Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 2764 ggr
[Bettanbop]
2015-01-03 15:51

Ängla Kurs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en fråga i pm 😃 En fråga om att lära ut om änglar. Ojoj tänkte jag, vad kan jag lära ut 🤔 Så tänkte jag att kanske ni vill vara med och utforma en sorts Änglakurs här på Änglaforumet.

Man brukar ju alltid börja från början med grunderna. Berätta om vad ämnat handlar om och vad det är för något.

Då så…….

En ängel är inte vad de flesta tror att de är. Oftast så har man ju en egen bild i huvudet om hur de serut.  

En ängel är ett väsen. Ett väsen utan fast kropp. Det finns människor som säger sig ha sett änglar och då sett dem som en avbild av människans kropp med vingar och i olika ljussken. 

Även om änglarna är ett väsen med ren energi och utan fast kropp så kan de visa sig så som många tror att änglar serut, för att inte vi ska bli skrämda.

Ingen vet hur många änglar det finns, men man tror att det finns massor. (Min egen teori är att eftersom de består av en energikropp så kan de dela på sig, ungefär som en cell eller en atom delar på sig). Änglarna har olika arbetsuppgifter. En är att ALLTID! finnas i din närhet som din skyddsängel. Varesig man vetom det eller ej så finns det alltid minst en skyddsängel hos var och en.

Vi börjar så här så får vi se vad ni tycker och om nihar några frågor på det :D

Annons:
maribell
2015-01-03 19:31
#1

Super bra och intressant. Jag vill veta ALLT om änglarna.

[Bettanbop]
2015-01-03 20:15
#2

Nja jag vet ju inte allt, men vi kan väll slå våra kloka huvuden ihop så ska det nog bli något 😃

Pysslan
2015-01-04 12:28
#3

Tack Bettan 🤗

Jag vill gärna veta allt du vet om änglar, själv vet jag inte så mycket mer än att jag är övertygad om att de finns (fast jag har aldrig sett någon …  )  🙂

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[Bettanbop]
2015-01-04 16:45
#4

Äch! tänk att jag aldrig kommer ihåg att kopiera min text innan jag klickar på "publicera" 😕

Hade skrivit ett "kapitel 2 " åt er, men nu får ni vänta lite till 🙂

Kram

maribell
2015-01-06 09:28
#5

Det är värt att vänta på.  👋

[Eleya]
2015-01-07 20:44
#6

Va spännande, detta vill jag följa! Tusen tack!

Annons:
[Bettanbop]
2015-01-11 01:26
#7

Del två 🙂

Hur vet vi att Änglar finns? Jaa hur vet vi det. Det Går inte att bevisa för en som inte tror. Vist har de lyckats fångas på bild i bland, men det kan ju alltid förklaras som ett trick.

Att vi vet att de finns Änglar är en ren känsla som vi har i oss. Vi är känslomässigt övertygade om att de finns. Några kan säga att "för jag har sett en" eller att de har fått hjälp med något av något osynligt eller en skugga eller någe liknande.

Man kan jämföra det med kärlek. Kärlek är också en känsla vi har men inte går att bevisa. Du kan visa kärlek till en annan människa t.ex men du kan inte konkret visa att "det här är kärlek".

Tror man på att änglar finns så har du känslan och  övertygelsen i ditt hjärta. 

Att se en ängel är det många som vill, men det går egentligen inte att se eftersom de består av enbart ren energi, hur ska vi då kunna bevisa deras existens. 

Vi ber om hjälp eller tecken från dem, och det är mycket lättare att uppfatta. Men då måste vi ha kommit så långt i oss själva att vi kan öppna oss och acceptera att det är ett tecken och inte ett påhitt för att vi så gärna vill.

🎈Gärna frågor eller förslag på vad del tre ska innehålla.

[NeferNefer]
2015-01-11 05:56
#8

Tack för fin kurs. Förslag på tema för del tre: olika tecken som änglarna ger oss på sin närvaro.

[Eleya]
2015-01-13 10:29
#9

Vilken fin och logisk text!

[Bettanbop]
2015-01-13 21:05
#10

Tack 😊

[Bettanbop]
2015-01-17 21:06
#11

Del 3

Man ser inte Änglar så mycket som man känner dem. Oftast lägger vi inte märke till deras närvaro. Men har vi kallat på en ängels hjälp så kan vi få ett tecken på att de är eller har varit närvarande

Ett tecken från änglarna är personligt, och kan vara vad som helst. Poängen är att DU ska förstå tecknet och känna att det är just till dig.  En ängel är ju av ren energi och kan uppfattas som en liten solstråle, en solkatt, ett blänk, en liten rörelse eller liknande.

Du kan få syn på en fjäder, en sten, en moln formation, en pinne, ett avtryck, en glänsande prick mm mm …….. Tecknet kan vara vad som helst. Lägger du märke till något, och känner att "det här var annorlunda"  så kan det vara ett tecken.

Det är svårt att beskriva hur man får tecknen.

[Bettanbop]
2015-01-17 22:35
#12

Kan ju upplysa er om att jag gör ett dubbelarbeta med denna lilla kurs. Jag gör en lite större och mer utförligare version på sidan om. Den kommer ni att kunna få ta del av när den är klar. Den kommer att innehålla mer än jag skriver här.

maribell
2015-01-18 16:08
#13

Bra förklarar 🌺

Annons:
[Bettanbop]
2015-02-18 17:01
#14

Nu är min lilla kurs klar och håller på att gås igenom av en god vän som korrektur läser den. Som dyslektiker blir det lite stavfel och bakvänt i texterna jag skriver 😊 men men hoppas den blir omtyckt 🙂 Det finns information om kursen på min hemsida. Välkommen. 

Oj det gick vist inte 😕 men min hemsida heter betthealius.123minsida.se

Pysslan
2015-02-18 18:08
#15

Det går inte att komma fram på den länken, man kommer till en inloggningssida bara  😕

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[Bettanbop]
2015-02-18 19:58
#16

Sorry 😕

Jag har ändrat men fick inte in någon länk. Men adressen står där.

Minsida . . . .  prova denna länk.

Pysslan
2015-02-18 21:18
#17

Nu gick det bättre  🙂

Ser jättefint ut, vad duktig du är.
Jag ska titta mer i helgen när jag har mer tid

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

TezzD
2015-03-04 11:34
#18

Bettan, jätte bra initiativ, va glad och stolt jag blir 😃🌺
Jag kommer inte heller in på din sida och den sista länken funkade tyvärr inte heller. Hoppas att komma in och läsa allt snart 👍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pysslan
2015-03-04 12:40
#19

Jag hittade Bettans hemsida  www.betthealius.123minsida.se/

Den är jättefin  🌺

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[Bettanbop]
2015-03-04 14:36
#20

Tack Pysslan 😃så bra att du hittade den 👍

Tänkte just säga  att man kan gå in på min sida via min signatur. Har hört fler som har problem att lägga in länkar och få dem fungera.

Tack Tess😃kul att se dig här inne👍❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: