Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 4467 ggr
Anjelu
2014-09-15 07:16

Hur vet man om man har en ängel?

Mjo som rubriken. Har alltid varit intresserad av det andliga men har tyvärr med tiden blivit mer och mer av en skeptiker. Såg ett inlägg om att kommunicera med sina änglar och många talar väldig självklart om kontakten de har med sina änglar och då undrar jag som sagt. Hur vet man om man ens har en ängel? Tacksam för svar då jag verkligen är genuint intresserad.

Annons:
H-lena
2014-09-15 07:57
#1

Av vad jag förstått så har alla en skyddsängel/vägledare. Jag var skeptisk till det i börja också men efter att ha pratat med medier som sagt at jag har "många omkring mig", och läst här på forumet så insåg jag att jag nog visst tror på detta. Jag har numera stark kontakt med min vägledare och "pratar" med henne varje dag. Ja började med att meditera för att få kontakt och det blev lättare med tiden. Jag har också bett om tecken ibland oc då blivit mer eller mindre övertygad. Testa dig fram så tror jag att du kan finna svaret inom dig själv. :) lycka till!


Anjelu
2014-09-15 08:26
#2

Tack för ditt svar! Ja jag hoppas att jag har en vägledare eller en ängel. Känner mig minst sagt vilsen ibland.

H-lena
2014-09-15 08:52
#3

Det var så lite! Ja det tror jag absolut att du har! Vet precis hur det är att känna sig vilsen. Testa att bara föra en konversation, eller be om hjälp från din ängel/vägledare och se vad som händer. Det är viktigt att försöka öppna sig för kontakten och ha ett öppet hjärta.


[Bettanbop]
2014-09-15 13:10
#4

Fina H-lena! så bra du svarar.

De flesta av oss som är så säkra på att vi har änglar och guider och ….ja allt vad vi kallar dem, har varit i din situation från början Anjelu.

Hej och välkommen hit förresten👋

Jag har frågat mina änglar och guider i bland om det är så att ALLA har någon med sig och har fått ett klart och rakt JA tillbaka. Tror fler ar ställt samma fråga till sina och också fått ja tillbaka. Därför kan vi säga att ALLA har någon med sig hela tiden. Alltså även du. Denne ängel och guide man har försvinner inte bara för att men tvivlar och inte tror, den finns där i bakgrunden ändå.

 Den känner om du vill och är redo för någon sorts kontakt. Som H-lena sa så brukar det vara lättare med att börja meditera för att kunna lugna sig så pass att vi ens kan höra eller känna att vi får kontakt.

Berätta gärna hur det går om du vill försöker 👍

H-lena
2014-09-15 14:03
#5

#4 Tack Bettanbop! Jag håller med, jag tror också att alla har någon med sig. Men ibland undrar jag varför vissa människor då tillåts vara så hemska. Det kanske är att de har stängt av helt och hållet. Jag hade ju hoppats att änglarna/vägledarna då ingriper på ett starkare sätt. Klurigt det där.


[Bettanbop]
2014-09-15 15:32
#6

Ja jag tror de "hemska" människorna stänger och blockerar sig på något sätt och då når inte änglar och andra hjälpare fram.

För hur änglarna än försöker så är det ändå vi själva som väljer vad vi gör och om vi lyssnar. Om man lyssnar på äldre människor som i och sför sig inte behöver vara SÅ gamla som har varit hemska, så har de flesta kommit till insikt och insett att det de häll på med var fel. Då tror jag att änglarna har lyckats tillslut.

Annons:
Anjelu
2014-09-15 15:44
#7

Tack så mycket Bettanbop, för välkomnande och för svar! Tanken på att alla har en ängel känns otroligt tröstande. Jag ska verkligen försöka att vara lite mer lyhörd. Jag tror att det är det som är lite mitt problem , det är så mycket tankar, känslor och oro i mig hela tiden så även om min ängel skulle stå och skrika mig i örat med en megafon så skulle jag inte höra :(. Jag tackar både dig och H-lena för tips och goda råd. Kommer ta till mig detta och jobba på att varva ner och lyssna. Kommer att posta här igen om jag kommer någon vart i jakten på en egen ängel ;)

[Bettanbop]
2014-09-15 16:21
#8

Hihi ja den där megafonen. De kan stå och vråla och ändå fattar men inte. Men sen när polletten trillar ner, då kan man skratta av glädje och undra samtidigt att men inte fattade tidigare 😃🤔😃

H-lena
2014-09-15 20:00
#9

#6 Ja precis så är det antagligen, Du är så klok! 

#7 Det var så lite! Ja jag hoppas att det hjälper dig i din fortsatta utveckling! Jag känner igen den där oron, jag har den ofta också. Men då försöker jag lyssna inåt, försöker andas djupt och tänka att det går över. Gör det inte det så ber jag om att få hjälp att lugna ner mig. Oftast hjälper det! Kram och lycka till! ❤️


Upp till toppen
Annons: