Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 2523 ggr
molam
10/2/14, 4:01 PM

Voice of an angel

Känne ni någon med en Voice of an Angel? Eller har ni kanske en Voice of an Angel? Visste ni att kraften i en änglaröst kan rädda många liv? eller Trösta många ledsna själar?

HAr ni nån gång råkat ut för nån med en Voice of an Angel eller har ni vart den som har den rösten? Berätta ^^

Tydligen så har jag en Voice of an Angel, vissa av mina bekanta vill prata med mig när deras hjärtan har Brustit eller dom känner sig ensamma, bara för att min röst är Tydligen väldigt Tröstande och lugnande.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Norman Bates
10/2/14, 10:31 PM
#1

Tror att många här på "Änglar" har 1 sån röst eftersom vi sökt oss till den här sajten..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

[Juel70]
10/3/14, 8:36 AM
#2

Lite bibelord angående änglar.

"Är inte änglarna andar i helig tjänst, utsända för att tjäna dem som skall ärva frälsningen?" Hebr. 1:14

Det är jag, Johannes, som har hört och sett detta. Och när jag hade hört och sett det, föll jag ner för att tillbe framför fötterna på ängeln som hade visat mig detta. Men han sade till mig: "Gör inte det! Jag är tjänare liksom du och dina bröder profeterna och de som håller fast vid orden i denna bok. Gud skall du tillbe."  Upp. 22:8,9

*Sonen är så mycket större än änglarna som det namn han har ärvt är förmer än deras. Till vilken av änglarna*har Gud någonsin sagt:
*Du är min Son, jag har i dag fött dig?  Eller: *Jag skall vara hans Fader, och han skall vara min Son?
*Och när han låter den Förstfödde träda in i världen, säger han också: Alla Guds änglar* skall tillbe honom.
*Om änglarna
* säger han: Han gör sina änglar till vindaroch sina tjänare till eldslågor." Hebr. 1:4-7

**http://www.algonet.se/~luther/bob972finns.htm
**

Att be till, förtrösta på eller tillbe änglarna i stället för att be till Gud och lita på honom är avgudadyrkan.

molam
10/3/14, 9:45 AM
#3

JAg tror tyvärr inte att det  finns nån gud. min syn är att änglarna är Skapade av godhet och kärlek, inte av nån man som sitter på molnen och kallar sig gud, tyvärr ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Juel70]
10/3/14, 1:02 PM
#4

Då är det nog inte samma slags änglar vi talar om, men om man tror på bibelns änglar, så bör man ha rätt kunskap om dom. Ville bara informera, så att man inte tror på en hitte-på-lära.

H-lena
10/3/14, 4:05 PM
#5

Jag tror att det #0 menar är att man är en person som har en lugnande inverkan och en väldigt fin energi som många känner trygghet av. Och det uttrycket "voice of an angel" är just bara ett uttryck. Så jag tror det finns många människor som har det som kanske inte ens är medvetna om det.


molam
10/3/14, 4:18 PM
#6

Precis det jag menar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Bettanbop]
10/3/14, 4:47 PM
#7

Tack Juel 70 för din information. Det var vänligt och omtänksamt av dig. Vi måste nog försöka enas om att vi har olika syn och uppfattning om Änglarna.

Jag tror på Gud. Men inte som vår skapare utan mer som en högre makt över oss. Jag har talat med Gud och är övertygad om hens existens.

Jag tolkade Molams fråga så som H-lena säger och jag har träffat en sådan människa med en röst som var så fängslande så jag satt bara och lyssnade, och det är lite ovanligt för att vara jag😉

[Mount Everest]
10/3/14, 5:52 PM
#8

# 2 Får jag vända på det lite och säga motsatsen 😃

Att tillbe Gud , är inte det en Avgudadyrkan så säg ? 😉

Jo det är det ju så om vi skulle helt avstå avguda dyrkan så skulle vi inte tillbe nån över huvud taget  😎

Bara att inse va,vi ber alla till fel Gud fast vi ber till rätt Gud.Inget konstigt med det så fortsätt be om allt för Änglar och Gud hör er oavsett  vilken tro vi tillhör ❤️

[Juel70]
10/3/14, 8:31 PM
#9

#8 Hur skulle det vara en avgudadyrkan menar du?  Rätt tillbedjan är att ära Fadern (skaparen) och sonen (frälsaren) Änglarna tillhör Gud.

Själv menar jag att om man väljer att be till bibelns alla änglar (som omtalas i bibeln) så har man ju inte rätt kunskap om varken Gud eller hans änglar.

Norman Bates
10/3/14, 10:52 PM
#10

Änglar verkar vara ett känsligt ämne, hade jag velat ha Guds ord citerade ur Bibeln som nått rättesnöre hade jag gått med i grupperna "Jesus" eller "Himlen" men nu har jag valt att gå med i "Änglar" i hopp om att kunna diskutera det ämnet och skaffa mer kunskap men det verkar vara lönlöst då pekpinnarna viner hejdlöst..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

molam
10/3/14, 11:00 PM
#11

#10 det blir lätt så ^^ Men snart är det lugnt igen så det är bara att Läsa Skriva trådar fråga saker så ska du få alla svar du vill ha ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

H-lena
10/3/14, 11:02 PM
#12

#10 tråkigt att du känner så. Det är inte alls meningen! Jag har känt att det varit väldigt fin stämning här 99% av tiden. Ibland kommer en diskussion upp pågrund av meningsskiljaktigheter men inte är det ofta! Värre är det på tex övernaturligt. Utan försök att inte ta åt dig, försök möta andra med vänlighet och öppenhet och acceptera att ibland har vi olika åsikt vilket gäller alla. Ett forum är ju en plats där man ska diskutera. Man kan inte påverka andras beteende utan bara sitt eget. Jag vet att du blir frustrerad, har känt sådär jag med ibland. Men försök att släpp det. För jag VET att änglarna inte vill att vi ska bråka och vara arga! :)


Norman Bates
10/3/14, 11:04 PM
#13

Jag är inte arg det är det sista jag är men vill inte läsa en massa citat..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Annons:
[Bettanbop]
10/4/14, 10:44 AM
#14

Jag förstår dig Norman 🙂 Jag vill inte heller läsa en massa bibel citat här inne.

Juel är inte här inne så ofta utan är mer hemma på Jesus iFokus där de är mycket mer för att bibeln är det enda rätta. Juel kanske försöker ragga medlemmar dit med sina citat😉

Här inne på Änglar iFokus är vi öppna och accepterar att vi har olika sätt att tro. Det finns inga rätt eller fel sätt att tro och "be" till våra änglar eller himmelska makter. Känns det rätt så är det rätt. Ingen Ängel faller för att du "pratar" med den.

En Ängel är en budbärare och en hjälpare, en krigare och beskyddare, en ljusbärare och förmedlare. En Ängel är mycket, man kan nog även säga att de är tjänare också, det beror lite på vad man själv har för uppfattning och syn på det.

Det är ju inte alltid man ber om hjälp i sin kontakt med Änglaren eller Gud. Man kanske bara vill prata om något eller få hjälp att förstå något man går och tänker på. Men det finns ju så många fler än bara Änglar och Gud. Jag har även kontakt med andra, som jag även ber om hjälp av ibland, t.ex skogsväsen, vättar, småfolk mm mm.

[Bettanbop]
10/4/14, 10:57 AM
#15

Det absolut viktigaste (enligt mig) i sin tro är att inte låta den gå över i en "Dyrkan". När man går in djupt i en tro så är det lätt hänt att det övergår i en sorts "dyrkan" och då tappar man oftast sin vidsynthet.

Vidsynt är man när man kan vara öppen och förstående att vi alla tycker och uppfattar saker och ting olika. Och kan acceptera våra olikheter utan att ge pekpinnar och säga att det är fel.

Tappar du vidsyntheten ser man bara sin egen tro och sin egen väg som det enda rätta och allt annat är fel och/eller ett hot. Man låser sig själv och vågar inte och/eller gör det väldigt svårt att försöka förstå hur någon annan tänker.

[Juel70]
10/4/14, 12:01 PM
#16

#14 Inte för att ragga medlemmar Bettan, utan för att ge er rätt kunskap om änglarna, om ni nu ber till bibelns änglar.  Till och med mörkrets ängel kan komma i form av ljusets ängel.

molam
10/4/14, 12:17 PM
#17

Så, alltså om man inte ber till bibelns änglar då ber man alltså till mörkrets änglar?

Jag ber och tror på de änglar som är skapade av Ljus glädje och kärlek inte bibelns änglar och inte mörkrets  änglar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Bettanbop]
10/4/14, 12:37 PM
#18

Du får ursäkta Juel, men jag hänger lite upp mig på att du skriver "Bibelns änglar". För mig är Bibeln "bara" en bok. En bok har inga Änglar. Så nej jag ber inte till en boks änglar. Jag ber till himlens Änglar. De Änglaväsen som finns i himlen och runt oss och  med oss och som även är Guds budbärare.

Jag hänger också upp mig lite på att du säger att det är fel. För mig är det inte fel. Och jag gillar inte heller att du säger det till mina vänner heller att de har fel och gör fel. För det gör de inte så länge det känns rätt för dem och mig.

Jag är jätte glad för din skull Juel att du funnit Bibeln som din väg och att det känns så rätt för dig.  Jag har faktiskt gått och funderat på en "tro" fråga. Men jag kommer in till er och ställer den där, för den har inget med Änglar att göra, så vi ses där🙂

[Mount Everest]
10/4/14, 1:01 PM
#19

Det finns väl egentligen inget rätt eller fel och det enda rätta man kan göra är att följa sitt eget hjärta för följer man andras då kan det ju verkligen bli fel.

Tro genom alla tider har ju ifrågasatt varandra och så lär det se ut så länge det finns människor på vår jord.Inte fören den dagen vi alla möts upp på andra sidan då först ser vi att ingen väg var fel utan den ledde till ljuset oavsett vilken tro eller religion vi valde att följa.

En del religioner verkar ta patent på och göra om det till sitt eget där allt annat utanför dessa grupper är fel och då hamnar vi bara i en negativ spiral där det ena utlöser det andra och i värsta fall blir det religionskrig vilket ljuset aldrig hade som avsikt utan avsikten var att finna den väg som för oss känns rätt,en del genom Kristendom andra genom andra vägar och religioner men har nån fel? icke bara olika vägar att vandra mot ljuset.

[Juel70]
10/4/14, 1:02 PM
#20

#18 Himlens/Guds  änglar omnämns alltså i bibeln.  Jag ser det bara som min plikt att informera om det. Jag är inte ute efter konflikter eller att ragga medlemmar. Jag är själv bara en medlem på jesus i fokus.  

Men nu vet ni, eftersom jag har publicerat bibelorden om änglar.  Du får gärna ställa din tro-fråga till mig. Kom in på Jesus eller skicka PM. 🌺

Annons:
[Juel70]
10/4/14, 1:04 PM
#21

#17 Nämns inte era änglar vid namn? T ex Gabriel, Mikael, Rafael. Dom omnämns i bibeln och tillhör Gud.

#19 Gud har patent på skapelsen, inte jag. Även änglarna är hans skapelser. Jag är bara en tjänare till Gud jag med.

molam
10/4/14, 1:08 PM
#22

De änglarna jag har träffat har aldrig nånsin fivit mig deras namn så det vet jag inte, vet dock att det inte är Mikael eller Gabriel eller Rafael eller nån av ärkeänglarna ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Mount Everest]
10/4/14, 1:16 PM
#23

# 20 Som din Plikt ? men tänk om alla tänker så att det är sin plikt att omvända alla som inte gör och tror som dom vilket kaos det skulle bli.Jag tror inte du skulle uppskatta om jag satt och skrev orden:Nej Juel du ska tro på Änglarna,du ska tillbe dom för det är den enda rätta vägen och inte beblanda dig med mörker. Oj oj det lät inte fint alls det.

# 21 Nej Gud har inte patent på för Gud är inte som oss människor som är i behov av att äga och har inget ego,ego uppfinner så himla mycket och lägger beslag på medan Gud är varande och bara är i full acceptans med oss alla oavsett vilken väg vi tar hem till honom allt annat tillfaller människans behov av att vara och göra om,att finna fel det gör inte Gud,inte Jesus,Guider,Änglar men vi människor är fenor på att finna fel.

[Juel70]
10/4/14, 5:50 PM
#24

#23 Inte omvända, men det är min plikt att berätta sanningen ur bibliskt perspektiv, hur änglar fungerar/vem dom tillhör och att man inte ska tillbe  dom.

Jo Gud är faktiskt en nitälskande (med lidelse/passion) gud. Gud är inte i full acceptans av allt. Enligt bibeln så finns bara en väg till Gud och det är genom sonen. 

Jag, Herren, din Gud, är en nitälskande Gud, som hemsöker fädernas missgärning på barn och efterkommande i tredje och fjärde led, när man hatar mig, men som gör nåd mot tusenden, när man älskar mig och håller mina bud.

molam
10/4/14, 5:59 PM
#25

MEn här på änglar är vi inte ute efter bibel och jesus vi är ute efter änglarna och att lära oss mer om dom. Så här på änglar behöver du inte ägna dig åt din Plikt, oroa dig inte ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Pysslan
10/4/14, 6:02 PM
#26

#24 Varför?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[Bettanbop]
10/4/14, 6:13 PM
#27

Säger som molam. Du får gärna prata änglar med oss. Men lämna din plikt och bibeln med citaten utanför vår sida.

Vill vi prata bibelcitat så kommer vi in till er.

För att återgå till tråd starten….. Har du Juel träffat någon människa med en sådan röst?

Annons:
[Mount Everest]
10/4/14, 6:15 PM
#28

Där tackar jag för mig i den här diskussionen,har ingen lust att stångas med rätt eller fel men samtidigt glad för din skull Juel att du funnit det som för dig känns rätt.

Likaså för mig jag fann min väg för många herrans år sedan och har full tillit till vad min guide berättar,vad jag ser och hör och det är ju viktigast av allt att vi själva känner vi går den rätta vägen oavsett vilka gupp vi stöter på  så vet vi när vi har landat i vår sanning och låter oss inte vilseledas för vi står stark,trygga  och övertygade i ljusets beskydd 🌺

[Bettanbop]
10/4/14, 9:12 PM
#29

Tack för att du var med så här långt vännen🙂Jag förstår dig👍 Det är ju inte första gången vi drar denna vals, och den slutar lika dant varje gång.

[Mount Everest]
10/5/14, 4:46 AM
#30

# 29 😘🤗

Upp till toppen
Annons: