Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1314 ggr
[Bettanbop]
2014-12-17 19:14

Änglakort

 Jag har en fundering om alla dessa kort och tänkte att det kanske kan bli en intressant diskussion. 

Det finns ju mängder av olika sorters kortlekar att använda sig av att spå i. Orakel kort, affirmations kort, insiktskort, Reiki kort, Änglakort, Budskapskort, Tarotkort mm mm. Vi väljer efter eget tyck och smak och någon kanske går på känslan vilken kortlek som det skall vara.

Jag har tre olika kortlekar, men använder mest bara en av dem. I bland funderar jag på hur det ens är möjligt att det fungerar, men uppenbarligen gör det det 🙂 Fast jag har upptäkt att i bland fungerar det lite sämre än det brukar. Vad kan det bero på? Jag tror det beror på mig själv för det mesta, hur jag mår och om jag fokuserar lite halvdant. Eller så kan det vara att mottagaren som ställer frågor inte ställer ärliga frågor.

Har ni någon kortlek? Vilken sort föredrar ni? Varför just den? Tycker du att du får bra svar från korten? stämmer det? Vad använder ni den till mm mm.

Berätta hur ni gör och tänker om och med era kort, eller ställ frågor.

Annons:
-Aida-
2014-12-21 12:55
#1

Jag har en änglakort lek och en Power animal Oracle lek från Steven Farmer. Jag använder mest Power animal Oracle, de är för att jag troligen har bättre kontakt med djur som vägledare, de är lättare att få kontakt med dom upplever jag än änglarna, jag tycker att de funkar bra att spå i korten vad de än gäller, jag har också spått andra i korten och då har dom ställt frågan tyst i deras huvud för dom ville inte dela med sig, då visar de sig att kortet varit helt rätt för dom i alla fall och dom fick rådet dom behövde, så de är ju bra att de funkar för mer än mig.🙂

[NeferNefer]
2014-12-23 01:39
#2

Jag har några Doreen Virtuelekar som jag använder. Jag känner in vilken av dem jag ska använda för varje fråga, och sen blandar jag tills ett kort hoppar ut. Det kortet är svaret på frågan.

Vidare har jag några tarotlekar, av vilka jag numera bara använder min lillebrors. Jag har också kort med runor på. Dem använder jag när jag känner att det är rätt.

[Ranaza]
2014-12-26 17:11
#3

Jag har under många år skapat mina egna Änglakort för jag känner tydligt att det ska vara en personlig prägel. Genom att göra egna kort får dom en personlig energi och är något jag tipsar alla om att prova på.

Dom är inte vackra, dom är inte perfekta men dom är personliga och det för mig betyder så mycket ❤️

Upp till toppen
Annons: