Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 470 ggr
[Bettanbop]
2014-10-02 17:44

2 Oktober

Då har vi snart gjort klart två dagar i Oktober. Det var ju bara 1 Oktober i går. Huj va tiden går fort.

I dag har jag haft problem med humöret, stackars ungar (jobbar på förskola). Skyller på att ungarna var extra speedade i dag, men jag får nog erkänna att mitt humör inte var på topp. Det var inte bara ungarnas fel. På rasten passade jag på att meditera och bad mina fina änglar om hjälp. Eftermiddagen kändes bättre efter det, lyckades hålla humöret stabilt (nästan).

Hur gör man egentligen för att komma på rätt köl igen när man känner att humöret kokar över och man blir arg och grinig för det lilla minsta.

Annons:
molam
2014-10-02 19:16
#1

Mitt humör har heller inte vart på topp idag mamma och pappa hade besök och deras dotter (väldigt bortskämd) ville ha en kaka och pappan sa nej gång på gång men ungen fortsatte att tjata det sa Klick sen svämmade över och jag sa åt henne med skarp röst att Hon måste lära sig att ta ett nej, Sedan var ilskan helt borta men det jag brukar göra innan det smäller är att jag går nånstans privat och mediterar eller räknar till tio eller plinkar på en gitarr (trots att jag inte kan ett endaste ackord) eller Tar en ton sedan Brukar ilskan lämna lugnt och Fridsamt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

H-lena
2014-10-02 21:34
#2

Oj vilken passande tråd! Känner precis så jag med, eller det är mer någon slags frustration som bara bubblade upp utan anledning, först var jag extremt uttråkad och sen blev jag arg och frustrerad. Vet inte varför. Vet inte heller vad man ska göra! Funderade lite på det där med LoA, men kan inte komma på något vettigt därifrån heller. Blir lite frustrerad över själva grejen med det också, att man orsakar allt dåligt för sig själv. Jag orkar väl inte vara glad jämnt? Hur orkar man det? Att jag är irriterad nu, gör det att jag drar åt mig negativ energi? Så vill jag ju inte ha det. Samtidigt kan jag inte bara bli glad hux flux heller! 

Sorry men usch jag är verkligen irriterad just nu.


[Bettanbop]
2014-10-03 15:59
#3

Det är ju ganska normalt att ha bra och dåliga dagar. Man kan inte vara på topp jämt.

Jag brukar tala om att jag är på dåligt humör och be om ursäkt i förväg om jag råkar säga något dumt. Att avreagera sig på något bra och nyttigt sätt kan ju vara bra. Jag brukar dammsuga och städa när jag är arg och frustrerad eller diska. Min syster bruka vara en bra lyssnare och att få mig på bättre humör.

H-lena
2014-10-03 16:03
#4

Det låter bra. Ja att avreagera sig är en bra idé. Som tur är gick det över igår. Men bra att komma ihåg tills nästa gång det händer!


Upp till toppen
Annons: