Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1086 ggr
Medda
9/3/14, 12:55 AM

Änglabudskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej mina kära ängla vänner.  Idag fick jag upp kortet barn som budskap. 

Detta får mig av någon anledning att tänka på inte bara barn utan också föräldrar. Somliga av oss har barn och de är en väldigt viktig del av våra liv, men vi alla är barn till någon. Alla har inte barn men alla har eller har haft föräldrar och för sina föräldrar är man barn oavsett vilken ålder man kommer upp i. Vissa av oss har haft turen till att ha närvarande och "aktiva" föräldrar medans somliga av oss säkert många gånger trott att vi måste vara adopterade och våra riktiga snälla och underbara föräldrar ska snart hitta oss. Vi väljer varken våra barn eller våra föräldrar på gott och ont. Att vara förälder är inte alltid det lättaste, men inte heller att vara barn. Vi försöker som föräldrar, att inte bli våra föräldrar men upptäcker många gånger att man tjatar lika mycket som morsan gjorde när man var ung. Våra föräldrar har lämnat intryck hos oss, vissa bra och andra mindre bra som vi själva antingen försöker implementera hos våra barn eller vet hur vi inte ska vara mot våra barn. Oavsett vilket så är det en stor del av det som har format oss till de människor vi idag är och även de föräldrar vi idag är. 

Budskapet för kortet är: Du är ombedd att ge särskild uppmärksamhet till dina barn eller ditt inre barn just nu. Nya barn kan komma in i ditt liv väldigt snart. 

Detta kort signalerar att änglarna ser ditt behov av att leka med dina egna barn eller barnbarn. Eller så kan du njuta av att ha roligt tillsammans med en annan vuxen eller att utföra ett arbete som medför att hjälpa barn. Ta lite tid att fråga ditt inre barn "Hur mår du?" och "Vad skulle du vilja göra?" Planera en eftermiddag då du tar med ditt inre barn på en utflykt där du gör saker som får din lekfulla sida att komma fram. Gunga och åk kana i parken. Ta en eftermiddagslur. Rita på trottoaren med krita eller bygg ett sandslott. 

Vilket härligt kort detta var, de påminner oss till att ge näring till vårt inre barn. Dela gärna med er era tankar kring detta, eller upplevelser ni har haft med er inre barn.

Må gott och lev väl. Kram Medda

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Annons:
[Bettanbop]
9/3/14, 9:11 PM
#1

Smack! Pang! rakt upp i pannan på mig satt detta kort 🥵😃

Mer säger jag inte om detta just nu, får se hur det kommer vidare. Tanken är inte färdig än, den har nyligt börjat ta form.

Men TACK för dagens kort👍

Medda
9/4/14, 11:52 PM
#2

Fortsättning följer till helgen när jag kommer tillbaka från Stockholm 😃

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Upp till toppen
Annons: