Annons:
Etikettbudskap
Läst 2599 ggr
[Bettanbop]
2/4/15, 12:36 PM

Namaste

Namaste sägs av många nu för tiden tycker jag, eller så har jag börjat höra det bara för att jag ska ta det till mig :) 

Jag frågade min guide om vad det egentligen betyder och då svarade hon att det är ett ord likt Amen. Ett ord för att tacka, avsluta ett samtal, lyckönska mm mm. Ett ord med många betydelser alltså.

Säger du Namaste någon gång? Vad har ordet för betydelse för dig?

Annons:
Zamizen
2/6/15, 2:02 PM
#1

Har aldrig hört det förut, men låter väldigt fint 🌺

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2/7/15, 7:21 PM
#2

[Eleya]
2/9/15, 2:55 PM
#3

Jag hörde det första gången i yoga-sammanhang och tog direkt det till mig, då ordet inger en känsla av tacksamhet och kärlek till jaget. Men jag använder ändå ordet Amen efter en bön.

VästkustFia
2/15/15, 10:03 PM
#4

Intressant att du tar upp detta. Har hört ordet enstaka gånger förr utan att tänka så mycket på det. Men de senaste veckorna har jag reagerat på att det plötsligt börjat höras var och varannan dag, kanske mest i amerikanska TV-shower och -serier. Ofta utan att betydelsen framgått så tydligt (folk drar liksom till med det lite på måfå, ibland som en hälsnings- eller artighetsfras). Så min gissning är att det blivit något av ett modeord.

Upp till toppen
Annons: