Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 815 ggr
[Bettanbop]
8/28/14, 4:57 PM

En liten undersökning

Hur började allt för er? Hur kom ni in i det andliga? 

Hände det något i ert liv. Blev ni inspirerade av någon annan eller . . . . .

Berätta gärna hut det startade för just dig👍

Annons:
desti
8/29/14, 12:50 AM
#1

Hm….. måste tänka på saken;) återkommer. .. Bra fråga!

TezzD
8/29/14, 7:26 AM
#2

Genom en väninna som bodde i ett väldigt aktivt hus.
Detta var år 2000… sedan 2005 så dog min pappa, då blev det lite mer på "allvar" och sedan dess har jag utvecklats för var dag som går och lärt/sett nya saker hela tiden och det fortsätter tills den dagen jag själv går bort.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Zamizen
8/29/14, 12:59 PM
#3

Det bara kom till mig naturligt. Vi har det i släkten så 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[NeferNefer]
8/29/14, 2:00 PM
#4

Säger som Zamizen. 🙂

[Haseya]
8/29/14, 6:08 PM
#5

Det har bara funnits där hela livet inget mer konstigt än så.Tvärtom det är vardag och allt går helt på sin naturliga väg.Det finns ingen början inget slut, allt har en samexistens och en evighet 🙂

TezzD
8/29/14, 8:37 PM
#6

Ja, såklart har det funnits där hela livet hos mig också, men det var först 2000 som jag blev intresserad :P ;)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Eleya]
8/30/14, 1:41 PM
#7

Jag kände en stark känska av att jag söker efter något och att jag inte hörde hemam i. Någon religion pga deras tolkningar, traditioner och ledare. Har alltid trott på karma och Gud, men bad mycket sällan och blev skeptisk med åren. Sökandet intensifierades efter att jag fann mina bortappade vigselringar på en strand i Thailand. Min mammas man är nästan en fanatisk utövare av healing och sådant som egentligen skrämmer mig och mamma ville fördjupa sig i vad hennes man så frenetiskt höll på med. Och så fann hon litteratur som talade direkt till våra hjärtan, men inte alls med den inriktningen som hennes man tillber. Och så blev jag djupt andlig och troende. Mitt sökande är över!

busan11
8/30/14, 6:47 PM
#8

Det började med att jag läste en bok om tidigare liv, skriven av Brian Weisse. Sedan blev det fler böcker, av bland annat Sylvia Browne. Därav kom mitt intresse för det andliga.  Jag är även lite intresserad av astrologi. Dessutom har jag så många anhöriga på andra sidan, så det är en trygghet. Alla mina mor och farföräldrar som jag aldrig träffat är där, och dessutom min pappa som gick bort 2009.

[Bettanbop]
8/30/14, 6:55 PM
#9

Så kul och så spännande att få ta del av era berättelser😃

H-lena
8/30/14, 9:46 PM
#10

Vilken rolig idé! Dock känns det som att jag har berättat hundra ggr men för de som inte vet, här kommer berättelsen en gång till! 😃

När jag var ca 10-11 år så började jag titta på det okända. Jag insåg att det fanns något mer än det vanliga livet, och jag tyckte det var spännande och skrämmande. I samma veta avled min farfar vid 96 års ålder. Då började det hända grejer hemma. Min farfar bodde nämligen i min familjs lägenhet innan vi flyttade in. Min pappa växte upp här nämligen. Hur som helst. Konstiga saker började hända efter min farfars bortgång, och jag var väldigt väldigt rädd. Lampor tändes och släktes, man kunde höra fotsteg.. Det var nog bara jag egentligen som var med om allt det här, de andra kände inte av något. Mina föräldrar är inte "troende". En gång var jag ensam hemma och hör ett brak i köket, som någon tappade någonting i golvet, följt av en arg mansröst som svor eller nåt. Kunde inte urskilja några ord men jag blev fullständigt vettskrämd! Saker fortsatte att hända till och från genom åren, jag hade generellt väldigt svårt att sova pågrund av rädsla. Efter några år avtog det hela dock. Jag var väl ungefär 17 år då. Tänkte inte mycket på det andliga alls under ett par år. Nu är jag 21 och har återupptäckt andligheten, genom att jag har insett att jag själv är medial. Det började när jag började läsa här på iFokus och kom i kontakt med andra mediala personer som fick mig att testa själv. Så sen dess har min andliga utveckling bara gått framåt och det känns som att den kanske avstannat lite grann men tycker ändå att jag har kommit väldigt långt! :) Så tack till alla som delat med sig av sina kunskaper och liknande för det hjälper väldigt mycket!


Upp till toppen
Annons: