Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1134 ggr
H-lena
2014-09-14 18:32

Känna in någons känslor

Hej alla!

Igår hade jag en väldigt stark upplevelse, det var när jag läste en text från en vän till mig. Vi skrev om en person och dennes beteende. Min vän är medial och har en väldigt stark förmåga, hon är starkt inkännande och hon kände av personens sorg och uppgivenhet angående en annan person. Precis när jag läste detta så kände jag den sorgen inom mig! Mina ögon började tåras, men det var inte som att det var jag som blev berörd, utan det var känslor som inte var mina egna. Jag kände mig tillfreds inom mig men samtidigt fick jag dessa känslor helt från ingenstans. Det var en jättelustig känsla! Sen var det som att jag kunde se personens syn på just den här situationen vi pratade om. Jag fick helt nya insikter. Jag var inte ledsen eller sorgsen alls men kände ändå dessa känslor. Jag tror att jag kände in hans känslor och det var första gången jag kände av någon annans känslor och medvetet förstår att det inte är mina egna! Jag är jätteglad att jag fick känna det här, känns som att min mediala förmåga har tagit ett till steg framåt. Det var en väldigt fin upplevelse faktiskt. 

Så jag undrar har ni varit med om detta någon gång?


Annons:
[Bettanbop]
2014-09-14 19:29
#1

Så kul för dig att få uppleva något sådant. Ja det verkar ju som du tagit ett steg framåt, härligt😃 

Jo jag kan också känna av någon annans känslor.  Det är skönt och befriande på något sätt även om det kan vara jobbigt att komma in i dessa känslor från någon annan.

De senaste veckorna har jag varit väldigt känslig. Tror det är någon med mig som är ledsen för min skull när jag får mina värkskov. I torsdags när jag berättade på jobbet att jag måste åka hem för att jag mådde så dåligt började jag nästan gråta fast jag inte var ledsen.

H-lena
2014-09-14 19:33
#2

Ja det var väldigt spännande! Hoppas på att få känna av mer och mer! Har tyckt att det stått stilla i utvecklingen ett tag så det är kul om det går framåt! 

Vad häftigt att du också kan känna av känslor. Oj ja så kan det säkert vara att någon känner medlidande för dig! Hm det blir ju nästan jobbigt för dig då att andra känner med dig så mycket att de för över sina känslor på dig. Låter rätt jobbigt faktiskt! Men jag förstår dem, det låter ju verkligen jobbigt med all din värk. 😕


Upp till toppen
Annons: