Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 22304 ggr
maribell
2014-12-03 09:34

Ärkeängeln Uriel

Ärkeängel Uriel

Uriels namn betyder "Guds ljus", och han anses vara en väldigt vis ärkeängel.Han kan hjälpa till vid naturkatastrofer och med världsomspännande förändringar. Han kan hjälpa dig med diplomati, och med att lösa konflikter. Han vägleder människor med dessa livsuppgifter. Uriel hjälper också studenter med deras studier och tester. Han hjälper även till med kreativitet, tex i ditt skrivande.

Uriel kan visa sin närvaro genom att du plötsligt får en briljant ideé, och han hjälper dig att höja din andliga medvetenhet. Han har också humor, och kan skoja med oss för att få oss att skratta. Han vet att skratt är en form av healing.

Posted by birgittaandliginspiration in Allmänt, Ärkeänglar 

Om ni tänker er det att ni har hela naturen i er hand. I naturen finns det allt som ni behöver inhämta. Jorden är byggd på ett sätt som gör att alla får ta del av allt, som ni vill att det ska finnas i naturen. Ni ser inte allt för ni är förblindad av allt som ni går och tänker på. Hos ärkeänglar finns det inte något problem att vistas på olika ställen. Ni ser inte att naturen ger er allt ni vill ha, vatten skog och berg. Ni har sett att naturen ser olika ut runt hela jorden. Men säger Uriel – energin är lika i naturen. En del av naturen kan vara skövlad för människan ska bygga sig ett bo. För att överleva måste naturen bygga in ny energi för att fortsätta blomstra.

311679

Har ni inte tänkt på det att ni människor är som naturen. Naturen vill blomstra för att må bra. Ni vill också blomstra för att må bra.        Uriel vill säga –  naturen är det bästa resmål för människorna som vill växa och bli stark. Ni blir som naturen, ni förnyar er. I naturen finns en speciell energi som alla blir lugn och glad av. Ni får tömma ut era tankar som bara gör er ont.

giffada3

Birgitta Andlig inspiration Ärkeängel Uriel.

Vi styr en hel jord för att ni ska må bra. Därför vill Uriel påpeka till er – naturen är bästa sättet att rensa tankar och oro. Ni får kasta av er det ni tänker och känner och ingen dömer er. Tänk vilken härlig natur där man får säga vad man tycker. Allt som gör er frustrerad, det ni känner och tänker, släng av det i naturen. Tänk vilken underbar rensning ni får i naturen som tar hand om allt. Vill ni skrika , då kan ni skrika för ni är arg eller lessen. Tänk att ingen dömer er. I naturen har ni en fri zon att tömma ur er. Naturen är som en frihetsmäklare för er.

BOK-MED_LJUS

Bada era fötter eller gå i skogen allt är möjligt att göra. Ni får känna frid och glädje när ni lägger av er gammal energi i naturen.

Låt allt bara flyta med, när ni känner – jag måste gå till naturen eller bada mina fötter. Ni rensar av er när naturen får ta om hand det.

Det ville ärkeängel Uriel prata med er om. Han säger – ta ett glädje skutt in i naturen.

Meditation med Ärkeängeln Uriel av Lisa Beachy:

https://www.youtube.com/watch?v=r_Ld4MZyM_4&index=5&list=PLBD5A61BD207FD1A3

Annons:
nellan72
2014-12-05 08:16
#1

Spännande att få läsa om Uriel, som jag egentligen inte vet något om. Jag har fått ett budskap från honom som avser min livsuppgift och några glimtar ur framtiden. Antar att jag fick detta för att komma ur en jobbig situation med många tankar. Har haft mycket hjälp från min guide, och även Mikael och Rafael. Att just jag skulle få långa budskap från olika ärkeänglar var ganska förvånande. Dock får jag slå upp ord ibland, då de talar i prosa och använder ålderdomliga uttryck. Håller med om att Uriel har humor. De är fantastiska :)

maribell
2015-03-26 13:35
#2

När vi tar igen kraften ,vad händer då med oss, när ärkeängel Uriel dyker upp.

Posted by birgittaandliginspiration in Ärkeänglar 

Jag känner ibland att man vet inte vart man har andevärlden. Man känner sig ibland lite vilsen. Jag har hållit på att måla på ärkeängel Uriel och han är helvit som hope. Men jag körde fast för bilden bara försvann tillslut. Jag ville måla hans färger som bara är vit då fick jag problem.  Han är så kraftfull Uriel och jag vill ge en visning hur jag upplever Uriel. När man jobbar så nära dem då glömmer man ibland bort sig.

Jag upptäckte att jag kom av mig förra veckan när jag var på väg till en vän. Hon ville ha hjälp med hemsidan och jag pigg att hjälpa till. När jag är på väg till henne då känner jag att jag blir störd av något. Hon bor nära mig bara en bit längre bort. Jag känner hur Uriel tonar upp sig bredvid mig han majestätiska gestalt. Han har halvlångt ljust hår som Hope. Hon har lockar han har vågigt hår. Han har blå ögon ganska ljusa ögon. Hans vita stora vingar såg jag på en gång. Han hade ganska avlångt ansikte . Det som hände jag gick fel och hur jag kan gå fel? Jag visste vart hon höll till har varit där flera gånger. Men när han kom det var som han stängde av allt kände jag.

21oqb6p.jpg

Nu efteråt förstod jag att det blir så där för mig ibland om man inte är beredd. Johlie är det annat med.Han ville vare med och hjälpa till. Han har mycket koll på oss för att vi ska få det att fungera.

Han vill säga några ord till mig nu: man måste lära sig att fokusera. Om man inte gör det då missar man helheten. Det blir bara halva av allt. Han menar att vi människor är oftast ofokuserade och då blir vi inte oss lik.Han säger att han kan träna er att hämta igen er kraft för att se och upptäcka där ni tappar kraft. En del människor är snabb att knycka kraften ifrån er. Ni upptäcker inte att ni har blivit dragen vid näsan säger han. Ni är ganska sköra, ni måste lära er att fokusera och hämta igen kraften. Om ni ska få det att fungera igen då måste ni ge akt vart ni förlorade kraft. När man lär sig att kommunicera då får ni svar på mer. Vi vill bara hjälpa till för att ni ska få det bra. Kraften jag har den kan ingen mäta sig med. Jag är en kraftfull ärkeängel som kan ljuda över jordens alla hörn. Ni är barnen jag ser för det mesta  sliter er i håret -ni tänker för mycket. Helheten och överflöd kommer in när ni släpper greppet om allt ni nu försöker kontrollera. Ni får då mera balans och som båda er gott.

Ärkeängel Uriel som ville säga några ord.

vinden är min mor
2015-03-30 12:15
#3

Uriel är min absoluta älsklings ängel. Jag brukar vända mig till honom när jag behöver extra kraftfull healing.

Han är lika busig och glad som jag brukar vara och han har gett mej många skratt.

Min golden blir alltid jätteglad när han kommer och healar, från att ha varit ledsen med ont i lederna tar det inte många minuter förens hon skakar på hela kroppen och svansen och rusar runt med sitt favorit gosse djur i munnen.

Ibland dyker han upp med en uppgift som när kassörskan på netto var skitsur mot alla kunder och Uriel säger till mej : Kärleksbomba henne!

Jag öppnade hjärtat och skickade kärlek samtidigt som jag blev lite fnittrig inuti.

Kassörskan tittade på mig och log och efter den dagen är hon alltid väldigt trevlig mot mig.

☀️Mörker är bara brist på ljus

maribell
2015-03-30 17:45
#4

Wooowww !!! Va härligt att ha en sådan kontakt med Uriel. Hur kärleksbombar du? Det skulle jag vilja lära mig!!

vinden är min mor
2015-03-31 12:25
#5

Ja du, svårt att förklara.

Jag har gjort upp med det förflutna och öppnat mitt hjärt chakra fullt ut, efter det är det som mitt hjärta blivit mycket större..

När jag skickar kärlek så är det lite som när man healar fast i stället för att sända kärlek och kraft genom händerna går det ut via hjärtat , ögonen och tredje ögat.

Om jag håller en pendel framför mina chakran så snurrar de flesta ungefär lika mycket men vid hjärtchakrat snurrar pendeln rakt ut i spinn.

Vet inte varför jag har hållit tillbaka  förut för kärleken är verkligen fantastisk!

Hur gör du när du får budskap från änglarna? är det via meditationer?

Har du alltid varit intresserad av änglar och andlighet?

☀️Mörker är bara brist på ljus

maribell
2015-03-31 22:26
#6

Jag kan förstå hur du menar med kärleksbomber. Jag ska försöka att träna på det. De texterna med änglar har inte jag skrivit själv, de har jag lånat av birgittaandliginspiration (hennes blogg)  de känns äkta och sanna därför lånar jag dem till den här sidan. Det händer mycket med oss människor och jorden just nu så vi behöver verkligen vägledning. Jag har själv fått möta en ängel för några år sedan och det var början på mitt intresse och det är väl någon anledning med det också. Det ska bli spännande här framöver med våran utveckling och fler och fler ängla kontakter och budskap som är så tydliga och känns närmre och närmre.🌺

Annons:
maribell
2015-04-07 19:06
#7

Ärkeängel Uriel vill prata lite med er.

Posted by birgittaandliginspiration in Ärkeänglar 

Ibland finns det viktiga saker vi måste göra för att få det bättre. Ibland känns det tråkigt att vi måste dra i vissa trådar. Ärkeängel Uriel har som lite koll på det.

Han vill komma in och berätta lite för oss när vi känner att orken går ur oss. Han säger att vissa dagar är ni orkeslösa. Vissa dagar känner ni att ni orkar ingenting. Det är helt naturligt när ni håller på att sortera och förbereda något större som ni har svårt att greppa om. Ni vet att ert undermedvetna JAG har svar på många olika bekymmer ni bär på. Det är inte helheten för vi ärkeänglar ser lite längre – ”säger Uriel”. Vi måste få allt att gå ihop för er. Tar ni in oss ärkeänglar då får ni hela paketet och lite till. Det kalla vi för bra hjälp – ”säger Uriel”. Alla har chansen på olika sätt kontakta oss. En del har svårt att ta in oss personligt. Ni har olika kanaler att använda er av för att ta in oss. En del är mer känslig än andra människor och har lättare att lyssna in.

BOK-MED_LJUS

Hur ni själv gör det beror på vilken ni är här på jorden. Om ni är nära oss eller längre ifrån?

Om ni är längre ifrån oss då kan ni se alla tecken vi skickar till er.Vi kan skicka tecken för att ni ska fortsätt tänka på er själv. Vi ger er lite smak på framtiden för att ni ska känna er lugn. Ni kan få drömmar som talar om hur ni ska handskas med ert liv. Har ni oroliga drömmar då visar det tydligt ert inre kaos och konflikter som ni måste reda upp.

Vi ärkeänglar har svar på mycket och lätt kan hjälpa er. Vi kan hjälpa längre än vad andra kan. Vi har kunskap för att vägleda dig rätt. Vi är hjälpsam på alla sätt. Vi hjälper men vi gör aldrig ert arbete.

Det finns stunder när ni inte förstår era tecken. Då ska ni bara vänta på nästa tecken för att få ihop det.

Ni som kan komma i kontakt med oss ska sitta ner och meditera mycket. Och får hjälp att rensa bort allt som ligger för. Att utveckla en kanal till oss tar tid för ni måste gå igenom olika stadium för att komma över till oss. Här får ni träna ert tålamod väl. Kanalen får ni rensa upp för kliva högre upp i energin.

En del av er vill inte kliva in i vår energi för en del ska stanna där de är. NI har olika mål och kall till jorden. Om uppgiften ligger på komma i kontakt med oss då får ni känslan av att vilja utforska ärkeänglarna och uppstigna mästarna. Guider är alltid med även ni som inte vill fortsätta in i vår energi.

Hur ni väljer och gör era val kan kännas tufft i dessa tider. Valet finns alltid inom er hur ni än gör. Igen kan råda er på jorden det är bara ni själv som vet.

Jag är en ärkeängel som ser över mycket här på jorden som ska fungera bra.  Därför vet jag att vissa har gjort sina val och vissa väntar ut. Ibland har ni större val att göra som ska tänkas över. Ingen kan välja åt er. Det är bara ni själv som kan välja och göra ett bra val.

Tänk alltid på er själv först för att må bra.

Ärkeängel Uriel är vit i sin aura och han har ljust hår som är halvlångt. Stora vackra vingar.  Han är kraftfull ärkeängel Uriel. ljusa ögon.

Upp till toppen
Annons: