Annons:
Etikettkommunikation
Läst 934 ggr
[Silverräv69]
2015-04-25 14:24

Änglarnas ständiga närvaro!

Hej Alla!

Sedan mer än 1 månad har jag ständigt bett om min skyddsängels hjälp, styrka och kärlek för att klara av alla förändringar i livet. Nytt jobb, pendling med bil och inte minst en lägenhetsförsäljning och letandet av nytt boende och all stress däremellan. Min mamma sa åt oss att bromsa in lite på tempot.. XD

Förra året våndades jag över hur orkeslös jag varit och med att jag efter en flytt hade blivit sjukskriven på nytt pga utmattning.

Så jag våndades en aning, men samtidigt hoppades och längtade efter vårt drömboende..så vi satsade och som alltid i full karriär!
Jag bad nästan konstant och samtalade med min ängel om hur mycket hon aktivt måste hjälpa mig nu. Jag var försiktigt optimistisk och satt allting i Guds och änglarnas händer. Att guida mig och min man till en framgångsrik försäljning och hitta vårt ideala drömboende som inte sänker vår livsstandard och livskvalitet.

Och under de 3 senaste veckorna har det mest fantastiska hänt, som jag tror beror mycket på vårt lyhördhet, tilltro och änglarnas hjälp! hade aldrig trott om det inte skulle hänt mig/oss.

Vi sålde vår lägenhet på rekordtid, bokstavligt talat över en helg, för en summa som kommer hjälpa oss förverkliga alla resterande drömmar vi vill uppfylla iår! Förtvivlat letade vi ny bostad i en mindre stad vi hade ögonen på, men "magkänslan" var inte rätt, varken för mig eller min man. Det var änglarna som sa åt oss att leta vidare.

5 dagar efter vår försäljning, när vi var lite på botten båda 2, fick jag syn på en lägenhet som varit uppe på hemnet max en månad, som samma dag hade sänkt sitt utgångspris med 8%. Jag ringar min man och mäklaren och bokar en visning samma kväll, skulle egentligen gått ensam, men mannens ängel fick honom att strunta i sin träning och följa med mig på visningen.
Vi åker ganska likgiltiga dit, utan förväntningar.

Och som på ett trollslag efter en runda i lägenheten breder sig ett brett leende över båda våra ansikten, vi var HEMMA! Exakt samma känsla fick vi i vårt allra första gemensamma boende också och där var vi lyckliga i 5 år. 
Vi var i lägenheten i nästan en timme, vi kunde inte få nog av varken utsikten, energin eller planlösningen. Den är ALLT vi drömt om. Väl tillbaka i bilen gapskrattar vi båda, vi har hittat RÄTT och dessutom i fel mindre stad än där vi ursprungligen letade i! XD

Tänk er våra änglars glädje över att vi lyssnat på deras vägledning och hittat exakt det vi båda önskade! Jag är fortfarande helt förundrad över hur lätt det kan vara att lyssna på dem! Och hör till saken gör att min man inte är öppet troende eller spirituell! Jag ler och är glad varje dag!!

Dagen efter inleddes såklart en nervkittlande budgivning, som efter ett par kompromisser accepteras av säljaren och 1,5 dagar senare var pappren påskrivna och flytten kan börja på allvar!!

Änglarnas hjälp har inte slutat där och vi är långt ifrån klara..men jag har full tilltro till deras hjälp, styrka och kärlek för att allt detta ska gå bra för oss! Vi ber trots allt inte om rikedomar och lyxliv..vi vill bara ha en dräglig vardag i ett hem som vi inte vill lämna förrän ålderdomshemmet kallar och få mer tid över att uppfylla nästa dröm!

Annons:
[Bettanbop]
2015-05-01 21:21
#1

HÄRLIGT 😃Stort grattis till er 🌺

Upp till toppen
Annons: