Annons:
Etikettgud
Läst 1362 ggr
[Bettanbop]
11/15/14, 10:26 AM

Var passar vi in?

Var passar vi in? Jo vi passar in överallt. Fast det kanske inte alltid känns så. Vi är många människor på Jorden. Och det finns många "avdelningar" i himlen. 

Passar vi ihop tillsammans då? Nja, kanske inte, men det borde vi egentligen kunna göra ändå, om vi kunde acceptera och visa hänsyn till varandras olikheter.

Vi människor vandrar den väg som känns rätt för var och en. Ibland blir vi påverkade av olika intryck som förvirrar oss, och då kan vi hamna in på en annan väg än den som var tänkt, men vi hamnar tillbaka in på rätt väg så småningom om igen.

Vi har alla olika sett att tro och tror på olika saker, men egentligen är ingen tro fel. Vi är ju bara enkla individer med olika behov.

Vem av oss har mest rätt kan man frågan sig, jag skulle vilja säga att ingen av oss har fel men vi är väldigt influerade inom religioner och tro av människans egna värderingar och där kommer gärna dömandet in i bilden.

Det blir konflikter för alla som anser sig ha rätt i sitt och det har man ju,  eftersom man funnit den väg som för just sig känns rätt att vandra så ingen har ju egentligen fel bara olika vägar att gå.

Alla religioner alla former av tro och övertygelse får plats både i Himlen och på jorden. 

Det finns en uppsjö av alla former av religioner och det absolut viktigaste av allt är att man finner den väg som för sig känns rätt oavsett vad andra försöker säga..

Jag ställer mig frågan hur länge ska dessa "krig" mellan olika religioner pågå ?  vore det inte skönt och enkelt att inse att alla kommer vi till ljuset oavsett vilken väg vi valde att gå,ja till och med den mest inbitna skeptiker kommer ju också in för Himlen är verkligen öppen för alla inte bara några få utvalda.Alla är Välkommen in oavsett vilken väg man tog dit Hjärta

Annons:
[Lovisaan]
11/16/14, 9:29 AM
#1

Jag tror att vi alla är på väg mot samma mål. men  vi har olika vägar att ta, det tror jag beror på karman som man har alstrat i tidigare liv och i nuvarade liv.

Varför allt dömande? Jo där blir det så att orden ändrar karaktär. en troende människa ser det inte som ett dömande utan en tillrättavisning. gör man inte det så går man till doms inför Gud. (det gäller nu inte alla troende)ska jag säga  utan vissa samfund.

Vem har ätt eller fel, ingen för allt är en tolkning och vi tolkar utifrån oss själva. vad som känns rätt och riktigt. 

Tycker att det är en intressant frågeställning Bettanbop som tål att tänkas på.

Kul med denna ängla sajt.🙂

[Bettanbop]
11/16/14, 3:33 PM
#2

Ja vist är det en intressant frågeställning 🙂 Man kan vända och vrida tankarna från många olika perspektiv och få många olika intressanta funderingar.

Upp till toppen
Annons: