Annons:
Etikettsjälsfränder
Läst 2581 ggr
Maria Katarina
9/17/14, 8:03 PM

Om att kommunicera med andra i sömnen

Vet inte riktigt i vilket forum jag ska skriva det här, men här känns det alltid så tryggt och trevligt, hoppas det är ok att jag skriver här trots att det inte är direkt änglarelaterat..! Jag och min man är verkliga tvillingsjälar, vi är ett helt enkelt. Vi har också varit tillsammans i tidigare liv. Det händer då och då att jag i halvvaket tillstånd, eller i sömnen, kommunicerar med honom, vi har långa dialoger om viktiga saker i våra liv. Jag kommer inte ihåg exakt vad vi pratat om, men jag vaknar ibland däremellan, somnar till igen och vi fortsätter (han ligger också i sängen men sover precis som jag). Det låter så himla konstigt, jag vet… Men har ni några tankar om detta..? Vi har inte mycket tid under veckorna att ses då han jobbar långa dagar, så det är precis som om vi tar igen det såhär på nätterna… Vi pratar ju inte högt eller så, kommunicerar bara i tankarna liksom… Ibland tror jag att vi pratat på riktigt, men det har vi ju aldrig gjort. Och det känns inte som att jag drömmer heller, mina drömmar är helt annorlunda än vad den här typen av kommunikation är. Ja-a, jättekonstigt, men var tvungen att få dela med mig och höra era tankar..! :)

Annons:
[Bettanbop]
9/17/14, 8:27 PM
#1

Tack Maria Katarina för att du delar med dig 👋

Låter ju ganska häftigt, vilken upplevelse👍 låter ju ganska logisk också, om ni är så nära varandra i själen. Hinner ni inte prata vaket så gör ni det i sömnen. Ja varför skulle inte det funka. Kan ni bekräfta den andre att ni har pratat om samma sak? För sök att ha kvar samtalet i tanken direkt när du vaknar innan du tänker på något annat, då brukar man ha lättare att komma ihåg. Skriv ner eller prata in i mobilen så fort som möjligt.

Jag har också väldig konstiga drömma ibland och har svårt att komma ihåg. Fast i mina drömmar har jag inte så många samtal och diskussioner utan mina drömmar handlar mest om upplevelser och känslor.

🌺

Maria Katarina
9/17/14, 9:19 PM
#2

Måste öva på att komma ihåg det när jag vaknar. Ska också fråga min man om han råkar vakna samtidigt, när jag vaknar av att vi samtalar så sover han alltid, och vill inte väcka honom heller.

[::Vera::]
12/20/14, 3:53 PM
#3

Maria Katarina Det du berättar påminner mig om det jag var med om för väldigt länge sedan. Jag hade en vän en kort period som själsligt var väldigt nära, vi hade ett starkt band. Vi hade inget kärleksförhållande men var ofta tillsammans och jag sov ofta över hos henne. Det hände vid några tillfällen att jag i drömmen samtalade om viktiga saker med henne, som jag efteråt inte kunde minnas. Jag mindes bara platsen där vi hade pratat och även hur vi efteråt gick till våra sängar för att fortsätta sova. Mycket förunderlig upplevelse. Jag som ifrågasätter det mesta berättade detta för henne… Eller rättare sagt dagen efter detta inträffade var det en något tryckt stämning och en tystnad infann sig… Jag beskrev min upplevelse och hon hade exakt samma. Men ingen av oss kom någonsin på vad vi hade samtalat om. Vi brukade fundera på vad. Vid ett par tillfällen så vaknar jag när jag är på väg till sängen och jag ser att även hon är det. Märkligt! Som ni, så pratade vi inte med ord och jag tror inte heller att det var tankar, utan tror det var våra själars sätt att kommunicera. Jag tror att vi på ett själsligt plan hjälpte varandra med något just den perioden. Nu har vi ingen kontakt längre. Vi bara skildes plötsligt, som vänner. Men jag kommer föralltid att minnas henne med kärlek i mitt hjärta. Jag tror att när vi möter själar som står oss nära, så behövs inte ens fysisk närhet för kommunikation. Vi är sammanbundna på ett helt annat plan då. Det måste vara underbart att uppleva den djupa kontakten som ni har i er relation! :) …Tror vi kan kommunicera på samma vis med änglar. Änglar kan ju även bo i människokroppar vandrandes på vår jord, för att det t ex ska vara lättare för en del av oss att förstå språket :)

tarantass
12/22/14, 7:54 PM
#4

Jag vet några som har delat dröm eller drömt färdigt varandras, samma natt. Utan att veta om det förrän de var vakna och den ena råkade berätta om sin dröm. Egenartade ämnen, så sannolikheten för slump är låg. Själv anser jag dem tillförlitliga men kan förstås inte bevisa något.

Tycker inte det verkar märkligare än telepati i vaket tillstånd, som jag misstänker att det är vanligare att man upplever (eller kommer ihåg) saker som tyder på.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: