Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 2588 ggr
[Bettanbop]
1/16/15, 10:39 PM

Är det ett mode?

Att vara eller inte vara. Att tro eller inte tro. Det är frågan.

Jag läser runt lite här och där och ser hur många vänder kappan efter vinden. I ena meningen säger de att de är helt övertygade om andligheten, medans i nästa säga att de tvekar. Man ser många som har utgett sig för att vara medium och allt möjligt men nu visar sig velande. Vad beror detta på? Är det skeptikerna som har lyckats ta plats och sått tvivel. Många gör så mycket reklam om sig och vad de "erbjuder" för ganska stora summor. Ju mer reklam de gör, desto mer visar det på att de tappar kunder. Det beror ju också på något.

Det blev lite mode att vara andlig. Många såg sin chans att tjäna massa pengar på folk som känner sig svaga och osäkra. Dessa ser inte jag som ÄKTA andliga personer.

Saken är den att nu sker det en rensning. Det innebär att de som inte har en ÄKTA förbindelse med de andliga rensas bort. Därför har många nu letts till att börja tvivla och snart hittar de något annat att lägga energin på. Denna rensning sker med jämna mellanrum från våra högre makter och går inte att undvika.

Annons:
Knorran
1/23/15, 11:27 PM
#1

bra att det sållas bort!

[Shaman Wolf]
1/30/15, 5:39 PM
#2

Tyvärr är det så att det går mode i allt och precis som du skriver Bettan pågår det med jämna mellanrum en rensning och den rensningen betyder inte att en person försvinner vill jag poängtera för jag fick den frågan en gång 😃nej nej det handlar om att dom som genuint är ärliga med sin andlighet både i med och motgångar dom stannar kvar andra lämnar för annat precis som du beskriver.

Det är egentligen väldigt enkelt antingen är man övertygad eller inte alls,det finns inga mellanting och man kan inte i ena stunden vara skeptisk mot för att i nästa höja det till skyarna.

Att vara genuint ärlig i sin andlighet betyder inte att man är perfekt på nåt vis för vi är alla människor som både gör bra och vi gör också våra fel men när jag hör troende som ifrågasätter mångt och mycket om andlig existens då kan jag inte annat än undra över hur seriösa är dom i sin egen andliga övertygelse.

Nu syftar jag så klart inte på att vara vaken för  det finns dom som med alla medel utnyttjar andra i sin iver att tjäna pengar och där ska vi verkligen vara vaksamma över vad en annan person ger sig ut för att vara.Jag syftar helt på egna övertygelser för det är dom som vi ska gå på inte vad andra berättar och säger åt oss.

Egna övertygelser kan ingen annan ta ifrån oss och det här kanske låter både kallt och hårt men vad du gör berätta inte allt i öppna forum för det finns tragiskt nog människor som medvetet vill hacka sönder och förstöra det vackra du fått vara med om som övertygade just för dig.

Är man då inte stark i sin andlighet då kan andra förgöra så mycket så mitt råd är var försiktig och har du tillgång till dolda andliga grupper som det finns massvis av här på i fokus ta hellre upp det där än att i öppet forum berätta om allt för tyvärr och tragiskt nog finns dom som med alla medel och en ful retorik gör allt i sin makt för att sätta dig i ett underläge.

Det är så mörker jobbar att det man ser hos en annan som är bra det vill man snabbt förstöra men vet du,var rädd om det du fått se,höra och ta del av från vår underbara andevärld.Strunta i vad andra säger för endast du själv är vittnet och det är nåt ingen annan kan ta ifrån dig, Din Övertygelse ❤️

[Eleya]
2/9/15, 3:06 PM
#3

Jag tror att det både är mode och den inbyggda osäkerheten i folk som samhället fostrar oss till. Något jag också lagt märke till är att allt fler märkliga och farliga sekter börjar få fler anhängare, min mors man skrämde mig in i benmärgen när han sa att han tror på (inte följer) en sekt vars anhängare tror sig kunna omställa kroppens metabolism att endast nära sig ljusenergi, alltså solsken, ingen föda i form av mat. Jag blev mycket illa till mods, trots min djupa andlighet känner hela jag att den sekten är fel och farlig. Så ja, för vissa är det på modet att vara andliga, blint följa vinden, läsa och tro på allt de läser. Jag känner att jag har en hälsosam genuin andlighet som många av oss här, inget vinstdrivande, ingen falsk fakta, inget som kan skada eller vilseleda!

[Bettanbop]
2/11/15, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har ju modet börjat ändra sig lite, har ni märkt det 😃

Det har ju varit mycket om änglar i alla former och konstellationer hela 2014. Nu börjar nästa fas för 2015 och det är väsen det handlar om. Naturväsen, himla väsen, jord väsen mm mm

Det är Älvor, Alver, Vätter, Småfolk, Tomtar och troll . . . .  listan kan göras låååång.

Jag har en ståtlig lång man (väsen) i min lilla skog och några vättar som bor bakom vedbon 🙂

Jag har fått lov att ta ett foto på ett träd väsen. För mig är han så tydlig och synlig, men alla ser honom inte.

Upp till toppen
Annons: