Annons:
Etikettupplevelser
Läst 839 ggr
[Bettanbop]
9/12/14, 6:33 PM

Djurkommunikation

Hej👋

Det är så roligt med djur och så knasiga de kan vara ibland när man pratar med dem.

Pratade i går med en hund och han hade så kul åt mig. Mitt i vårat samtal så började en fluga surra och flyga runt mig och gjorde allt för att störa. Hunden började skratta och jag frågade vad han skrattade åt." Dig och hur du viftar åt flugan" sa han. Jag blev så förvånad att han uppfattade den, för vi satt med ca 25 mils avstånd och pratade.  

En härlig hund med humor 😃

Annons:
[Eleya]
9/12/14, 10:45 PM
#1

Åh, berätta mer om den förmågan! Jag har en iller och en skygg katt hemma och jag har alltid undrat om de förstår mig, för ibland verkar de reagera på de viset.

[Bettanbop]
9/13/14, 10:12 AM
#2

Jodå de förstår dig 😃 men en helt annan sak om de bryr sig om vad du säger😉

H-lena
9/14/14, 10:20 AM
#3

Åh vad härligt! Har aldrig känt mig så bra på djurkommunikation annat än att läsa och förstå kroppsspråk men senast jag var i stallet försökte jag "koppla upp mig" mot en häst för att fråga om han hade ont (han har lite problem med sitt ena bakben främst) men jag kände inget jättestarkt. Kändes inte som att han led av det, men däremot känns han som en så ledsen häst. Vissa hästar känns ledsnare än andra och det gör lite ont i mig att han är så sorgsen. Tror det är att han inte trivs i det stallet men också en djupare sorg inom sig som nog inte kommer gå bort helt någonsin. 😕 Det där sista bara kom nu, har inte ens tänkt i de banorna tidigare.


[Bettanbop]
9/14/14, 12:37 PM
#4

Kan du få fram varför han är sorgsen? Saknar han någon?

H-lena
9/14/14, 1:27 PM
#5

Tror inte det är saknad han är sorgsen över utan han är nog snarare en så häst som lätt blir missförstådd och överutnyttjad. Tror att han behöver bara en person som tar hand om honom med mer omtanke och försiktighet.


[Alder]
9/14/14, 3:49 PM
#6

Jodå djuren förstår oss,men vi förstår inte djuren. tar man sig tid och umgås med djuren så kommer vi att förstå dom.
Mina katter förstod mig väl och jag förstod dom. men katter är speciella sägs det, men det är vi människor också brukar jag replikera.😉

Annons:
[Eleya]
9/14/14, 4:28 PM
#7

Jag har i vanliga fall högre social kompetens med djur än med människor..att handskas och förstå sig på människor var den biten jag fick "lära" mig, djurens språk kom naturligt.
Jag förstår kroppsspråk och läten, främst sällskapsdjur och lantdjur, men har svårare för fåglar..men jag kommunicerar inte med dem på den plan Bettanbop gör, fast jag önskar det.

[Bettanbop]
9/14/14, 5:54 PM
#8

Vilda djur kan vara lite svårare. De är skygga för oss människor och därför svårare att kommunicera med.

Tänkte försöka skriva ihop ett studie kompendium om hur man lärs sig djurkommunikation med telepati 🙂

H-lena
9/14/14, 6:13 PM
#9

#8 Vad härligt! Låter som en väldigt bra idé! Dela gärna med dig när du är färdig! 😃


[Bettanbop]
9/14/14, 6:16 PM
#10

Det ska jag gärna göra 👍

[TooLoover]
9/14/14, 8:11 PM
#11

SÅ jag kan typ prata med min hund..? Fattar inte, ni är begåvade 🌈

[Eleya]
9/14/14, 8:47 PM
#12

#8 Ja, va häftigt! Tack för att du vill dela med dig och att du vill ta dig tid!

[Bettanbop]
9/14/14, 10:28 PM
#13

😃

Annons:
[Bettanbop]
9/14/14, 10:30 PM
#14

Den kanske kommer ut på min hemsida först 😉 Vi får se. På hemsidan står det redan en hel del som ni kan läsa om ni vill 👍 Det är bara att klicka på länken här nedan.

bodhisattva
9/16/14, 9:50 AM
#15

jag klappade en vild ekorre en gång vid Skansen.

[Bananpudding]
9/16/14, 11:03 AM
#16

Hur vet du att du verkligen pratade med hunden, och inte bara inbillade dig det?

[Bettanbop]
9/16/14, 11:26 AM
#17

Jag har fått så många bevis på att det funkar och gör att jag är säker.

T.ex. Jag har bett min ena hund om saker via telepati och hon har gjort det. Jag har frågat min andra hund saker som han reagerat på. Frågade en gång när han låg och tillsynes sov om han ville ha en kaka, tog 1-2 sek så satt han hos mig och då gav jag inte ett ljud ifrån mig när jag frågade. Många saker som de svarar på.

När jag pratar med för mig okända djur så vet jag ju inte i förväg vad som stämmer, men får sedan bekräftelse av djurägaren att det stämmer.

I början var det svårt att lita på det jag fick veta av djuren. Då var det lätt att tro att jag nog hittade på. Men när jag kunde tala om för ägaren såna saker jag omöjligt kunde veta så är det bevis nog för mig.

Jag vill inte veta något i förväg när jag ska kommunicera med ett djur, just för att ägaren skall lättare kunna avgöra om jag har fått kontakt med rätt djur och om jag fått rätt info.

🙂

Upp till toppen
Annons: