Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 870 ggr
[Bettanbop]
10/17/14, 5:44 PM

Änglarnas form . . . .

 , , , , har jag fantiserat om lite 🙂

En Ängel är ju ett väsen och har egentligen ingen fast form. De tar form utefter vår fantasi om hur de ser ut. Men om man då som jag har väldigt sjuk humor och fantasi i bland, och föreställer mig en Ängel liknande en Säl, kommer jag då se en Ängel som liknar en Säl 😃 

Nu tog jag i lite och överdrev, men vad tror ni?

Jag brukar inte se Änglarna. Kan bero på att jag inte har så stort behov av att se dem och att i mitt huvud så har de ju ingen fast kropp att se. Men om man nu skulle fantisera om hur de ser ut . . .  skulle vi då kunna få se en Ängel som ser annorlunda ut?

Annons:
[Wolfs Light]
10/17/14, 6:12 PM
#1

En underbar fråga Bettan och just den här frågan har jag väntat på att den skulle dyka upp så tack fina du som tar upp frågan ❤️

Vi hör ju olika utsagor om att exempelvis guider kommer i en form vi känner igen dom i och lika så med änglar men faktum är dom behöver inte ta skepnader eftersom vi alltid känner igen vår ängel eller guide så som oss besitter en fysisk ande kropp vilket många förbiser och glömmer.

Det här är så uppfunnet av människan som det bara kan bli och det blir också tyvärr en stor lögn mot andra sidan,våra guider och våra änglar att dom skulle visa sig på ett speciellt sätt som bara vi känner till i all den tid vi redan vet när dom infinner sig hos oss ❤️

Vi gör det gärna lite större än det i verkligheten är att finna tecken,kanske en sten eller nåt annat så¨har vi genast en ängel där.

Det fungerar inte riktigt så utan är det så att en ängel väljer att visa sig så gör ängeln det med besked så det inte råder någon som helst tvekan om att nu har du en ängel eller guide vid din sida.

Intar en massa andra varelser gör dom inte för dom är konkreta och direkt och behöver absolut inte ge falska signaler om nåt dom inte är.Tvärtom dom visar sig på ett sånt sätt att VI direkt känner igen och vi behöver inte känna minsta lilla tvekan för vi ser dom precis som dom är 🌺

[Bettanbop]
10/17/14, 6:44 PM
#2

Tack finaste WL för din förklaring. För vist är det så. För när de väl visar sig så vet vi med säkerhet.

Och jag som inte ser, jag känner. Och då tvekar jag inte en millimeter på att det är dem 🙂

Men det är kul att fantisera lite ibland, där av frågan 😃

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: