Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 936 ggr
[Bettanbop]
2015-03-15 17:07

Mirakel

Mirakel önskar vi oss. Vi ber om att mirakel skall hända.  Mirakel på alla sätt och vis.

Vad är ett mirakel egentligen?

Ett mirakel kan vara något litet litet, eller något enormt stort. Istället för att gå och önska och be och vänta på miraklet, så prova att vara miraklet själva. Nu tänker du säkert  -Vad kan jag göra för mirakel?.  Tänk dig in i någon situation där du hade varit tacksam för lite hjälp av någon, till och med vem som helst. Var denna någon för någon annan.

Börja med att säga Hej! och Tack! till folk. Att säga Hej och Tack tillhör egentligen vett och etikett, men håller på att falla bort. Säger man Hej och Tack så stärker man humöret på både sig själv och andra.

Håll upp dörren och hjälp småbarns mamman upp på bussen med vagnen. Lämna ditt säte till någon som behöver den bättre.  

Tänk så pinsamt det är när man upptäcker att man glömt kreditkortet hemma och man har fem kronor för lite i fickan. Har du femman så ge fram den till någon som är i den situationen. 

Om man gör dessa små mirakel och inte väntar sig något tillbaka så kan jag lova dig att så småningom kommer du märka att du har smittat av dig till andra som börjat göra små mirakel. Det om något är väll en belöning. Folk börjar säga Hej och Tack till dig. Så kul😃

Våga vara det lilla miraklet 🌺

Annons:
maribell
2015-03-15 20:44
#1

Precis min åsikt också, det blir som ringar på vattnet om man sprider lite glädje och omtanke till andra. Så kommer det ett mirakel tillbaka till dig någon dag. ❤️

majlar
2015-03-17 11:41
#2

Jag var med om en fin sak igår. Före i kön stod en grabb, och skulle betala med kort och det funkade inte, så damen efter honom sa till kassörskan,  att hon betalar för honom. Så det blev väldigt känslosamt, grabben blev jätteblyg och fattade först inte att det var sant, och kassörskan frågade  med stora ögon, så jag ska köra dina varor på samma band. Javisst, sa damen. Och så blev det. Jag tänkte för mig själv. Det finns riktiga änglar på vår jord. När det var min tur så sa kassörskan, att hon aldrig i sitt liv hade varit med om något liknande. Fint va.

[Bettanbop]
2015-03-17 16:02
#3

Så härligt! vilken upplevelse! Härligt med såna änglar ❤️ Tror grabben kommer göra samma sak någon gång åt någon. Vem vet, damens goda gärning kanske lockade fram grabbens ängel han har i sig😃

Tack majlar för att du delar med dig❤️

Upp till toppen
Annons: