semester.

Men som jag har förstått av NDU är att det känns som en befrielse för många.

Upp till toppen
Annons: