Annons:
Etikettbudskap
Läst 636 ggr
Zamizen
8/15/14, 2:49 PM

Negativ

Vandra längs regnbågen på en väg fylld av musik och allt runt om omkring dig kommer att vara vackert. Det finns en väg ur den mörka dimman ovanför regnbågen. 

Varför?  Varför ska man vara negativ när det inte tjänar något till? 

Att vara negativ är ett val, ett val som man själv bestämmer för att göra. 

Men varför? Det både skadar dig och människorna i din omgivning. Det blir inte roligt att umgås med personer som är negativa. 

När jag öppnar mitt tredje öga så kan jag se vilka personer som är negativa eller inte, för på dom negativa personerna nästan sprutar det ut svart dimma (Negativ energi). Och ur dom positiva personerna kommer det ljus ifrån (Positiv energi) 

Jag har alltid sökt efter styrka och självförtroende utanför mig själv, men allt kommer inifrån. Det har funnits där hela tiden.

Alla har vi varit nere i en negativ period i våran liv, det kan vi inte undkomma. Men det gäller att inte stanna i den perioden. Det får INTE bli en del utav dig själv. 

Under den svåra vintern insåg jag att det bor en oslagbar

sommar inom mig.

Tänk positivt, lev positivt och va glad. Så blir inte bara du glad, utan även dem i din omgivning. 

Du är allt som existerar, dina tankar,ditt liv dina drömmar besannas. Du är allt du beslutar dig för att vara. Du är lika gränslös som det oändliga universumet.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
Zamizen
8/15/14, 2:51 PM
#1

Blev fel första gången..

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
8/15/14, 10:05 PM
#2

Så fin skrivet Zamizen👍 Tack för det positiva 😃

Jag tar bort den som blev fel om det är okej.

Kram Bettan

[Wolf.]2
8/16/14, 4:56 PM
#3

Kloka tankar Zamizen och visst finns många negativa.Att vara negativ jämt är inget som någon av oss mår bra av däremot kan vi vissa perioder ha nytta av det negativa för tar vi oss förbi just det negativa hindret och landar i det positiva igen uppskattar vi det positiva mer än vi gjorde innan.En negativ motgång gör att vi växer oss starkare när vi går ur än när vi gick i den.

Precis som du skriver är det ett val att vara negativ sen att det ibland behövs för vi ska uppskatta det positiva betyder inte att vi ska fastna i en negativ spiral men vi drar lärdom av allt där vi växer som ande och människa.

Kanonfint skrivet av dig Zmizen och visst kommer allt inifrån och har funnits där hela tiden sen är det upp till oss att själva att välja.Tack för underbara kloka och sanna ord 🌺

Tarotstollan
8/16/14, 8:36 PM
#4

Bra skrivet!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

GiraffTunga
8/17/14, 12:03 PM
#5

Väldigt bra inlägg Zamizen vad skönt att veta vad som är negativt / positivt. Jag har inte mitt tredje öga öppet men jag kan ändå känna av personers energi om dem e positiva eller negativa. 😉

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: