Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 949 ggr
[Silverräv69]
2015-03-17 18:56

Naturens änglar

Hej Alla! =)

Har ni någonsin funderat över naturens, djurens och planeten jordens alla änglar?

Jag såg en jätteintressant dokumentär i helgen som heter "Tribe", där programledaren åker till jordens mest avlägsna och oberörda folkstammar, bor hos dem mer eller mindre en månad och ger sig hän åt deras liv, kultur, religion och andlighet.
Det är underbart att se hur helhjärtat han respekterar, försöker förstå och lever in sig i stammarnas tro och religion. Han både tar med sig en bit av varje tro han bemöter och lämnar en bit av sitt hjärta hos dem och det är underbart att få höra hans egna tankar kring allt.

Många av stammarnas tro är flera tusentals år och jag känner ett samband med alla andra religioner och trosinriktningar jag känner till. Av mina egna åsikter och erfarenheter att döma ser jag korn av sanning i vartenda en av dem, alla beklädda i folkets egna ord, namn och karaktärsdrag, hur skogsnomader respekterar skogens andar, djurens andrar, hur noga de är med att bevara allt runtom sig och leva i balans med den. Havsnomaderna respekterar havet, hur den ger och tar från dem mm.

Jag har förstått nu att allt i naturen har en egen ängel, som på något sätt samverkar med organismen, kanske främjar dess tillväxt, förökning och återhämtning. Träden har en otroligt vacker ängel som är en del av träden, Lorna ser henne emellanåt, jag har hört hästar skyddas mot människors grymhet av änglar. Ni har säkert era tankar kring dem.

Så jag kan inget annat än hålla med att genom att leva i städer, mänskligt byggda strukturer och mänskligt ordnade samhällen, att vi blockerar ut naturens energi och änglar, som vi säkert behöver för vår egen balans och välfärd. Visst finns det parker och djurliv i staden också, men det är inte samma urgamla samspel mellan oss, jag känner i alla fall inte av den i stadsmiljöer och min radar är otroligt finkänslig.

Så ni som har möjligheten att bo nära naturen, skicka ett hjärtligt tack till dem där uppe, för hur lyckligt lottade ni är som får leva så. Jag ska också se till att uppfylla min önskan och längtan!

Annons:
[Bettanbop]
2015-03-17 21:35
#1

👍Vi verkar tänka ganska lika🙂 Bra skrivet

vinden är min mor
2015-03-18 09:30
#2

Härliga funderingar!jag tackar moder jord var dag på mina promenader för att jag får leva så nära skogen och naturen.det går inte en dag utan att jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna mitt underbara liv.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Upp till toppen
Annons: