Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 2160 ggr
GiraffTunga
8/22/14, 6:56 PM

Själen

Vi alla har en själ. Själen är en del av dig.

Vad är en själ?

En själ är något som finns i dig. Det är din egna själ och vi alla har en själ. Själen är det värdefullaste du har. Utan själen är du en kall själlös varelse. Med själen är du det vackraste, varmaste människan. Jag tror att i början är själen vit av ljus. Men det finns folk som använder svartmagi, häxkonst.

Vad gör det mörka svartmagi/häxkonst mot själen?

OBS detta är det jag tror.

Jag har alltid trott att själen har ett vitt ljus av godhet i början av födelsen.
Det finns folk som går genom en period där dom blir satanister och utför svartmagi. Sedan kommer en liten del av själen att ha en svart mörker i mitten av det vita renaste själen. Den kan inte gå bort, aldrig. Tyvärr så har jag utfört svartmagi engång och det var det. Kände mig varnad att inte be till Mikael eftersom att han är den krigar ängeln som straffade mig. Jag förtjänade den, fick bara liten otur. Men den är helt borta. Man ska vara jätte försiktig med sin själ. Tyvärr så var jag i en period och utförde häxkonsten.

Sälja själen?

Finns personer som är helt galna att sälja sin själ för sin egna mörka " fader " Jag vet hur man gör det och det är ren mörker vad som händer efter avtalet. Men dom säljer den för en sak. Dom önskar sig något och säljer den för att få det dom vill. Tyvärr har dom ingen tålamod. Ibland kan det vara akut att sluta vara fattig osv men ändå dumt och sälja den. Jag tänker inte säga vad som händer efter avtalet i livet eftersom det är för dåligt att även kunna skriva det eftersom det är så hemskt.  Ingen själ, ingen frid brukar jag säga.

Hur värd är själen?

Själen är värd mycket mer än guld. Det är omöjligt att få veta hur värd själen är eftersom den är så värdefull.  

Frågor? Skicka ett PM. :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Bettanbop]
8/22/14, 9:54 PM
#1

Så fint skrivet gumman (får jag säga gumman?)

Får jag knycka några rader av dig till min hemsida och fb? Och då tänker jag på första stycket.

Jag har aldrig befattat mig med det mörka eller häxkonster och kommer aldrig att göra. Jag är och förblir i ljuset ☀️❤️

GiraffTunga
8/23/14, 12:34 AM
#2

Svaret är Ja till alla dina frågor :) såklart du får använda dem :)

You can not judge me unless you know me.

yamher
8/23/14, 8:06 AM
#3

och att i en deal med andra sidan, framför allt med mörkare krafter kommer människan alltid vara förloraren. Den kraften kommer alltid ha övertaget och få eller ta det den önskar på ett eller annat sätt. Oavsett vad.

Av samma anledning du aldrig kommer att kunna lura någon av de vi kallar goda. De har sett o hört det  mesta och vi har inte mycket att komma med. Så tänk efter innan vi lovar saker, önskar, utmanar eller överhuvudtaget säger saker.

Alis volat propriis Oskyldig

[Bettanbop]
8/23/14, 3:40 PM
#4

Så bra sagt Yamher 👍

Man ska alltid vara försiktig med vad man önskar, för det kan komma att slå in.

Men Yamher. Vad anser du om orden NEJ och INTE? Har fått lära mig att man inte skall använda dem i vad man säger till andra sidan. T.ex om man önskar "Jag vill inte ha ont" så hör de inte ordet inte, och då blir önskan "jag vill ha ont"

Zamizen
8/23/14, 4:49 PM
#5

tycker det låter väldigt konstigt att dom inte skulle höra ordet Nej och Inte? När jag har pratat med mina änglar så förstår dom mig även om jag nämner de 2 orden.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Wolf.]2
8/23/14, 5:21 PM
#6

Klok som alltid Yamher 😎

Oj Bettan vet du nu fick du allt igång mig 😃det där är det absolut tokigaste jag hört och jag fick det svaret en gång inne på LoA att dom inte skulle höra ordet inte vilket skulle betyda att allt vi vill slippa det drar vi till oss,snack säger jag med en bitter och sur liten ful tantmin 😕för hur ska vi annars formulera oss om dom inte hör ordet inte eller nej.

Åter är vi där att man för över konstigheter på universum och andra sidans invånare som i mitt fall där jag fick svaret att ber jag om att inte så hör universum att jag vill.

Ta den här meningen jag som är så ofattbart rädd för getingar så ber jag ju så klart att INTE stöta på dom ute vilket då enligt LoA betyder att jag attraherar dom till mig istället och ber om att STÖTA på dom hur tokigt och galet som helst 😃

Tänk så här dom på andra sidan har levt jordeliv som oss och använt sig av dessa ord genom hela sina liv så varför skulle dom plötsligt inte höra dom orden,så mycket tok det kan komma upp 😃

Men ska man exempelvis försvara LoA-s trovärdighet är det lätt att uppfinna dessa saker som en dålig ursäkt att man inte får allt man ber och önskar då hör plötsligt inte universum eller andra sidan vissa  ord.Vilket tok och ersätt ordet inte med slippa så hör dom snart inte ordet slippa heller 😃

Förlåt jag kapade tråden lite GT men tack för dina intressanta rader i # 0 🌺

Annons:
[Bettanbop]
8/23/14, 5:52 PM
#7

Tack Wolfen😃

När jag har pratat med andra sidan så har jag nog inte tänkt på vad jag använder för ord, utan bara pratat på, så jag använder nog båda orden. Men så ibland kommer jag på det där med att inte säga inte och nej, som jag gjorde nu, så jag tänkte jag passar på att ställer den frågan😉

Logiskt så spelar det ju ingen roll vad man säger, eller hur man säger.

[Wolf.]2
8/23/14, 6:13 PM
#8

Så sant Bettan använd logiken för dom och vi säger både nej och inte det är verkligen inte svårare än så 🌺

yamher
8/24/14, 9:37 AM
#9

klart att du ska kunna säga NEJ o INTE. Om de inte begriper de orden har de nog inte alla hästar hemma eller helt andra syften. Klart man måste få lov att vara bestämd. Och för dem att respektera.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: