Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 2990 ggr
busan11
3/8/15, 10:42 AM

KATTÄNGEL

Hej!Har inte varit här inne på ett tag men nu äntligen är jag här och gör ett inlägg. Och det har hänt en hel del här på sistone. Allt började när jag var kattvakt för några veckor sedan. Jag skulle ha hand om mina andra familjemedlemmars katter medan de var bortresta, så att jag hade totalt 5 katter i min lägenhet med mina två inräknade. Då insåg jag även snart att jag hade 6 katter i min lägenhet istället för fem. En 6:e katt som var andlig. På nåt sätt så öppnades någon upp pga att det fanns så många andra kattenergier här. Så fort jag gick och la mig om kvällarna så kom hon. Då hände samma sak om igen. Någon började att trampa på min kudde precis bakom mitt huvud, varje gång jag höll på att somna. Även under sömnen kunde jag känna samma sak i bland. Jag är väldigt rörlig under sömnen och sover väldigt lätt. Och då kände jag även någon som stod och trampade bakom mig. Det var bara en kväll hon inte vågade komma och det var när min mammas katt låg i rummet och sov på min sminkstol. De andra katterna har åkt hem nu men den här fortsätter att komma på besök varje kväll när jag har lagt mig. Jag har känt av den här katten tidigare. Jag misstänker att det var samma kisse som kom och gick på min arm en gång när jag skulle sova, för ca 10 år sen. Och det var när jag bodde hemma och hade haft en massa katter på mitt rum precis innan. När jag hade köpt mina änglakort förra sommaren, kände jag också nåt som rörde sig bakom min kudde, men har inte förrän nu fattat ett det måste ha varit hon. Jag tror att det kan vara en katt som jag hade när jag var liten. Men som sagt var jag har inte sett henne utan jag bara känner henne. I bland när jag lägger mig så kan jag "se" en energi framför mina ögon när jag blundar. Det syns inget när jag tittar men sluter jag ögonen så kan jag se ett litet svagt ljus som flimrar. En kväll när jag la mig kändes det jättekonstigt. Det kändes det som om jag andades mycket fortare fastän det inte var så ( jätte svårt att förklara), Jag kände mina egna andetag plus någon annans som andades snabbare. Då tror jag att jag måste ha lagt mig på henne. I går kväll tittade jag på min kudde och det syntes jättetydligt att den rörde på sig i skuggan när bakom mitt huvud, men jag såg ingen som stod på den. Jag har nattlampa eftersom jag hatar mörker så att då ser jag ju sånt jättetydligt. Dessutom så hörde jag svagt att någon spann. Till saken hör att jag redan lider av en svår insomnia och det blir ju inte bättre av min nattliga besökare . Jag vill ju inte köra bort någon men jag önskar ju att hon åtminstone kunde ligga still under den stunden som jag håller på att somna in. I bland så försöker jag att tänka "Ligg still" eller "lägg dig ner". Det hjälper väl i ca 2 sekunder sedan är hon igång igen. Är det någon här som har upplevt något liknande eller har något råd att ge? Skulle bli hemskt tacksam för svar.

Annons:
[Bettanbop]
3/12/15, 12:23 PM
#1

Hej busan👋 kul att du är tillbaka 🙂

Jodå jag förstår exakt vad du menar 😃Jag brukar bekräfta för mina andr djur att jag "se"dem. Klappar dem lite och tackar dem för att de är med mig. Har till och med en extra kudde bredvid min kudde som de kan ligga på. När vi gosat lite så säger jag att nu är det dags att sov så lägg er ner nu annars får ni gå ut härifrån.

Men jag tycker det känns som att din andekisse har något hon vill säga, men jag får inte fram budskapet. Hon är så jätte glad för att du kan känna henne så hon kan inte hejda sig, och när du rör dig på natten tror hon du vaknar och blir så glad igen. Jag känner massor med kärlek. Men hon har ett budskap till dig.

Kram🤗

busan11
4/9/15, 6:24 PM
#2

Tack så mycket för ditt svar!

Vad härligt att du kan läsa av min änglakatt såhär! :-)  Jag blev jätteglad när jag läste ditt svar! Säg till om du har lyckats få fram något mer budskap :-)

Hon finns kvar här fortfarande. och jag har känt henne till och från ända sedan sportlovet när jag var kattvakt (vecka 8). Och det är precis som du säger på ett ställe.. Jag är den typen som ofta vaknar till under natten och har väldigt lätt sömn (jag har insomnia), och då vänder jag hela tiden sida i sängen. och varje gång jag vänder på mig så är det någon som tassar efter. Jag har ibland haft tanken att jag har vänt på mig och lagt mig på henne, och då måste hon kliva över på den andra sidan och lägga sig 😂

Vet inte om jag nämnde det innan man ibland så har jag uppfattat det som om att jag har hört nån spinna. Häromdagen så sträckte jag ut min hans emot kudden när jag hörde henne trampa. Tro det eller ej, men jag tyckte att stegen gick emot min hand! det var helt otroligt. Men sen så kunde jag inte känna något mer. Jag har inte lyckats att klappa henne eller nåt 🙂

kramisar tillbaka!

busan11
4/9/15, 6:26 PM
#3

Har bara en till liten fråga om dina änglakatter..

Har du lyckats att klappa dom och känt dem fysiskt? 🙂

[Bettanbop]
4/9/15, 8:51 PM
#4

Fråga på du 🙂 

Jag har ju både hundar och katter på andra sidan men det är inte alla som kommer fram.  Jag kan inte ta på dem och känna dem fysiskt. Men i tanken kan jag sträcka ut handen och klappa dem och då känns det nästan fysiskt.

 En av mina hundarna brukade ha en egenhet för sig, hon brukade sätta sin nos tätt nära min näsa och andas lite lätt på mig och ställde morrhåren rakt fram och nuddade mig lite försiktigt, hennes sätt att "pussas" och kontrollera hur jag mådde. Just det har jag känt även sedan hon gått över.

För ett tag sedan hade jag andebesök som inte kändes så positivt. Då kallade jag på mina beskyddare och hjälpare, det tog typ 2 sek så hade jag två av mina hundar och en av katterna vid min sida. De cirkulerade runt mig några varv, en och en försvann någon sek och kom till baka. Kände tydligt hur de bevakade mig. Helt plötsligt kände jag en stämnings förändring, stämningen blev så glad och djuren kom och hälsade glatt så som de brukade när de levde. Helt otrolig upplevelse😃

busan11
4/9/15, 9:30 PM
#5

Vad häftigt!🙂 tycker att det låter jättecoolt också att du t.o.m har en extra kudde till dom. Och vad skönt att de även kan vara våra beskyddare. Kan du se dom med dina egna ögon eller är det inre bilder du får av dem när de t,ex cirkulerar runt som du berättade?

Jag  tänkte också på en sak när du talar om flera husdjur. En natt kändes det även som om det låg ytterligare en tyngd nere vid mina fötter. Kanske fanns det ytterligare en katt där då. Jag har liksom dig många djur (katter) på andra sidan. Och jag förstår vad du menar med att en del har lättare att komma fram än andra. i bland har jag funderat på om de kan ha revir där borta också. Som t,ex att en hänger vid huvudkudden medan någon annan får vara nere vid fötterna. Men det är bara en tanke som jag har.

busan11
4/11/15, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har bara en till fråga till dig?

Vågar dina ängladjur komma fram ifall det ligger något levande husdjur på sängen? hur är deras reaktion på detta?

Annons:
[Bettanbop]
4/12/15, 8:00 PM
#7

Jag ser dem med mitt inre öga 🙂 Eftersom jag har tränat upp min mediala förmåga så tränade jag även mitt tredje öga, som är det ögat man ser inre och andliga bilder med.

Det här är ju ingen ny grej för mig men är ändå fortfarande fascinerad av att jag har kontakt med mina djur fast de gått över till andra sidan.

När djuren är på andra sidan har de inga egna revir som de kan ha när de är på jorden, men har oftast sina favoritplatser som de brukar hålla sig på.  Tror inte de har kvar något revir på denna sidan när de kommer och hälsar på, men jag vet inte säkert. Märker intet på mina "levande"djur när de är på besök heller.

busan11
4/13/15, 7:22 PM
#8

Tycker det låter jättehäftigt det du beskriver med tredje ögat. Det skulle jag vilja träna upp också. Jag har sett att jag har haft energi i rummet när jag har blundat vid vissa tillfällen. Men det är allt. En gång försökte jag att få en bild framför mig av min katt nät jag blundade. Då tyckte jag att jag fick en snabb otydlig bild av konturerna  av hennes vackra randiga ansikte, men jag vet inte om det är det som kallas för tredje ögat.

Jag tror det är mer naturligt för djur med änglar och andar. De tycker det nog bara är en del av deras vardag.

Jo, det stämmer det du säger om favoritplatser 😃. När jag vaknade i dag hade jag känt ett par tassar ovanför mitt huvud nån gång under sömnen. Och när jag tittade upp så fanns det en massa små avtryck på min kudde som kan ha blivit till efter några tassar. det tyckte jag var sött.

[Bettanbop]
4/13/15, 8:10 PM
#9

Det låter härligt med din lilla kisse ❤️

När du blundar och föreställer dig henne eller vad som helst så framträder en bild. Det kallas att man förnimmer. Du kan föreställa dig ditt hem och gå om kring och se alla saker, eller om du läser en bok så kan man föreställa sig hur det skulle kunna se ut. Det kallas också förnimma eller förnimmer. (hihi lustigt ord egentligen)

Om man vill träna upp sitt tredje öga så är förnimma ett bra sätt att börja på.  När du ser några rörelser eller bilder som du inte föreställer dig, då använder du tredje ögat. 

Men jag måste tala om, ifall du inte är van det mediala, vill inte skrämma dig, men i ock med att man aktiverar sitt tredje öga så kan man börja se andra saker också. Har du rädslor för något så kan du börja se sådant också tyvärr. Men har du ljus och kärlek i själ och hjärta så ska det nog gå bra.

busan11
4/14/15, 4:40 PM
#10

Tack för dina tips!🙂

Visste inte heller att det kallades för förnimmer. Det var något nytt för mig. Nej, jag är väl dessvärre inte så medialt upptränad fastän jag verkar vara medial. Största hindret hos mig allmänt är nog min rädsla för saker. Jag är i stort sett rädd för allt utan katter 😃. Om jag bara kunde bli lite modigare så tycker jag att det låter jättespännande. Om man skulle aktivera sitt tredje öga så skulle jag i så fall vilja lära mig hur man stänger ner det också. 

Jag har änglakort som jag använder i bland. Min kortlek heter Änglaterapi med Doreen Virtue 🙂. Håller fortfarande på att lära mig dom. Det roligaste var att när jag använde dem sist så frågade jag vad min katt hade för budskap till mig. Jag drog först ett kort där det blev hjärtchackrat. Det tolkar jag nog som att jag har svaret i mitt hjärta. Sedan drog jag tre kort till. Och tro mig eller ej, det andra kortet visade det tredje ögats chackra.😃

Upp till toppen
Annons: