Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 6077 ggr
H-lena
2014-08-18 16:52

Hur kommunicerar ni med era änglar?

Ja som rubriken lyder; hur kommunicerar ni med er/era änglar? När gör ni det? Ber ni om hjälp, hur är ni i så fall? Hur märker ni om ni får den hjälp/tecken ni behöver? Många frågor det blev! Är nyfiken och vill gärna höra hur ni gör!

Jag har enbart försökt kontakta min skyddsängel/vägledare genom att i meditation eller djupare avslappning besöka en speciell plats. Där kan jag ställa frågor till vägledaren och få svar. Jag har också ibland tänt ett ljus, bett att den som lyssnar kan hjälpa mig med det jag ber om. Min mormor och morfar (som är döda nu) har berättat för mig genom ett medium att när jag behöver extra styrka eller hjälp så ska jag tända ett ljus och be dem. Så det har jag gjort. Kan inte säga att jag känt något jättestarkt då jag gjort det men ja det kanske man inte märker plötsligt heller.

Så berätta hörni! Vore jättekul att läsa! 🙂


Annons:
[Bettanbop]
2014-08-18 19:56
#1

Vilken bra fråga H-Lena 👍

Jag gillar såna här frågor. För när man börjar bli van att ha kontakt med sin/ sina änglar och guider så tänker man inte så mycket längre på hur man gör, man bara gör.

I början så behövde jag meditera för att få kontakt, nu räcker det med att jag bara slappnar av lite.

Oftast så ber jag dem bara vara med mig så att jag orkar med dagen och orkar vara aktiv i mitt jobb och inte få för ont, och att få ha en snabb reaktions förmåga när det behövs, och kunna komma på inspirerad idéer.

Jag känner deras närvaro och hjälp väldigt tydligt i bland, men oftast inte. Kanske för att jag får en  jämn tillförsel av energi hela dagen, för jag är nästan jämnt alert på jobbet. Men tvärslocknar av utmatning när jag kommer hem.

En gång när jag skulle köra bil ensam mellan Skellefteå och Stockholm så kände jag vid ett tillfälle att jag började bli jätte trött. Då bad jag om hjälp och energi medans jag körde, tröttheten var som bortblåst på två sek 😃

H-lena
2014-08-18 20:04
#2

Tack! Ja jag började fundera efter jag läste artikeln på förstasidan om bönen! 🙂

Intressant! Ja jag brukar också be om att slippa ha ont ex. och att orka med det jag håller på med. Jag kan också numera få svar genom att bara slappna av lite. Ibland får jag som små tankar i huvudet "Helena du klarar det här, det kommer gå bra!" och då tror jag det är från änglarna. Eller så är jag galen, vet inte riktigt! 😃

Väldigt intressant att läsa! Vad häftigt att du fick hjälp så fort när du bad om det medan du körde! Där märker man ju verkligen när de hjälper till!


[Eleya]
2014-08-18 21:23
#3

Jag får konkretare svar från min skyddsängel om jag pratar högt, som att samtala med en god vän. Ens ängel känner dig bättre än vad du själv gör, så din ängel vet redan vad du behöver och gläds åt att du ber om hjälp. När du ber om kunskap, svar, fysisk eller psykisk hjälp från din ängel kan han sedan ta hjälp av andra änglar med inriktning i det du behöver hjälp med. Det är relativt nyligen jag har börjat kommunicera konkret med min ängel och jag får svar i plötsliga insikter, impulser att göra något eller en överväldigande känsla av värme, frid och kärlek. Min mamma fick en påminnelse om att visa en släkting tålamod genom fysiska klapp på axeln, hon berättade om att hon bad om hjälp att inte låta släktingen reta upp henne och ängelns svar var en konkret klapp på axeln. Mamma berättade att när hon sekunden senare insåg att det var ängelns hint blev hon först skräckslagen och sen log för sig själv för hur fantastisk hennes ängel är och hur väl ängeln känner henne.

[Wolf.]2
2014-08-19 08:31
#4

Nu har jag ingen änglakontakt och har inte heller någon ängel med mig men min guide kommunicerar jag med som jag gör med en fysisk person.Vi har gjort det väldigt enkelt för oss där dom fysiska sinnena tar vid, ser,hör och känner så den kommunikationen är väldigt enkel och han använder sin fysiska röst precis som när jag samtalar med en fysisk person.Ingen röst i huvudet utan ren vanlig hederlig fysisk hörsel som vi till vardags använder oss av med vänner och bekanta.

Vi pratar om allt,inte bara det andliga utan vi pratar om allt mellan himmel och jord.Han finns med i allt jag gör dygnet runt och på så vis skapar vi också den där enkla okomplicerade kommunikationen vilken jag är övertygad om att vi alla har men inte vågar lita på alla gånger men den finns där oavsett det rör sig om änglar eller guider,oavsett det rör sig om telepatiskt eller ren fysisk kommunikation.

[Bettanbop]
2014-08-19 19:34
#5

En egen ängel har du Wolf. Spontan säger jag hon om henne. Vet inte egentligen om du har en hon eller han, men det det kändes som jag skulle säga hon. Hon finns där även om du inte har kontakt med henne. Oj nu kommer det. Hon håller distansen eftersom du och Wolf har som kontakt och inte vill släppa in någon annan. Det är bara du och han, men jag finns i bakgrunden. Är åskådare.

Sånt här er så häftigt. De sista var alltså inte mina ord 😃Det händer inte ofta men det händer. Du kanske inte håller med, men tydligen så finns hon där i närheten.

H-lena
2014-08-19 19:47
#6

#3 & #4: Häftigt att ni båda pratar rätt ut sådär! Det har jag aldrig testat faktiskt, känns som de läser mina tankar ändå så jag "behöver" inte prata. Oj Wolf, Har aldrig hört om något liknande! Jag skulle hoppa ur skinnet om jag hörde en röst sådär svara på mina frågor! Har någon annan någonsin hört er samtala? Gud vad häftigt!!

#5 Härligt att du fick fram så mycket! Vet känslan, det bara kommer. Duktig är du!


Annons:
[Wolf.]2
2014-08-20 07:34
#7

# 5 Sorry Bettan men nope vi har ingen ängel med oss och har aldrig haft eller nånsin kommer att ha däremot finns Wolfs far med men han är ingen guide utan bara finns där lite nu och då och försöker skapa försoning med sin son efter att ha misshandlat Wolf under hela hans liv.Wolf däremot har svårt att släppa fram honom men har väl tinat upp lite grann men det sitter väldigt långt inne.Hans två bröder och mor där är det tvärt stopp Wolf kommer aldrig att försonas men med sin far kan det möjligen lätta något och det är därför han finns med oss nån gång ibland.

Vi har ju gjort som så att vi stängt ner så ingen kan känna in oss utan att få felaktig information men vi öppnar upp fåtalet gånger när vi haft nån kurs i kommunikation med guider annars släpper vi inte in sen många år tillbaka eftersom så många nu för tiden bara tar sig friheten att känna in allt och alla så nu har vi satt lås och bom på butiken 😃

# 6 Jo det har hänt att andra både sett och hört honom vid ett par tillfällen men det händer ytterst sällan. En kollega såg honom ombord i förarhytten med mig när jag körde tåg och jag envisades med att nope jag var helt själv.Bad henne om en beskrivning och hon sa en man med långt svart hår,mörkhyad och konstiga kläder så jo det har hänt men hör till väldigt sällsynta fall och vad svarar man på sånt när vi båda var lika envisa.Jag med att jag körde själv och hon med att nope du var inte själv ombord 😃

Ett annat tillfälle när en i fokus medlem hade rest astralt hem till mig och kunde beskriva mitt hem i detalj utan att ens vart här nån gång så hörde hon en vänlig mansröst samt min där vi babblade på i vanlig ordning med varandra och då var jag helt själv men som vanligt konverserade jag och Wolf  och det där prickade hon in helt rätt på😃

H-lena
2014-08-20 10:37
#8

#7 Nu när jag läste din text så känns det som att Bettanbop kanske kände av Wolfs far? En tanke. För det hon skrev verkar ju passa in i det du skriver. 

Oj herre Gud vad häftigt! trodde inte man kunde ha så stark kontakt med det övernaturliga! tror du det har att göra med att du håller på med schamanism som han är med dig eller är det någon annan anledning? Jag kan dock tänka mig att man behöver vara lite känslig för det övernaturliga själv för att kunna se honom. Din kollega menar jag är kanske lite medial själv.


[Wolf.]2
2014-08-20 12:54
#9

Nja han är definitivt ingen ängel Herro utan bara en helt vanlig ande som söker försoning.Du kan kolla min hemsida där skriver jag om Wolf,klicka på länken Vår hemsida i min signatur så kommer du dit 😉

Men du Helena,gick in på din blogg nyss och wow så vackert du tecknar,vilka underbara porträtt.Dom ser ju nästan ut som fotografier,jag är imponerad för det där är ursnyggt tecknat må jag säga.Wow vilken gåva att kunna teckna så där 😎👍

H-lena
2014-08-20 15:00
#10

Jag förstår! Ja vad spännande det ska jag verkligen göra! Oj tack! Ja tyvärr så håller jag inte på nästan alls längre pga tidsbrist och jag har egentligen ingen motivation. Men om jag blir frågat så tar jag gärna emot beställningar så därför har jag min blogg som signatur! :) sen vet jag inte om det är en gåva så mycket, mycket är enbart träning och envishet men ja de går i släkten.


[Lindyhop]1
2014-08-20 19:45
#11

#9 Wolf, älskar dina inlägg och de känns helt rätt. Upplever ungefär samma sak men jag kan bara lyssna med min inre hörsel, ej yttre som du.

Men vi pratar hela tiden, jag kan även själv prata och babbla på  högt men får alltid svar i mitt inre. Dock väldigt tydligt och jag är så tacksam så tacksam för det.

Har en lite nyfiken fråga; vad talar du och Wolf för språk när ni pratar? Jag menar, när du hör hans fysiska röst?

Tacksam om du har lust att svara.

H-lena
2014-08-20 20:04
#12

#11 Det är precis så jag också känner! jag får alltid svar i mitt inre också. Men har som sagt aldrig pratat högt.


[Wolf.]2
2014-08-21 07:24
#13

# 11 Med guiderna finns ju inga språkgränser utan dom förstår ju oss oavsett var i världen vi kommer från och vi förstår dom  men här blir det en hel del Engelska blandat med min begränsade kunskap i Navajos språk,ett språk jag gått några kurser i eftersom det finns människor i Navajo som inte kan ett enda ord Engelska.Det är ganska vanligt bland äldre som bor långt från civilisationen så där kände jag att med lite hjälpande ord kunna göra mig förstådd men det är väldigt begränsat och ett svårt språk att lära sig.

Exempel på hur svårt och krångligt det där är försök klura ut vad dessa betyder om ni kan 😃

Haash yinishly?

Yá'át'ééh

Yá'át'ééh hiiłchi'į'

Ayóó ánííníshí   Ayóó ánóshí Wolf.

Dinéena bizaad doo shi ?

Bara en till för det här blev ju lite kul  och den är svaret på frågan ovan😉

bééhózin da 😎

Men just guider där finns inga språkgränser så dom förstår oss och vi förstår dom oavsett vad för språk vi haft under våra jordeliv.

Annons:
[Lindyhop]1
2014-08-21 10:23
#14

#7 Nu går jag lite OT men är man alltså inte tvungen att försonas med personer som gjort en illa och skadat en? Jag har en människa som jag vet att jag aldrig kan förlåta helt / försonas med.  Jag gruvar mig redan nu för att vara "tvungen" att förlåta henne och försonas men Wolf verkar ju vara både utvecklad och i ljuset även om han inte lyckats försonas med sin far m.m. Vad tror ni, måste man direkt förlåta en person som psykat dig under hela din uppväxt, misshandlat dig och skitit i dig och försökt förstöra det man byggt upp under sitt vuxna liv och försökt så split mellan älskande och skada en så mycket som möjligt? Förlåt snälla snälla ni att jag gick OT men jag ville så gärna fråga. Ska inte den personen få känna av vad hon gjort mot en annan i detta fallet sitt eget barn?

[Lindyhop]1
2014-08-21 14:56
#15

#13 tack förresten för svaret! Kanske det första betyder "hur mår du"? Obs vild chansning.

[Bettanbop]
2014-08-21 15:15
#16

Lindyhop. Du är förlåten 😃 Din fråga är väldigt spännande att se svaret på. Jag undrade detsamma.

Följer ert samtal med intresse 🤓😉

[Wolf.]2
2014-08-21 17:13
#17

# 14 Tvång  är ett väldigt starkt ord som ofta skrämmer oss med mångt och mycket som just i den här frågan men försök tänka så här att dom på andra sidan är precis som oss med olika personligheter,olika smak och tycken så tvång handlar det inte om utan det handlar om oss som individer även där.

Att kunna förlåta är ju en fin egenskap men sen kan man undra hur djupt något går,vad en person gjort mot sig under sitt liv och det är exakt samma med andra sidan att en del kan ha svårt att komma förbi vissa saker men där är det ändå på ett lättare sätt än här i vår fysiska värld.

Många gör om andevärlden och menar dom känner inget,tycker inget och bara fluffar runt på rosa moln men dom är precis som oss med skillnaden att andekroppen aldrig kan få sjukdom eller skadas.

Tar vi en guide som exempel om man nu vore helt utan alla individuella egenskaper och känslor på andra sidan då skulle en guide omöjligt kunna bistå oss i våra situationer på jorden om dom bara fluffar runt på rosa små fina moln och spelar harpa och plötsligt har glömt hur allting kan kännas,vara  och upplevas.

Vi är ju väldigt lika i mycket, där som här väljer vi exempelvis vilka vi vill umgås med eller inte men det betyder ju inte att det rör sig om osämja utan man väljer dom man själv har samhörigheten med,olika personligheter med olika behov.

Tvång är det inte för alla kommer vi ju över och en del behöver få en läketid även på andra sidan beroende på så ofantligt mycket,det kan vara en traumatisk död eller att man känner man kan inte förlåta vissa för det dom gjort under vårt jordeliv.Till slut kommer man förbi den biten och allt liksom bara blir frid och balans men även där utvecklas vi och vi stannar inte i andliga utvecklingen bara för vi intagit vår andekropp.

Hoppas jag inte rör till det för dig Lindy för det är så enkelt som det bara kan bli men sen att enkelt sätta det i text,jo hejsan hoppsan med text kan man röra till det med 😃

Se där ja nu är vi två som helt hamnat OT,sorry Bettan och till  H-Lena för vi kapade din tråd ☺️😉🌺

yamher
2014-08-21 17:26
#18

min skyddsängel är inte heller ngn ängel. Han kommunicerar jag lika tydligt med som jag skulle pratat med en vän. Och ser honom. När jag är arg, ledsen eller någon annan stark känsla som jag inte mår bra så lägger han sin hand på min vänstra arm. Vi har ett mycket bra samarbete och lyhördhet. Han respekterar mina tankar och jag får ha dem ifred. På många sätt gör han sig hörd under dygnet. Allt från små skämt, bekräftelse, beskydd eller ren kommunikation. Han bistår mig o min mentor.

min andra är min farfar. Han är inte lika ofta närvarande längre. Men han har funnits med sedan han gick över (när jag var riktigt liten) och vi har väldigt starka band till varandra.

trotts allt det absolut vanligast är att ha en själ (släkt eller ngn annan person som har en relation till dig) som skyddsängel. Främst för att det ligger lika mycket lärande i att  vara skyddsängel. Själ som är skyddsängel har samma rättigheter som en ängel har därmed också tillgång till vingar. Det är inte så vanligt med att ha en ängel som skydd, vilket oftast handlar om att man behöver ett starkare beskydd som tex medium eller att man genomgår tuffare period i livet då både du och din skyddsängel kanske behöver extra skydd. En själ som har en anknytning till dig värnar om dig på ett helt annat sätt. Den är mer kärleksfull till skillnad från änglars professionella kärleksfulla bemötande. Deras likheter gör det lätt för att oss att skilja en ängel från en själ som är skyddsängel. Skyddsängel kan båda två vara.

Alis volat propriis Oskyldig

[Lindyhop]1
2014-08-21 21:28
#19

#17 Ditt svar var bra,Wolf! Du rör aldrig till nånting du skriver alltid så himla klart och redigt. Varför skriver du inte en bok om sånt här? Det är många som tror att vi blir opersonliga dunbollar då vi går över det är ju så fel så man vrider sej! Du är en person som skulle kunna sprida sanningen och kunskap på ett lättfattligt sätt. Ånej nu gick jag OT igen, klantmajan ber om ursäkt…

H-lena
2014-08-21 22:31
#20

Be inte om ursäkt hörni! Jag gillar att diskussionen tar oväntade vändningar! Haha! :)


Annons:
[Bettanbop]
2014-08-22 11:21
#21

Lindyhop . . . . jag håller med dig. Hon förklarar så bra och gör det så lätt att förstå och exemplen är tagna oftast från egna erfarenheter.

[Wolf.]2
2014-08-23 04:25
#22

Detsamma Lindy och Bettan,ni skriver så klokt och vist med en djup och varm kunskap inom er ❤️

[Bettanbop]
2014-08-23 15:41
#23

Tack ❤️

H-lena
2014-08-23 21:10
#24

Jag måste bara säga att jag förväntade mig inte att tråden skulle bli så lång eller att det skulle bli en sån diskussion! 😃 Haha! intressant hur det kan bli! Tack för att ni alla delar med er av erfarenhet och kunskap. Väldigt givande!


[Lindyhop]1
2014-08-23 23:13
#25

Tack!

bodhisattva
2014-09-12 15:17
#26

änglafjädrar

bodhisattva
2014-09-12 15:23
#27

köp änglakort eller fråga någon kunnig om dom kan välsigna dig med änglafjädrar.

änglafjädar uppen barar sig om det finns något som är laddat med en viss kraft. börja sedan att ta över kraften, öka dina transcendenser vid området kring själschakran (atma chakra) och änglafjädraar kommer att finnas var du vill. låt det även ske spontant så har du dem på dina kläder som du bär.

Annons:
bodhisattva
2014-09-12 15:26
#28

INTE tarot orakel kort det finns ett svenskt företag som säljer änglakort med namn på 100 tals änglar.

bodhisattva
2014-09-12 15:29
#29

Cassandra easson är den rätta boken med tillhörande änglakort.

[Bettanbop]
2014-09-13 11:02
#30

Tack för din kunskap bodhisattva 🙂

Upp till toppen
Annons: