Annons:
Etikettgud
Läst 3494 ggr
[Eleya]
10/24/14, 12:14 PM

Helande ljus?

Igår runt midnatt efter att jag slumrat till i sängen hände något helt otroligt, men jag är osäker på om jag har tolkat det rätt. Så jag ber om er hjälp! De senaste 3 månaderna har varit bland de tuffaste i mitt liv, en stroke i juli, bearbetning av trauma, fysisk läkning och total skräck efter det, 2 veckor innan min 3'e sjukmånad skulle ta slut och planer på arbetsträning får jag beskedet att min arbetsplats sedan 5 år säger upp mitt konsultuppdrag och kastar mig i en oönskad ovisshet och golvar mig totalt med deras okänslighet. Sista dagen får jag besked om ett nytt uppdrag hos en kund med mycket gott rykte. Tredje dagen påväg till jobbet får jag en panikattack utan dess like och nästar kastar mig ur bussen och halvspringer hem, skrämmer vettet ur min stackars man och gråter i timmar i hans famn. Under sommaren fann jag också Gud och Änglarna, som genom små mirakler visat sin närvaro och aktiva kärleksfulla hjälp, men aldrig som inatt! Jag för konversationer med min skyddsängel och ber högt till Gud, ibland piper något till utan förklaring eller så fyller en känsla av frid, tröst, ro och kärlek mig till svar. Vissa dagar vacklar tron och jag skäms. Men nu till ljuset! Jag lade mig sent igår då jag vilat på dagen efter en mycket tuff förmiddag med ångest, gråt, läkarbesök för panikattacken, mamma på besök för expertrådgivning och hopp om bättring..alltså ett tumult av känslor. Sista jag minns är att jag somnar innan jag lyckats avsluta en bön om dagen, en bön där jag ber Gud beakta hela dagens handlingar som en bön om hjälp för läkning, för hopp och styrka. Jag drömmer, i drömmen känns det mer som den äkta verkligheten, att jag sitter bekvämt i soffan och tittar på Tv. Bilden visar några ljusa gestalter utan ansikten, kanske 6 stycken, stå i en cirkel. En av gestalterna sträcker fram båda sina händer i brösthöjd och kupar sina händer runt något som först ser ut som ett korn av rent ljus. Som sedan långsamt växer och blir starkare. I soffan minns jag att jag totalt uppslukas av ljuset, skänker en tanke på Lorna Byrne vars böcker jag studerat sedan sommaren. Tv-bilden fokuseras på händerna med ljuset och ett omänskligt ljud börjar spela..ett Aaaaaooooommm, men som är så mycket rikare än den mest välkomponerade melodin en människa skapat. Det rena färgsprakande Ljuset i skärmen slungas ut ur tv'n mot mig i soffan och fyller hela min kropp och omgivning, mitt sista minne är att jag hummar med till melodin och skänker min man en tanke om att han måste tycka att jag är så konstig. Ljuset..det var så kraftfullt, varmt, välbehagligt och välkomnande. Full av färg och struktur. Efter att ljuset fyllt mig helt på ett par sekunder känner jag min hjärna och hela kropp vibrera och det var så otroligt kraftfullt. Allt var Ljuset, ljuset fyllde varje cell av min kropp kändes det inte obehagligt eller skrämmande, bara varmt, vibrerande och rent. Föreningen var total i vad jag tror varade i ett andetag. När ljuset skingrade sig vaknade jag, men kände fortfarande i några minuter att hela kroppen vibrerade, pirrade och kittlade. Jag var ej rädd och inget av det var obehagligt..men min första tanke var att det kanske var ännu en stroke trots medicinen jag tar..men sen när jag, fortfarande liggandes i mörkret kom ihåg att strokens påverkan på kroppen var skräckinjagande och okontrollerad. Jag kom så småningom på att röra på mig lite, med vidöppna ögon och helt förundrad över vad som just hände mig? Jag tackade Gud, fast jag ej riktigt vet vad som hände. Vad kan ha hänt tror ni? Var det helande ljus, kärlekens ljus eller rent av Guds ljus? Kan jag ha blivit vidrörd av en ängel? Den logiska hjärnan undrar om jag dog för en sekund, om jag slutade andas och hjärnan som reagerade häftigt? Någon som varit med om något liknande?

Annons:
maribell
10/24/14, 2:25 PM
#1

Wow, du fick nog vara med om upplevelsen av ljuset och det är ju underbart och fantastiskt, det är inte alla som har sett det. Tacka å ta emot. 

Du behövde se ljuset nu för allt du har varit med om. Nu blir allt nog bra och så vet du ju hur ljuset ser ut och kan tänka på det när du behöver hjälp och trygghet. ❤️

[Bettanbop]
10/24/14, 4:15 PM
#2

Säger som maribell WOW! vilken upplevelse 😃 Du fick nog en ordentlig healing av våra högre makter och änglarna. Var lycklig och glad du är en av få utvalda 🌺 Berätta gärna sedan om du märker någon förändring i dig 🤗

[Eleya]
10/24/14, 5:39 PM
#3

Åh, så det Ljuset var verkligen helande! Jag får gåshud! Det är nog allra mest känslomässig läkning jag fick, jag känner ingen påträngande rädsla längre för jag känner mig ännu närmre Gud o Änglarna, känner lugn och närvaro i nuet, annars rusade alltid miljoner tankar i ett virrvarr. Jag känner mig förlåten och som om allt hemskt jag varit med om fysiskt är bakom mig, allt har format mig till mig, men det är urladdat på all sorg, smärta och tyngd. Wow…är helt förundrad och så tacksam!

[Bettanbop]
10/24/14, 7:27 PM
#4

🤗😃

TezzD
10/25/14, 9:30 AM
#5

Du fick känna och se det du verkligen behövde just nu, det helande ljuset av Guds kärlek ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/28/14, 1:34 AM
#6

Det var Guds kärleksljus.

Annons:
H-lena
11/5/14, 8:05 PM
#7

Vilken häftig upplevelse! Helt otroligt, jag är djupt imponerad. Jag tror du behövde detta, och därför fick du hjälp från ovan. Skickar lite positiv energi och ljus till dig så gott jag kan och hoppas du blir bra igen! ❤️ Du har definitivt änglarna och den högre makten på din sida!


[Eleya]
11/6/14, 8:43 PM
#8

Tack H-lena! Jag har fått så otroligt mycket hjälp från alla högre makterna att jag blir rörd varje gång jag tänker på det. Tack för ditt stöd också, alla bäckar små. Ljuset var så otroligt vacker och kraftfull. Den var verkligen renande och varje gång jag behöver höja mitt humör tänker jag tillbaka på det.

Upp till toppen
Annons: