Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 2299 ggr
[Bettanbop]
2014-11-02 16:44

Magi

Vad är magi? 

Det finns människor som tror på så många olika saker som skulle kunna anses som övernaturliga. Halloween till exempel, och det är då det sägs att häxor, spöken, alver, småfolk och älvor kommer till liv. Sedan har vi dem som har sett Ufon och dem som säger att de har transporterats till andra planeter. Det finns också en stor grupp, som säger att de har fått glimtar av tidigare liv och tror på att själen återföds. Det finns medium, som säger att de kan kommunicera med avlidna själar och vi pratar ofta om andeguider. Sedan får vi naturligtvis inte glömma dem som tror på änglar. Listan är oändlig.

Vi lever i en värld med så många dolda dimensioner, vissa som ännu inte blivit utforskade. För hundra år sedan, skulle människor då ha kunnat föreställa sig att rymdfärder en dag skulle vara möjliga? Hade de kunnat föreställa sig hur snabbt teknologin skulle komma att utvecklas? Vi behöver bara tänka på en smarttelefon och hur den kan sända information till nästan varje del av jorden. Vi kanske kan kalla det teknologins magi?

Om vi är uppmärksamma och tar en paus, så kan vi se att magi sker överallt omkring oss, men vem har rätt slags magi? Vilken är den kraftfullaste? Alla har rätt att arbeta med och tro på den magi som passar dem, så länge som det inte skadar någon. Den starkaste magin för dig är den du tror på. Den som fungerar för dig, ger positiva resultat och ger ditt liv en annan kvalitet eller insikt. Alla har sitt eget sätt att tro, se eller förstå. För mig är all magi jämlik, oavsett om det är kvinnan som läser tarotkort eller vetenskapsmannen som har uppfunnit något nytt. Det kan även vara det magiska med att iaktta ett barn som leker eller att se ett djur i skogen. Allt är magi, men vi ser eller känner det inte alltid. Vi lever i en värld som har så oerhört mycket att erbjuda oss.

Om vi kan förstå magin i något då vet vi hur vi ska ta hand om det och ge det mer respekt. Är det inte vad nomadstammarna i vår värld gör? De har, precis som sina förfäder, lärt sig att leva med naturens magi, som sänder oss så många olika budskap och lär oss använda överflödet den bjuder på.

Var finns din plats i allt detta? Tror du på Guds existens? Vem har den ultimata sanningen? Är det till exempel de kristna, muslimerna eller Australiens aboriginer eller dem som tror på ett liv efter döden? Jag kan inte besvara den frågan, men jag inser att alla har rätt att tro på sitt eget sätt och att lära sig använda magin som deras tro erbjuder.

Det lilla ljuset inom oss som vi kallar själen är också magi och har sin egen unika gåva att erbjuda, så länge som vi är beredda att lyssna.

Den största magin, enligt min mening, är att det finns en högre intelligens som är skaparen av allt omkring oss och som hjälper oss att finna vår egen inre magi. Den inre magi som kan hjälpa oss att tro på oss själva och vårt syfte. Det finns inget som är fel och det finns inget som är rätt, det bara är.

Om du skulle vilja berätta om din magi och hur du har funnit den, så skulle jag vara mycket  intresserad av att höra från dig.

Jag önskar dig ett magisk liv!

Annons:
solvinge
2014-11-03 17:43
#1

Om man tror på magi så kan vad som helst hända. En stark önskan som man verkligen tror på tex. ett speciellt hus som man längtar efter och kan se framför sig och även känna hur glad man är när man bor där kan ju göra att det huset faktiskt kommer till en, det är magi.🙂

Älvan
2014-11-03 18:59
#2

Solvinge Det du beskriver är en naturlag-attraktionslagen. Och det känns magiskt när det vi attraherat kommer till oss. :) Hela livet är magiskt tycker jag. Det är en allvarlig rolig lek kantad av oändligheten på båda sidor.

H-lena
2014-11-05 19:56
#3

Jag har märkt att ju mer man lägger märke till magin i livet desto mer magiskt blir det faktiskt! Ju fler sidor ser man av allt som finns. Man får fler perspektiv och blir mer öppen. Det svåra är att hitta sin plats i det hela. Men jag tror att man bara ska följa sin känsla så hittar man rätt. Ibland tappar man såklart tråden men då får man bara försöka lyssna inåt och komma tillbaka på rätt spår igen.


[Bettanbop]
2014-11-07 20:21
#4

H-lena! Jag gillar hur du tänker 🙂 Så klok och sunt tänkande 🤗

H-lena
2014-11-07 20:59
#5

Tack mycket bettanbop! Ja men lär ju så länge man lever, än har jag mycket att lära. Men det ska nog gå bra! Läste någonstans att inget dåligt kan någonsin hända i livet utan allt som händer är bra. För man lär sig alltid något! :) och det är lätt att säga men svårt att följa, hehe!


Upp till toppen
Annons: