Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 5819 ggr
[Ladymoon]
2015-03-26 14:01

Mänskliga änglar

Vad säger ni, finns det änglar som är inkarnerade som människor? Som lever bland oss?

Annons:
[Silverräv69]
2015-03-27 13:09
#1

Ja, några få tror jag där finns och de har nog en avgörande uppgift bland oss människor. =)

[Bettanbop]
2015-04-03 22:43
#2

Jag tror också dom finns, eller jag är ganska övertygad om det. Men de har ett svårt och tungt jobb här på jorden. Det är kämpigt att försöka lysa igenom allt negativa energier som härjar runt oss.

Jag är inte reinkarnerad ängel men en ljusbärare. Jag gör så gott jag kan här hos mig och i min omgivning och jag känner att jag gör framsteg och har mött fler blivande ljusbärare☀️

The_pearl
2015-04-09 22:09
#3

Jag har en väninna som är här på jorden för att lära sig, så hon är en ängel egentligen :)

Maikailoa
2015-04-11 15:57
#4

Nej, det finns inga änglar som är inkarnerade som människor. Änglar och demoner är andra sorters andeväsen än människorna. Även besätter inte änglar några personer. En grundtanke tycks vara att de agerar mera kollektivt, och låter individerna agera fritt.

Tanken med "inkarnerade änglar" kan vara att folk vill ha ledare, någon att se upp till och följa. Men det går stick i stäv med idén att klara sig själv.

[Bettanbop]
2015-04-12 20:18
#5

Att människor vill och behöver någon sorts ledare stämmer. Men Inkarnerad eller ej så vill inte änglarna ha någon ledar roll, de vill ha så lite uppmärksamhet det går och verkar i sin tysthet.

Ja änglar och demoner har en annan sorts energi sammansättning än människan och skulle inte besätta någon människa som redan är nerstigen. Men de kan ta skepnad som människa och födas på jorden och verka som reinkarnerad. Men mer troligt är nog att denna "människa" är reinkarnerad från t.ex Plejaderna.

[Ladymoon]
2015-04-28 00:11
#6

Jag har vid ett par tillfällen stött på människor som jag tror inte var människor. För inte så länge sedan träffade jag på en mörkhyad kvinna, mycket vacker, som var helt klädd i vita kläder (som naturligtvis gjorde effekt). Hon satte sig bredvid mig på bussen, uppmärksammade mig på att där stod en ensam barnvagn vid en busshållplats. Så vi pratade om olika alternativ om varför vagnen stod där själv, om det var någon i vagnen, hade någon glömt vagnen  osv. Sedan reste hon sig efter tre hållplatser. Jag såg henne gå av bussen men inte utanför bussen. Det kändes som hon var överjordisk.

Annons:
The_pearl
2015-04-28 10:29
#7

Jag förstår inte varför änglarna inte kan gå bland oss, som människor. Som jag skrev innan så är min väninna här för att lära mer av oss människor. Varför skulle det vara inbillning för tänker jag.. måste det vara på ett vis? Jorden trodde man inte var rund, vissa tror inte på det andliga… jag tror det finns mer möjligheter än vad vi tror att det finns.

[Bettanbop]
2015-05-01 21:09
#8

Det är väldig intressant att prata om detta och alla har vi ju vår egen uppfattning, och jag kan bara säga vad hur jag uppfattar det.

En äkta ängel, Gud budbärare går inte ner på jorden som reinkarnerade. De är av en helt annan energi än vi är. Men människor som är klara på jorden med sina uppgifter kan bli en ängel/ skyddsängel, men inte på samma sätt som en äkta ängel. En själ som är klar som människa på jorden kan bli en mänsklig ängel på jorden för att försöka sprida ljuset och försöka få människor tända sitt inre ljus. Men enligt min uppfattning så kommer de inte till jorden för att lära, utan för att lära ut. En äkta ängel kan gå på jorden i mänsklig skepnad, men de stannar inte ett helt människoliv här.

Detta med änglar och andlighet och hur man tror kan man vända och vrida hur mycket som helst😃

Mina tankar kan bli lite röriga och kommer ut lika rörigt oftast, men hoppas det gör att förstå vad jag försöker säga ändå.

[LoveUnite]1
2015-05-02 15:26
#9

Jag vet inte men jag tror att Änglar kommer inte ner för att leva som människa.

Det kan dock finnas de som har energi mycket högre än oss och närmre ängla energin som vi kan missta som änglar i människo kroppar.

saradormin
2015-05-03 07:50
#10

Finns många här på iFokus som självutnämt sig till vara inkarnerade änglar.

sajtvärd  drömmar ifokus

[Bettanbop]
2015-05-03 14:37
#11

Spännande fråga saradormin. Det skulle jag också vilja veta, hur många som vet eller tror sig vara en inkarnerad ängel.

Det är skillnad på Ängel och Mänsklig ängel. En Ängel gåe inte ner på jorden för att leva som människa ett helt liv, men kan ta mänsklig skepnad för en stund.

molam
2015-05-19 23:42
#12

JAg tror att dwet finns människor som är åtefödda änglar, och den här tråden fick mig att tänka på denna person

http://anglar.ifokus.se/discussions/5251e2428e0e74169a001030-angel-inom-sig?524840cace12c44557000841-4

Anonym, som slutade Skriva när det inte gick att vara anonym längre, detta inlägg får mig att tro ännu mer att det kan finnas änglar som är återfödda som människor.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Silverräv69]
2015-05-26 17:04
#13

#4 men i Bibeln skrivs det att änglar kom ner till jorden för att de åtrådde kvinnorna (tyvärr var det en synd bland änglarna) och fick mänskliga barn, tror inte historien slutade gott..men varför skulle då inte Gud kunna skapa en plats där änglar bor utöver himlen och jorden och födas som människor för att utföra olika uppgifter. Dock tror jag det är mer ovanligt än vad vi tror.

Annons:
[Vikning a ängel]
2015-06-03 21:20
#14

Det är intressant det som pratas om hära, men det finns ju facktiskt olika typer av väsen som är inkarnerade just nu. Bland ammat nephilim, en nephilim är ju en hybrid mellan ett ängla väsen och en människa. Och dessa kan ha olika herarki beroende på vilken rang som pappan hade. Det finns tex hybrid seraphimer, ärkeänglar, cerubimer, prinsipalitis och powers mm. Det finns också renrasiga änglar och elohim födda på jorden nu. Alla med olika uppgifter, de finns ärkeänglar och andra änglar med högstatus och dessa tar på sig ledarroller och är mer som krigare, sedan finns det andra lägre änglar som värkar i det tysta. Alla änglar är inte krigare och alla änglar är inte healers. Om du läser i bibeln så stor det tydligt att de har olika roller, så man kan inte sätta alla under ett visst mönster.  Demoner inkarnerar dom med när de känner för det. Så att deta inte skulle ske låter märkligt för mig, har ni inte hört talas som otherkin och andra liknande begrep. Sedan får man väl tycka och tänka som man vill, men det finns många bevis på att det finns värkliga fysiska monster lika mycket som det finns bevis på fysiska änglar. *Men om de inkarnerar eller ej det vet inte jag. Men det finns nephilim blodslinjer av lika slag. Och det finns värkliga änglar med som är fysiska för annars skulle de aldrig kunna beteka människor.

[Bettanbop]
2015-06-23 21:45
#15

Hur kan man vara så säker på det? För att en bok säger det?  Var finns detta bevis på fysiska änglar och alla de andra som nämns?

Varför säger min ängel med fler - nej nej nej så är det inte. En ängel eller annat väsen betäcker inte en människa. Det går inte även om väsenet har tagit form av en människokropp.

[vikinga ängel]
2015-06-24 00:56
#16
[Bettanbop]
2015-06-24 20:53
#17

Varför skulle hon göra det?  änglar ljuger inte. om det finns något vi inte skall veta så säger de inget om det.

Man kan inte ta allt vad ett medium säger som absolut sanning, man måste själv ha ett eget sunt förnuft. Om ett medium säger att du är en ängel så kanske det inte alls är så utan hen kanske känner din änglalika själ, men det gör dig inte till ängel. 

Om ett medium säger att du är inte människa, du är en ande. Hur tolkar du det då? 

Att vara en ängel eller en mänsklig ängel är olika saker. Att ha en änglalik själ också. Jag blir kallad ängel ibland, men det betyder inte att jag är en ängel.

Jag är ingen ängel men har ett nära samarbete med änglarna och de förser mig med sitt ljus som jag sprider vidare åt dem med kärlek.

Om du är en ängel så är jag så glad för din skull och önskar dig all lycka här på jorden, och med dina krafter kan du hjälpa och lindra för så många människor. Du har säkert då en specifik uppgift att utföra här på jorden som du jobbar med.

Jag lägger ofta min hand på folks axel eller arm i en vänskaplig shest  och det är en sådan välsignelse att se förändringen i deras ansikten när änglarnas helande energi får dem att slappna av. Gör du också så? Du har ju den egna änglakraften som inte jag har, mina änglavänner verkar genom mig.

[Seth]
2015-06-24 21:11
#18

#17 Varför glad för en ängels skull att den är en ängel?

roycie
2015-06-25 00:37
#19

@Bettanbop, en fråga bara: hur kommer det sig att du ena stunden peppar en och låter intresserad av vad det man skriver, och sedan till andra så kan skriva något helt annat? 

Du skrev även "Ja änglar och demoner har en annan sorts energi sammansättning än människan och skulle inte besätta någon människa som redan är nerstigen. Men de kan ta skepnad som människa och födas på jorden och verka som reinkarnerad. Men mer troligt är nog att denna "människa" är reinkarnerad från t.ex Plejaderna." men varför måste det vara så? Det finns säkert miljontals planeter som vi inte ens vet om och det finns flertals dimensioner som vi säkert inte känner till. Vill inte verka elak men det verkar lite motsägesfullt när du skriver att du tror på änglar som arbetar med dig och på att det finns varelser från andra planeter på jorden men inte på att det finns änglar som har valt att födas eller återfödas som en människa (inkarnera) eller växt eller ett djur? 
Bara för att man inte har sett det med egna ögon, behöver det inte betyda att det inte existerar. Din verklighet är inte min verklighet och vice versa. Gud (Gud har många namn) har gett varje varelse en uppgift. Att vara en ängel betyder, enkelt förklarat, en budbärare.  Alltså kan faktiskt du vara en ängel i mänsklig form eftersom du jobbar med att förmedla budskap. Alla varelser har fått sin uppgift av Gud: solen har sin uppgift, månen har sin uppgift, regnet har sin uppgift, du kan ha en uppgift där du hjälper människor att helas, Anna (ett exempel bara) kan ha i uppgift att vara barnens eller djurens röst i samhället, Ahmed en ängel (ännu ett exempel) har i uppgift att födas till människa i en familj som behöver helas och förenas, hunden Sunshine kan ha en uppgift att vara en sällskap till tant Lucy, ja, du förstår vad jag försöker att framhäva. 
En av orsakerna till att det är obalans på Jorden, är för att de flesta har en tendens att tro att deras verklighet är den sanna och rätta, och försöker få tvinga andra att ha samma verklighet. Att du inte tror på att det vandrar änglar som har valt att födas som människa, är helt okej för jag tror inte på att Jesus är Guds ende son utan att vi alla är Guds barn (ja, även de som valt att göra onda saker mot människor). Gud ser ingen skillnad på oss utan bara har gett oss olika "arbetsuppgifter". Vissa lär sig snabbare än andra eller så har man valt att ha samma "arbetsuppgift". Den fria viljan! Många har olika uppfattningar om vad exakt en inkarnerad ängel har som uppgift eftersom många av oss har valt att inte säga någonting för annars betraktas vi som psykiskt sjuka eller/och som lögnare vilket får många av oss inkarnerade änglar att tror på det tills slut. Många anser även att inkarnerade änglar som säger att de har kommit hit för att lära sig någonting hittar bara på men tänk på att det är Gud som ger oss alla en specifik uppgift. Tänk om dem änglarna faktiskt är här på jorden för att lära sig någonting som inte har något med mänskligheten eller planeten att göra? 

Även om många inte vill erkänna det eller ej, finns det onda väsen som kan lura varelser till att tro att de är änglar. Dessa varelser har ännu inte lärt sig eller glömt hur, att vara andliga eller så har den varelsen precis börjat sin andlighet och inte kan skilja mellan olika energierna. Och många varelser har inte någon att hjälpa till med utveckla sin andlighet och kan det bli svårare att känna igen en ond väsen. Har sett med egna ögon hur en ond ande tar över en människokropp och det är inget man berättar öppet eftersom jag enbart vill sprida kärlek, ljus, frid och positivitet men bara för att man inte talar om det eller förnekar, betyder det inte att det inte detta existerar. I kontinenter som Sydamerika och Alkebulan (nuvarande Afrika) är detta jättevanligt, och där pratar man om onda andar/väsen som tar över kroppar för att kunna förhindra detta och upplysa varelser så att de kan beskydda sig själva och andra på bästa sätt.

Att vara mänsklig kan förklaras på många olika men i detta fall tror jag att det menas med dödlig eller köttsligt. Det är ju kroppen (köttet) som dör, inte själen. Du skrev först att en ängel/ett väsen kan för tillfället ta en mänsklig kropp och sedan skriver du att ett väsen/en ängel inte kan det. Klart dem kan. Du har ju gjort det.

Ande betyder olika saker men det kan betyda själ så om ett medium säger att någon är en ande, borde inte den varelse se något konstigt med det. Allt som andas har en själ. 

Det jag vill få fram, är att ingen vet Guds plan. Ingen vet allting som pågår på andra planeter och dimensioner så egentligen finns det inget rätt eller fel när det kommer till att forska om sig själv. Så länge man inte skadar sig själv eller någon annan så borde vi acceptera varandra precis som vi är och vill vara 😃👋

[vikinga ängel]
2015-06-25 01:44
#20

Bettanbop# varför tror du det skulle vara omöjligt för en ängel att ljuga? De är ju varelser med fri vilja de med. Och varför skulle änglarna hålla undan information för oss? Jag tror inte på att änglarna undanhåller saker som inte skulle vara bra för oss. Det låter ytterst märkligt för mig. Och självklart kan en ängel testa en genom att säga något som inte stämmer. Ärkeänglarna gör deta pga att de vill att vi ska förlita sig på våran egen intuition och inte förlita oss på dom. (Ofta är det inte, men det händer) man ska aldrig vara helt beroende av andra väsen, man ska alltid kolla till sig själv först. De kommer aldrig ge en alla svaren, för de vill att vi ska hitta dom själva. Men om du inte vill tro att jag är en ängel behöver du inte göra det. Det är dit val, jag behöver häller inte röra vad någon för att lugna den. Ofta kan jag bara ställa mig backom en person för att den ska må bättre. Men ibland händer det att jag tar på folk för att lugna dom. Dit sätt att använda änglarna låter väldigt trevligt med. Jag arbetar inte med änglar på det visset, ibland kan jag göra det. Men det är inte ofta, jag tycker inte om att använda mig av andra. Jag tycker man ska använda sin egen kraft och inte andras. Energierna du använder är ju inte dina utan änglarnas, men det är ju trevligt att de vill använda dig. Om du känner att det är bra så är det ju bra. Jag tror mer på att man ska använda sin egenstyrka först och när inte det funkar kan man kalla på änglarna. Jag förstår inte varför inte demoner eller andra lägre energiväsen skulle kunna inkarnera. Självklart kan dom göra det.mjag pratade med en kvinna i USA här om dagen som är en inkarnerad skorpion. Och en annan kille från USA som är en grimmreaper, bara för att du aldrig har sätt några andra varelser en människor betyder inte att dom inte finns. Och länken jag skickade var ju facktiskt inte från ett medium utan från en arkeolog som grävt fram människo skället med änglavingar. Och om du vill avfärda deta så får du göra det. Det är dit val, men jag gav dig fakta för att bevisa att det finns bevis. Och om det inte går att övertyga dig ens med bevis så kommer jag inte att försöka mer.

Annons:
[Ladymoon]
2015-06-26 00:43
#21

Jag har inte läst alla inläggen, men jag tror att änglar kommer till oss när vi behöver dem eller om de har ett viktigt meddelande som inte kan framföras på annat sätt.  Som någon säger här är detta troligtvis människor som för sista gången är på jorden, ett sista uppdrag.

Sen vad gäller änglarna som blandade sig med kvinnorna, så var detta de fallna änglarna i Lucifers följe. De var 200 stycken. De blandade sig med människor och deras avkomma blev nefilim, en mycket obehaglig hybrid som inte kan känna som människa men som har möjligheter att "ställa till det" som ängel. Det sägs att nefilim finns kvar idag, några släkter finns kvar. De är mycket mycket gamla men ser unga ut. De tycker om pengar och värdefulla ting som konst,guld och diamanter.

[Bettanbop]
2015-06-26 22:42
#22

#19  Varför skulle jag inte peppa dig när du är så säker i din tro, det är väll jättebra. Det är ju det fina med denna grupp här att vi får ha vår egen tro, eller hur.

Att jag skriver något helt annat till någon annan kan ha med hur vi uppfattar saker olika och just i text är det ännu svårare att tolka. T.ex om jag tycker att björken här utanför mitt fönster ser blå ut ibland så kanske du inte alls tycker det. Eller om jag tycker en aura ser orange ut kanske du tycker den ser mer gul ut.

Det är ju ganska fascinerande hur vi kan ha så olika uppfattningar om änglarna, vad dom akn och inte kan, vad de gestaltar och inte. Om vi börjar diskutera ää Michael så uppfattar vi honom också olika, och Gud! jisses hur många olika uppfattningar det finns om hen, men om hen verkar vi ha samma uppfattning. 

För mig är det otänkbart att en ängel eller demon eller ett annat väsen skulle göra en människa gravid. Att det kan finns speciella och starka band mellan vissa "par" vet jag, men att det kan bli ett barn IRL nej inte i min värld, men det är min uppfattning.

Du låter säker på att jag är en ängel……? spännande…. utveckla gärna tanken

Apropå andra planeter. Vad säger du/ni om Cerec? Jag fick en olust känsla när jag läste artikeln om hur de skall undersöka ljuset och pyramiden. Känslan var ungefär som -Kom inte hit, låt oss vara.

[Bettanbop]
2015-06-26 23:17
#23

#20  Omöjlig sa jag nog inte, men min uppfattning är att de inte ljuger, fins liksom ingen anledning. Däremot talar de inte om allt för oss för att just som du säger, något skall vi ju klara själva också och utvecklas, och allt är inte för oss att veta.

Om din övertygelse är att du är en ängel så är jag glad för din skull, din tro skall du inte behöva övertyga någon annan. Om jag eller någon annan inte tror det ska inte spela någon roll så länga du är trygg i dig själv och din tro.

Det är är vi är otrygga och inte har ett öppet sinne som det kan bli väldigt jobbigt. Tron kan då utvecklas sig till något alldeles herrejösses.

Det är ju det jag menar. Som ängel har du större krafter än mig. Men vist är det härligt när man ser hur de lugnar sig och slappnar av, ungefär som att det bara rinner av dem, även om man inte säger något innan vad det är vi gör. Men nu när du säger det så har jag fått höra ibland att det blir en skönare atmosfär när jag är närvarande.

Det handlar inte om vad man ser eller inte. Man behöver inte se en ängel eller ett väsen för att veta att den är där. Jag ser sällan dem med mina fysiska ögon men jag känner tydligt deras närvaro och förnimmer dem ibland, men jag har inget behov att behöva se, känslan räcker bra för mig.

[vikinga ängel]
2015-06-27 00:02
#24

hmm jag vet inte om allt inte är oss att veta, jag tror det mer handlar om den individuella utvecklingsfasen. Du kanske inte är redo att få veta vissa saker, medans jag eller någon annan är redo för just den saken. Men när man är redo så brukar man ju finna informationen själv. Och änglarna ger en bekreftelse på att det är sant. Men det är möjligt att beroende på vad man är för typ av själ och vad ens uppgift är så behandlar änglarna en på olika sätt. De behandlar ju en på det sättet som passar bäst för individen precis som du säger. Jag är övertygad över att jag är en ängel ja, tackar så mycket. Jag mår bra i den övertygelsen. Du finner nog vad du är med en dag och kommer att känna dig trygg i den tron du med. Jag vet inte om jag har en större kraft en dig, men jag behöver ju inte ha några änglar som värkar genom mig. För jag har redan de gåvorna. Ne självfallet behöver man inte se några andar för att veta att de är i ens närhet. Jag älskar naturvärden mäst, jag tror inte att du är en ängel själv. Men pga att du arbetar så nära med änglar så har du en annan typ av utstrålning. Jag skulle vilja säga att du är en älva om du är någonting alls. Du känns inte som att du kommer utifrån dena planeten. Men älvor har väldigt lika energier som änglar då de är väldigt lika. Älvor är som jordens skydds änglar och healers. Men jag tror att du vet bäst själv om du kommer från någon annan planet eller om du är människa eller ej.

roycie
2015-06-27 14:02
#25

#22: varför skulle man vilja ha någon som peppar en i ens tro men i andra situationer förneka ens tro? It makes absolutely no sense to me. Det verkar väldigt falskt i mina ögon. Det är som när Petrus förnekade Jesus Kristus 3 ggr. Visst, kan man ha olika uppfattningar och det ska man ha eftersom vi alla har olika erfarenheter i våra liv men jag tycker bara det är konstigt/falskt att du i ena tråden kan göra narr av inkarnerade änglar och i andra tråden hålla med. 
Som jag skrev tidigare, finns det inget rätt och fel när det kommer att forska om sig själv men grundregeln är att vara ärlig och inte skada sig själv eller någon annan. 
Det är fullständigt acceptabelt att ändra sina åsikter och uppfattningar för så är ju själva livet men gör inte det på någon annans bekostnad. 

Det är det som jag skrev i mitt tidigare inlägg: din värld är inte min värld, din verklighet är inte min verklighet och vice versa. Så bara för att  du inte har sett det med egna ögon eller upplevt, behöver inte det betyda att det inte existerar. 
Du tror inte på att änglar, demoner eller andra väsen kan födas som människa och det är helt okej men sedan skriver du så här "Ja änglar och demoner har en annan sorts energi sammansättning än människan och skulle inte besätta någon människa som redan är nerstigen. Men de kan ta skepnad som människa och födas på jorden och verka som reinkarnerad. Men mer troligt är nog att denna "människa" är reinkarnerad från t.ex Plejaderna"… men de kan ta skepnad som människa och födas på jorden? 

Ordet ängel kommer latinska språket som betyder "budbärare" men i vissa språk beskrivs änglar som gudomliga varelser eller som i de kristna språket Guds söner (ja man kan debattera om könet) men eftersom vi alla är Guds varelser är vi alla i princip gudomliga varelser (även om vi är gjorda i Guds avbild). Det finns inget rätt eller fel i detta eftersom Guds varelser kommer i alla former, storlekar och "arbetsuppgifter". 

Vill man inte bli hittad så blir man inte hittad så det måste finns en anledning till varför mänskliga varelser vill undersöka Cerec. Tänk på att även hos de stora andliga mästare kan egot sätta käppar hos en. Det kanske var ditt ego som ville att man ska låta bli Cerec eftersom fyndet på Cerec kan hjälpa dig på något vis.

Upp till toppen
Annons: