Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1608 ggr
[Eleya]
2014-08-15 15:30

En ledig ängel kom till min hjälp igår

Och jag är så tacksam över änglarnas hjälp! Nyligen har jag råkat ut för ett personligt trauma som lämnat djupare mentala sår och att lämna hemmet innebär stor stress, trötther, tryck över bröstet, rädsla och osäkerhet. Var dag börjar med en bön om hjälp så att jag kan läkas kroppsligen och mentalt och var dag slutar med en bön av tacksamhet för att jag med hjälp av änglarna har fått styrka och självsäkerhet att klara dagarna och utmana mig lite mer. Igår blev vi bortbjudna på middag, till ett hem jag visste var "tryggt". Men jag visste också att det kommer ta timmar att umgås, äta middag och åka hem..så jag bad min skyddsängel att släppa in en ledig ängel och låta denne att hjälpa mig, ge mig styrka, kärlek, självsäkerhet att klara av kvällen. Jag ville inte hamna i en bubbla av rädsla, stress och osäkerhet. Redan en kort stund efter min önskan kände jag min varmare, lyckligare och starkare. Jag förlitade mig till 100% på änglarnas hjälp, så jag slappnade av i bilen påväg till middagen, vi till och med sjöng i bilen och körde en omväg för att köra en vackrare väg. Varje gång jag fick tillfälle viskade jag Tack och hela kvällen gick precis som innan tragedin, jag var vaken, lycklig, alert och avslappnad! Väl hemma tackade jag änglarna och Gud för deras hjälp innan jag somnade utmattad men lycklig över min seger! Tveka ALDRIG att be om hjälp, änglarna hjälper dig förmodligen utan din vetskap också..men du ger dem större makt genom att vända dig direkt till dem. Du har inget att frukta eller förlora! Alla änglar, din skyddsängel, läroänglarna, de lediga änglarna, helar änglarna bara längtar att få hjälpa oss..men du måste be konkret efter deras hjälp och kunskap!

Annons:
Zamizen
2014-08-15 15:44
#1

En fråga, vad är en ledig ängel? :) för det är änglarnas jobb att hjälpa oss, så jag tror inte det finns både "icke lediga" och "lediga" änglar. Om du kallar på en ängel så kommer den ALLTID :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Tarotstollan
2014-08-15 20:32
#2

Vad härligt!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

desti
2014-08-15 20:50
#3

Ooo vad fint. Jag försöker fortfarande lära mig att önska och vilja ha något bra. Hjälp. Utan att ge något tillbaka. Det känns lite konstigt. Mamma har intalat mig att om man vill för mycket av det goda så blir man straffad för att man är otacksam. Jag har aldrig trott på det och velat att jag förtjänar endast det bästa men någonstans långt in i min undermedvetna så sitter en liten spår av mammas ord. Så när jag hade mycket ont och bad om hjälp då fick jag mer ont och jag tänkte oj vad jag blir straffad för att det finns säkert de.som har det värre och nu lider de. Jo jag vet helt fel. Jag vet hur det låter. Min mamma är en underbar kvinna som har haft ett bra liv men kunde haft en extremt bra liv om hon vågade ta för sig. Hon hade flera företag men alla anställda blev som familj på gott och ont. De fick bo hos oss. Och de inte ville jobba kunde de aldrig få sparken eller bli tillsagda för de var nästan familj? Så jo hon tycker att man skall vara tacksam för det man har och inte kräva mer. Oj min mamma jag har aldrig gjort som du ville men ändå är varenda ord du sa inristad någonstans i mitt hjärna. Så jag måste börja be om hjälp För att det är okej.

[Bettanbop]
2014-08-15 21:20
#4

Så underbart Eleya, vilken härlig känsla att kunna slappna av så😃

För det är ju så som du säger. Man kan be om en extra änglel som är ledig. Alla har ju sina arbetsuppgifter även om de inte har en människa att skydda just då. Våra skyddsänglar är ju alltid med oss, men man kan ju ibland känna behovet med en extra.

Tack Eleya för att du delar med dig.

[Eleya]
2014-08-16 10:31
#5

Zamizen, bra fråga! En ledig ängel är en ängel utan någon inriktning, men som kan skänka en människa hopp, kärlek och styrka att klara av något som denne finner ansträngande. Det finns arbetslösa änglar också som bara önskar att få hjälpa oss människor. Och det finns änglar för allt möjligt, Styrka, visdom, Moder Jord, Vatten ängel..jag kan omöjligt komma ihåg alla utan att göra en lista. Dessa änglar har sina specifika uppgifter och dyker upp vid din sida när du så önskar och din skyddsängel finner det nödvändigt. Nu när jag blev sjuk är jag övertygad om att min ängel släppte in helande änglar till min hjälp..för jag kom så lindrigt undan och läkarna hittade aldrig orsaken till problemet. Jag tror inte detta är ett sammanträffande! Och jag är så tacksam.

[Eleya]
2014-08-16 10:41
#6

Desti, änglarna straffar ALDRIG någon! Men deras hjälp kanske inte alltid kommer i den form vi förväntar oss. Änglarna ser oss som deras största skatter och de vill inget hellre än att människorna blir mer öppna och mottagliga för deras råd och hjälp. Men de straffar aldrig någon, de är endast ljus, kärlek och hopp. Visst är några otroligt respektfulla, men de arbetar också för vårt bästa och jordens bästa. Jag har känt såhär att jag verkligen inte förtjänas all denna kärlek och hjälp..men ALLA förtjänar att vara lyckliga. Sedan får man alltid hjälp efter vad Gud har för planer för dig, det kanske är något du ska utstå eller erfara för att växa som person och föra vidare till din medmänniska. Jag förstår fortfarande inte orsaken till mitt insjuknande eller vad det är jag ska lära mig, men det kommer med tiden.

Annons:
desti
2014-08-16 12:48
#7

Tack Eleya Så ser jag det också Allting har en mening jag är också sjuk nu Men tackar och blir bättre varje dag. hoppas verkligen att jag kan be mer Att det blir mera vanligt för mig För det känns så bra på något sätt.

[Wolf.]2
2014-08-16 16:44
#8

Fantastiskt fint och vackert Eleya och så underbart att få känna dig så fri och avslappnad som du gjorde.Härligt att läsa och jag hoppas den känslan får infinna sig för alltid hos dig 🌺

yamher
2014-08-17 08:47
#9

fantastisk.

Fast jag skulle inte skriva att änglarnas jobb är att tjäna oss utan de är mellanhand mellan högre makter och oss själar.

Alis volat propriis Oskyldig

[Eleya]
2014-08-18 14:21
#10

Yamher..änglarna är skapade för att hjälpa oss. Alla utom få skapades utan egen fri vilja för att med deras ljus, kärlek, medkänsla och syfte hjälpa oss. De tjänar inte oss i den bemärkningen att de hjälper oss med allt som faller oss in, de hjälper oss efter vad Gud har för plan för dig. Det du ber för kanske inte är vad som är bäst för dig och då gör änglarna det inte för dig. Eftersom änglarna inte har egen fri vilja älskar de att betrakta oss, härma oss och hjälpa oss. De fascineras av oss, de älskar oss och har fått uppgiften från den högsta bossen att hjälpa oss. Vi människor är så egensinniga och envisa och ska absolut klara av allt själv..men det är meningen att vi ska be om hjälp för minsta lilla, fast du kanske inte får det du förväntar dig. Vi gör ju allt möjligt för våra familjer, barn och vänner som andra kanske anser onödigt..men livet är tillräckligt svårt utan änglarnas hjälp. Så jag är ofantligt glad över hjälpen med den bördan. Och änglarna hjälper dig fast du är omedveten om det..med sådant du inte bett om hjälp till.

[Bettanbop]
2014-08-18 16:15
#11

Du är så klok Eleya 👍

[Eleya]
2014-08-18 20:55
#12

Tack så mycket Bettanbop! 😄

desti
2014-08-18 21:55
#13

Min lilla 4 åring sa idag att han kunde inte somna på förskolan och att då kom änglar i olika färger och började sjunga och sa att det är okej att sova. Han var så glad . För att han vill inte sov med små barnen men hans kropp behöver det så det är kamp i hans lilla huvud.Så gulligt.

Annons:
[Eleya]
2014-08-19 09:48
#14

Så häftigt!

yamher
2014-08-19 20:32
#15

Eleya; för det första saknar inte änglar utan fri vilja, inte på det sätt du hänvisar. Vi har inte heller fri vilja i den meningen eftersom vår existens handlar om helheten lika mycket som våra individuella liv. Eller att de som ett generellt antagande skulle se upp till oss och vara som oss. De kan tänka och agera precis som vi (och vi ska verkligen inte sjunka så lågt att hävda att de inte kan något av det - det bevisar bara på vår egna mänskliga naiva tänkande). Bara att de har en tendens att faktiskt göra det de har blivit tillsagda att göra. Varje ärkeängel förfogar över x antal änglar liksom Gud tar hjälp av många. Andra tjänar andra syften.

Jag vet vad änglar kan göra och har träffat tillräckligt många för att ha en ganska god uppfattning om dem.

Men de e är inte skapta för oss att bistå oss som du skriver. Änglar och själar är möjligtvis skapta relativt samtida och har bara olika syften. Och visst kan de hjälpa oss och vi kan be dem om hjälp när vi behöver den. De kan inte leva livet åt oss heller. Och ja, vi ska vara försiktiga med vad vi ber om.

Jag har sett högre makter ta bort lunginflammation på ett litet barn. Fått brutna skelettben bli hela, cancer att försvinna. Lättat ångest känslor, tröstat och fyllt på med mod o styrka.

Så din uppfattning behöver inte nödvändigtvis överensstämma med min bild av änglarna som jag har träffat på, eller fått möjlighet att iaktta dem. Och vi kanske ska vara överens om det.

Alis volat propriis Oskyldig

H-lena
2014-08-20 10:32
#16

Jag läste din tråd för några dagar sen och tänkte "det måste jag testa!" för att idag och på fredag är väldigt viktiga dagar för mig, jag behöver all hjälp och stöd jag kan få för att inte kolavippa av stress och nervositet. Så jag bad om att få hjälp från en ledig ängel att få kunskapen, lugnet och insikten att klara dessa två dagar. Har känt att min vägledare sagt till mig att jag ska få hjälp. I morse när jag gick upp tittar jag ut i hallen, till vänster och ser då som en vit dimma strax ovanför golvet, nästan som ett par fötter, som jag känner var ängeln som ville visa att han var där (säger han för det känns som en han). Tittade dit och precis då försvann han. Jag tror att han inte ville visa sig så tydligt för att jag inte skulle bli rädd. Känns som att jag får fram namnet Gabriel men är inte helt säker. Så nu känner jag mig i princip kolugn! Nästan lite orolig för att jag är så lugn, haha. Så tack så hemskt mycket för tipset! ❤️


[Eleya]
2014-08-20 20:34
#17

Yamher, jag förstår inte ditt inlägg fullt ut och av det jag förstod håller jag inte alls med dig och jag vet att lika många människor det finns finns det lika många sätt att tro och utöva denne. Fungerar det för dig och gör dig till en lycklig, hel, kärleksfull, tolerant och medmänsklig person så är det kul för dig. Men min tro på änglarna och min personliga djupa tro har övertygat mig och det du berättar fyller mig inte med samma känsla som min tro. Jag berättar bara det jag upplever, det jag lärt mig och sedan låter jag alla läsare bedöma själv.

yamher
2014-08-21 17:10
#18

detsamma gör jag, däremot så anser inte jag mänskligheten stå i centrum för alltets existens (som att änglarna är skapta för och åt oss) eller att personer på andra sidan saknar vilja, personlighet eller möjligheter till eget agerande. Jag skulle inte vilja "sjunka" så lågt att våga påstå ngt sådant. Det är en ren förolämpning.

Detsamma gäller alltså till dig, jag respekterar din tro, och jag baserar min syn på den erfarenheten jag har och det jag har sett o mött.

Alis volat propriis Oskyldig

[Wolf.]2
2014-08-21 18:14
#19

# 17 Eleya här har vi en dam som verkligen har kunskap om Änglar,Yamher är otroligt insatt i just den här biten och vet väldigt väl vad hon talar om. Jag har känt henne i flera år här på i fokus och vi har nött och stött en hel del tankar genom årens lopp.

Jag är ju inte alls insatt i just Änglarna utan har fokuserat mer på Andliga Guider men med Yamhers hjälp i  personaltrådar  så har jag fått en helt ny kunskap som är helt fantastiskt vad gäller  Änglarna och det kan jag verkligen tacka Yamher för.Kram på dig Yamher min vän,kloka ord som alltid   🌺❤️🌺

[Bettanbop]
2014-08-21 19:54
#20

Vi har flera damer OCH herrar här med otroliga kunskaper i änglar guider och ja hela andligheten.

Med all denna kunskap och erfarenhet som vi besitter så behöver vi inte jämföra vem som vet mest eller bäst, så ingen kunskaps mätning behövsGlad

Yamher! Din otroliga kunskap och erfarenhet är helt otrolig, och är så tacksam att du vill dela med dig här hos oss. Jag har lärt mig massor av dig.

Eleya! Dina erfarenheter och upplevelser har gett dig många kunskaper. Jag ser verkligen fram emot att få läsa mer från dig.

Så kram till er bådaSkrattar

Annons:
[Wolf.]2
2014-08-22 07:26
#21

# 20 Det får vi innerligt hoppas att ingen av oss är så världsliga så vi mäter kunskap med varandra för då hamnar vi ju alldeles fel 😕det är det absolut sista jag vill vara med om och uppfattas jag som sån kliver jag raka vägen ur diskussionen och hoppas att nån tar sig friheten och ger mig ett rejält  kok stryk.

Vi kan aldrig någonsin mäta kunskap allt vi kan är att dela med oss av egna erfarenheter och vår resa är individuell med individuella kunskaper men i den här frågan vet jag att Yamher besitter en enorm kunskap och visdom just var gäller Änglarna.

Men nån måttstock är det ju rakt inte bara ren fakta 😕

[Bettanbop]
2014-08-22 11:11
#22

Nä det får vi verkligen hoppas. Kändes bara som att det håll på att bli en liten grej av att Eleya och Jamher hade olika uppfattningar. Det är helt okej att ha olika uppfattningar. Bara det inte blir en tvist.

Jag har stor respekt för Yamher och hennes  enorma kunskap. Uppskattar jätte mycket att du vill dela med dig till oss andra. Jag har lärt mig massor av dig och får fortfarande AHA! stunder då jag läser dina texter.

Det samma är ju med dig kära Wolf. Din enorma kunskap du besitter är så spännande. 

Tänk om jag kund läsa er kunskap som en bok. Då skulle jag nog förvandlas till en liten bokmal som skuttar runt från blad till blad och suga i mig allt som biet suger nektar från en blomma😃

Eleya är en ganska nyutslagen blomma med massor med erfarenheter i bagaget, och som också kan lära oss en hel del som hon lärt sig utmed vägen hon vandrat och fortfarande vandrar👍

yamher
2014-08-22 18:43
#23

tack o kram tillbaka Wolf.!!

klart det e viktigt att få behålla sin tro och att kunskap har vi alla olika mycket av i olika ämnen och erfarenhet.

det som jag reagerar på är att man aldrig ska hävda att någon eller någonting är utan egen tankeförmåga o handlingskraft. Framför allt om man i samma andetag hävdar att vi inte känner till vad som finns på andra sidan fullt ut (och det behöver inte vara någon på denna sidan som har skrivit det). Men vi ska inte ta sådana saker förgivet eller att vi är mittpunkten som allt snurrar runt kring. Det är lätt att tro det eftersom det inte tycks finnas så mycket mer.

Alis volat propriis Oskyldig

[Eleya]
2014-08-26 17:31
#24

Tack Bettanbop, du är så varmt uppmuntrande! Jag respekterar er allas synpunkter, kunskaper och hänvisningar. Men jag håller mig fast vid det hela min själ säger är rätt. Endast ett fåtal människor vet med säkerhet hur den andra sidan är uppbyggd och hur den fungerar och en sak är säker, Gud är den allt kretsar kring och, alla andra skapelser, ärkeänglar, alla andra änglar, universum, människorasen, naturen och djuren har alla sin roll i ett oändligt kretslopp. Att världen ser ut som den gör idag är just för att människorna slutat lyssna på Guds direkta budskap, vi är förslutna för änglarnas vägledning och kunskap, döva öron för andras behov och rop på kärlek och hjälp. Det onda har ett mycket fast grepp om oss och han vill inget hellre än att folk är okunniga och vilseledda. Sedan är inte världen svart eller vit! En diamant är inte strålande vacker för att den har en framsida och en baksida, den är vacker för att den har alla sina facetter som låter ljuset studsa och glittra i sitt inre! Och om alla vi åker på en semester och gör allt tillsammans kommer vi ÄNDÅ minnas olika saker från resan. Varför? Jo, för att alla vi fungerar på olika sätt, tar åt oss olika saker, lär oss olika saker för att det tilltalar oss, är skräddarsytt för var och en. DET betyder inte att allas erfarenheter är fel eller orätt! I vår värld är det alldeles för lätt att vilseledas, att få felaktig kunskap som sedan ens tro och hela existens baseras på. Och i slutändan spelar det ingen roll hur många böcker man läst, hur många års erfarenhet man har, det viktigaste är att det inte finns ett korn av ont i dina gärningar, att ditt hjärta är rent och strålar av kärlek för jorden, mänskligheten, för änglarna och Gud. Att du har gjort fler lyckliga, delat med dig av din kunskap än att ha sårat folk och gett efter för det onda. Att änglarna inte har fri vilja och inte kan agera utan direktiv från Gud är lika naturligt och lätt att ta till hjärtat för mig som att vi människor är den ENDA skapelsen på jorden med fri vilja och en själ medan djuren är utan. Och så skall naturen vara, det betyder inte att den inte är full av magi eller energier för att upprätthålla sin balans. Vi är skapta av ett korn av Guds ljus, det ljus som är Gud och den fria viljan är hans gåva till mänskligheten, precis som de vackra änglarna har fått sin oändliga skönhet, kunskap och makt att hjälpa oss och verkställa Guds planer. Gud skapade änglarna av någonting annat, men de är hans skapelser trots det och är honom lika kära. Men vi är inte skapta för Guds nöjes skull eller för att vara änglarnas husdjur..mänsklighetens uppgift är att ta hand om jorden, befolka den, leva i harmoni med allt i omgivningen och lära oss så mycket vi bara kan om allt. Varför detta inte fungerar är otroligt uppenbart, vi lever i ofullkomliga köttsliga kroppar, i en materialistisk och kapitalistisk ytlig värld där ondskan har en klo i oss. För att inte nämna vår egen girighet, våra mänskliga ledare och religiösa ledare. Men Gud och änglarna kommer aldrig ge upp, heller kommer vi människor aldrig fullt förstå deras planer, där är änglarna överlägsna oss, för de ser sin del av Guds plan för mänskligheten, de förstår den fullkomligt och kommer utan motsägelser göra allt i sin makt att fullfölja den. Men änglarna är inte bara skapta för att hjälpa oss och kretsa kring oss, det kanske finns fler skapelser i universum som behöver deras vägledning och hjälp..hade varit spännande att veta. Vartenda ängel har sin speciella uppgift denne måste fullfölja och allas uppgift kretsar inte kring oss människor. Vissa grupper kanske upprätthåller ordningen i universum, våra fysiska lagar. Jorden skyddas av en kollosal ängel med ofantlig makt, jordens inre vakas av en vacker ängel. Solen har säkert sin ängel, många änglar vakar över de ofödda själarna i himlen. Ja, kunskapsbanken är oändlig och mitt nya motto är "Vartenda Människa Du Någonsin Kommer Att Möta Vet Något Du Inte Vet". Det genomsyrar mig med ödmjukhet och respekt för vartenda människa jag har mött och kommer att möta. Min största strävan efter min nyliga utblomning är att lära mig så mycket jag bara kan, rena min själ och leva så som Gud vill och inte trampa eller förminska någons kunskap, jag är lyckligast och mest tillfreds med det levnadssättet. För vi kommer i slutändan ändå få veta den fullständiga sanningen när vi kommer till andra sidan som strålande själar!

Upp till toppen
Annons: