Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1682 ggr
[Bettanbop]
8/23/14, 4:03 PM

Andlig utvekling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla utvecklas vi vilket vi är medvetna om det eller ej. Vi lär oss något hela tiden och får nya insikter och värderingar.

Det kan vara ett nytt matrecept, hur man får bort en fläck, vad lagen säger, hur man skapar kontakt med det andliga. Ja varje ny dag är en utveckling i dig själv. Ofta kan det komma en AHA! tanke flera dagar eller veckor senare om någonting du inte registrerade medvetet om då.

Jag har fått mig en liten AHA! i dag.  Jag har pm,at med en vän här på iFokus som påpekade en sak. Då kom första AHA! "är det därför", och när jag tänkt på det en stund så var det så självklart. Vännen erbjöd sig att försöka hjälpa mig. Samt att jag har bett om hjälp till våra högre makter om hjälp med detta.

Nu har jag mått pyton i några dagar och har haft värsta värk skovet (fibromyalgi) på jätte länge.

Så i dag kom andra AHA! -et. Kan det vara så att jag får hjälp av min vän samtidigt som "de där uppe" fixar och trixar i mig. Jag tolkar det så😃

I dag kom även suget tillbaka att göra mina andekontakter jag övar på i kursen jag går och göra fler djurkommunikationer. Har inte heller känt mig kapabel att förmedla någon healing heller fören i dag👍

Det är inte lugnt än i min kropp, men det känns som det värsta är över.

Annons:
Zamizen
8/23/14, 4:48 PM
#1

vad skönt för dig bettan, alla har vi lite tuffare dagar 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Wolf.]2
8/23/14, 5:01 PM
#2

Härligt att höra Bettan och utvecklas slutar vi ju aldrig att göra oavsett det är inom det andliga eller något annat.

Jobbigt det måste vara med den där jäklans fibromyalgin 😕 Har hört och mött dom som drabbas av den och det låter baske mig inte kul så hoppas den vill ge med sig och härligt att du känner dig så mycket bättre.

Kramen på Dig 🌺

desti
8/24/14, 12:25 AM
#3

Oh Bettan jag har också haft enormt ont senaste veckan. Jo kallare har det blivit och kroppen värker. Fast min kropp gillar inte överdrivet värme heller. Vad kul att utveckla sina andliga talanger;)

[Bettanbop]
8/24/14, 11:57 AM
#4

Hittade denna artikel skriven av någon som heter Katie. En artikel som gått från hand till hand på Fb.

 Stora energi förändringar pågår just nu 

 Om du är trött, deprimerad, har konstiga hälsofrågor, konstiga drömmar och du känner som att ditt liv är slut - detta är en del av en stor gigantisk rening/rensning som pågår just nu. Ett skede av livet är slut nya steg för att börja snart.

September kommer att bli en månad med en ny början för många. På grund av detta men också på grund av var vi befinner oss i planetcykeln som helhet. Augusti är en viktig månad för inslagning att lösa upp lösa trådar.

Många vars avtal inte har nästa fas på dagordningen lämnar planeten just nu. Andra kan känna som att de lämnar planeten men så är det inte. Det är antingen rening/rensning på den fysiska nivån eller inslagning av en ny livsfas redo för nästa kapitel. Ett nytt kapitel som inte bara är ett personlig nytt kapitel utan också en planetär.

Vi går in i en ny fas i jordelivet och när vi gör det är vi alla förberedda eller anpassade till våra nya jag och nya roller. Det kräver ibland att släppa gamla roller så att vi kan vara dom vi behöver vara och där vi behöver vara i rätt tid.

Sedan en tid har vi talat om människor som går in i högre medvetandeströmmar i vågor. Och varje omgång är i etapper. Om du känner att du är i en våg där det känns som något "dör" inom dig just nu så låt de delar av din personlighet som behöver dö ut" göra det så att det nya kan växa fram. Vi är alla insvepta i siden nu redo att komma ut ut kokongen. Men för att göra det måste vi först släppa allt i oss som fortfarande är en larv. Och det är inte alltid den mest smärtfria processer. Speciellt om vi kämpar emot det.

Att bli av med Egot är inte det roligaste så vara medkännande med själv. Och kom ihåg att mycket av detta är karma rensning och gamla delar av dig själv så att det nya jaget och ett nytt kapital kan förkroppsliga sig.

Att bli av med Egot kan vara i form av att ändra en gammal livsstil, ett sätt att vara, och/eller personlighets mönster som inte längre tjänar dig. Ju snabbare du släpper desto snabbare kan det nya slå rot.

Om du redan har gjort dig av med egot kan det hända att denna energiska övergång känns mer på den fysiska nivån. Du kan vara trött och vill vara som i kokong med ensamtid för att omgruppera dig, och du kan till och med känna dig sjuk. De ändringar här förekommer på cellnivå. Lita på att kroppen vet vad den behöver. Även om detta kan vara sömn, sömn och mer sömn.

Energiarbetare och andliga människor av olika slag verkar gå igenom det här just nu. Många säger att allt de vill göra är att sova just nu. Om du känner så tillåt det. Precis som i januari kände många Grand-Cross vibrations influensan och nu känner många oavsett fas-vibrations sjukdom och trötthet. Detta kommer från många olika källor så grips inte av panik. Detta krävs för nästa steg i detta fysiska skifte och integration.

För människor som förlorar nära och kära vid denna tid - ska ni veta att det finns en anledning till denna migration - alla har kommit överens om att vara här varje steg i jordens transformation och det finns en stor grupp av själar som helt enkelt har avslutat sitt jobb och lämnar just nu eller har redan nyligen lämnat. Försök att vara i frid med det här om du kan.

Människor i sin nyligen bortgång verkar alla extremt glad över att vara på andra sidan. Som vi alla vet är jordens resa inte lätt i hjärtat. Och för många är övergången en lättnad även om det ofta är mycket svårt för dem som stannar kvar och som måste anpassa sig till jordens anslutning utan dessa specifika band av kärlek.

Sammanfattningsvis om vi förstod den verkliga storheten av den tid vi lever i och av den process som vi frivilligt har förkroppsligats i skulle vi vara förbluffade. Och om vi verkligen förstått vilka vi är och vad vi har kommit hit för att göra skulle vi har stor respekt för oss själva för att delta i en sådan stor resa.

Nu är det dags att klappa oss själva på ryggen för att vara här utan jord jagets inre kritiker och prat som så ofta försöker övertyga oss om våra brister. Vi har alla brister på vårt eget unika sätt, men vi är alla också magnifika på lika många unika sätt. Må vi vara välsignade med medkänslan och kärlek i stor utsträckning under dessa föränderliga tider. 

 Må du alltid gå i skönhet, medkänsla och hopp

GiraffTunga
8/25/14, 1:50 PM
#5

🤗

You can not judge me unless you know me.

H-lena
8/25/14, 7:57 PM
#6

#4 Jag tror definitivt att jag känt av det här energiskiftet! För mig har det handlat om att avsluta saker, knyta ihop lösa trådar och börja på nästa kapitel i livet. Jag har haft några av mina lägsta perioder den senaste tiden, men också utvecklats extremt mycket på det andliga planet. Känner att jag vuxit som människa också. Kämpar på och det är tungt, men kanske är det på grund av det här skiftet. Väldigt intressant att läsa, kände att jag fick en "aha-upplevelse"! Tack så hemskt mycket för att du la upp texten Bettanbop!


Annons:
Upp till toppen
Annons: