Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 496 ggr
busan11
8/30/14, 6:50 PM

medititation

Jag har en liten fråga till er som mediterar och som upplever en massa saker då.

Hur lång tid hade ni hållit på att meditera innan ni började uppleva syner och så? var det direkt när ni var nybörjare eller efter ni har hållit på med meditation ett tag?

Vad har ni upplevt genom detta? Är det många här som har träffat på sina skyddsänglar eller guider genom detta?

Annons:
H-lena
8/30/14, 9:47 PM
#1

Jag har inte mediterat särskilt mycket, annat än jag har gjort det i syfte att kommunicera med min andliga vägledare. Jag har hittills inte kunnat meditera i syfte att få fram info eller tecken så att säga, men jag tror att om man ger det ett par ggr så kommer det nog. Har känt att när jag mediterat ofta blir yr vilket gjort att jag inte är så himla sugen på det helt enkelt.


[Bettanbop]
8/31/14, 2:13 PM
#2

Bra fråga. Hoppas många svarar🙂

Jag ser inte heller så mycket i mina meditationer. Kan ana konturerna av olika saker. Min bästa sida är känseln och tanken. Om jag ser (anar) ett föremål så känner jag att den är t.ex blå än att jag ser det.

Men för att öva upp sitt seende eller förstå och tro på det man ser, så kan man försöka se något välkänt rum eller hus eller något som man redan vet hur det ser ut. Blonda och "se" ditt rum, "se" färgerna och konturerna. 

Så är det ungefär att se i en meditation. Det tar olika tid för oss alla att börja kunna se något i meditationerna. Det finns några som ser väldigt tydligt, men jag tror de allra flesta mer bara anar och ser lite grann.

busan11
8/31/14, 4:29 PM
#3

Tack för tipsen! Då vet jag precis hur jag ska börja. Är inte heller särskilt erfaren utan  har bara provat några gånger, men då har mest bara känt mig avslappnad. Jag har aldrig sett eller föreställt mig något. jag har inte heller känt något förutom avslappning. Men som sagt var jag har inte mediterat särskilt mycket ännu 🙂.

Medda
8/31/14, 6:32 PM
#4

Som Bettan skriver, så är det olika från person till person. Vissa behöver inte meditera för att få budskap medans andra måste öva upp det som en muskel. Själv mediterar jag och tycker att guidade meditationer har hjälpt mig mycket, de hjälper till att visualisera till en början. Prova med en Guidad ängla meditation (finns många bra på youtube) till en början. 

Här är en jag tycker är väldigt bra 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Fc1puSbdKUQ&index=24&list=PLdweiAHU-Ngt2RIvPQn4QT83-yL5dQ9FA

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

busan11
9/8/14, 11:29 AM
#5

Tack så jättemycket för tipset! Det måste jag testa! 🙂

Upp till toppen
Annons: