Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 686 ggr
[Bettanbop]
2014-10-12 11:22

Tidningen Nära

God förmiddag på er alla 👋

Nu har ju tidningen Nära kommit med nya numret. Där ger de 25 tips på Ängla kontakt. Har ni läst dem? Vad tycker ni?

Nära

Annons:
[Bettanbop]
2014-10-12 11:32
#1

Alla har änglar i sina hjärtan

Barn har en nära kontakt till Andra sidan. För en del är det svårt att anpassa sig till de nya energierna här på jorden, menar Näras krönikör Mia Mattsson-Mercer. Foto: Shutterstock

Barn har en enormt vacker visdom inom sig. De är ljuset från Andra sidan som i sin klarhet inte har glömt bort sanningen. Många som kommer till denna värld tror att det är samma energier här som på Andra sidan. För många barn är det komplicerat att anpassa sig till ”vår värld”.

Min dotter Olivia, är en av dem som har svårt att passa in. Olivia dagdrömmer och tycker att mycket har för hög decibelnivå. Hon tycker att det finns många orättvisor och har lätt för att gråta. Olivia älskar djur, natur och många människor och hon ser godheten i mycket.

Till och med hennes lärare säger att Olivia är annorlunda. Det är en svår balans och många gånger väldigt sårande att se på. Olivia har alltid varit i stark kontakt med Andra sidan. Redan som treåring pratade hon om saker hon såg som varken jag eller hennes pappa såg. 

Leksakerna i hennes rum började spela och flera gånger gick radion igång när vi alla hade gått och lagt oss för natten. Max, henne lillebror, är också väldigt mjuk och försöker passa in bland de tuffare pojkarna här i byn där vi bor.

Mina barn och jag satt vid köksbordet när Max plötsligen utbrast: ”Mamma, du har en ängel i ditt hjärta!”. Som alltid när mina barn kommer med dessa underbart fina klarheter blir jag mållös. Olivia tittar på sin bror med sina stora klarblå ögon och säger med djup klarhet i rösten: ”Alla har änglar i sina hjärtan!”.

( Mia Mattsson Mercer )

Tarotstollan
2014-10-12 20:46
#2

Jag har tidningen men har inte hunnit att titta eller läsa i den ännu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: