Annons:
Etikettbudskap
Läst 1768 ggr
[Bettanbop]
2015-01-04 16:54

Fullmåne

Fullmåne i Kräftan den 5 januari 2015
Många av oss är vana vid att sätta andra människor och deras behov före våra egna. Detta brukar oundvikligen till slut leda till frustration, utmattning och i värsta fall en känsla av bli offergjord. All det som kanske har dolts under ytan eller trängts undan inte minst för att "inte förstöra julen" kan nu tränga upp till ytan. Den här fullmånen belyser kanske framför allt vårt familjeliv och andra nära relationer. I yrkeslivet blir alla frågor som handlar om samarbete och att skapa en familjär sammanhållning aktuella. 

Fullmånen påminner oss om att ta personligt ansvar för allt som händer och våra känslor kring det. De blockeringar vi eventuellt har, vilka hindrar oss från att ta emot och inte bara ge, blir också synliga. Nu har vi möjlighet att återställa balansen och finna styrkan för att be om vad vi behöver. Det är inte själviskt att ta hand om sig själv och att ibland sätta sin egen hälsa och sina behov i första rummet. Tvärt om är det en nödvändighet för att vi i det långa loppet ska ha någonting att ge. Ett balanserat familjeliv eller ett balanserat förhållande kännetecknas bland annat av att hänsyn tas till allas behov. Inte minst är det viktigt om man vill bygga starka stabila relationer som ska hålla på lång sikt.

Passa på under denna fas att återställa balansen då det även finns andra influenser vilka tvingar fram transformativa processer i våra relationer, oavsett om vi känner oss redo för det eller inte. Fokusera på det "halvfulla glaset" och uppmärksamma det som faktiskt är bra och fungerar. Skulle du däremot känna att en situation eller relation spelat ut sin roll, dra dig då inte för att avsluta och gå vidare. Det kan vara precis vad som behövs för att du ska få rull på tillvaron igen.

PS
Kom ihåg att lägga ut dina kristaller, orakelkort och heliga föremål i fönstret för att laddas upp med ny energi i fullmånens sken.

                           

Annons:
Tarotstollan
2015-01-04 20:10
#1

Tack för påminnelsen!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Eleya]
2015-01-07 20:37
#2

Jag laddade mina kristaller och smycken med infattade ädelstenar den kvällen. Vilken vacker måne det var, tog även fram kikaren. 😄😊 Ska man göra om proceduren varje fullmåne?

[Bettanbop]
2015-01-08 21:14
#3

Det kan man göra om man vill och känner att det behövs. Jag gör det inte 🙂

Upp till toppen
Annons: