Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 1975 ggr
busan11
2014-08-14 19:07

Änglaorakel

Hej!

Jag undrar hur mycket erfarenhet ni har av änglaorakel och att spå i änglakort och så? Vad använder ni för kortlek och tycker ni att dom hjälper er?

Annons:
[Bettanbop]
2014-08-14 19:31
#1

Bra fråga Busan11👍

Jag har två orakel lekar av Doreen Virtue, "Änglaterapi" och "Budskap från dina Änglar!

Jag spår inte i korten, men drar ett eller fler mest för mig själv, ibland för någon vän, ibland för någon som ber om det. Jag bruka överlåta tolkningen åt den som jag drar för, men vi pratar om korten om vad de kan betyda. Sker dragningen här på nätet så ber jag alltid om en respons, mest för att jag är nyfiken på hur det stämmer el har stämt.

Vet inte om jag tycker de har hjälpt mig med något, men får oftast bekräftelse på det jag frågar om.

Tarotstollan
2014-08-14 20:11
#2

Jag har massor av olika änglaorakelkort och jag brukar bara dra ett kort när jag känner för att läsa något speciellt. Ibland får jag ett medelande jag kan ta till mig direkt och ibland får jag fundera på vad medelandet betyder.
Jag har hittills inte använt dem som spåkort, då använder jag mina tarotkort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

busan11
2014-08-14 21:29
#3

Spännande 🙂. Jag har en kortlek som heter Änglaterapi som också är gjord av Doreen. Jag har inte heller spått i dem på det sättet (jag är fortfarande i det stadiet då jag vill lära mig att tyda dem). Men jag har provat dom lite och följt instruktionerna i boken som hör till kortleken.  Det är väldigt spännande. Är det någon av er som har kortleken änglaterapi?

Tarotstollan
2014-08-14 23:02
#4

Jag har den och mitt favoritkort är det som kallas för "Indigo", jag skrattar varje gång jag ser det!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Medda
2014-08-15 07:28
#5

Jag använder dem både själv och i läggningar, men då använder jag dem som "tilläggs kort" till tarotkorten.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

desti
2014-08-15 09:55
#6

Jag har precis skaffat mig änglakort. Och tog fram lite kort angående mina specifika frågor och min man fick också välja och fråga vi fick samma kort angående gemensamma frågor. Alltså vi blandade kort och allt. Det var riktigt bra för min man blev ännu en gång övertygad och jag blev bara glad att han fick uppleva sådant med mig. Frågorna var angående jobb och flytt. Kommer att använda de mer kanske i samband med tarot. Vi får se. Mina är också från Dorren ;)

Annons:
busan11
2014-08-15 11:22
#7

Häftigt! Låter jättekul att ni fick upp samma kort sådär.🙂

De gånger jag har provat har jag också fått ett återkommande kort, nämligen känslighet. Betyder det extra mycket då när ett kort återkommer ofta?

Jag har däremot aldrig fått upp indigokortet. 😃 Vad står det kortet för?

Tarotstollan
2014-08-15 21:21
#8

#7. När ett kort kommer upp flera gånger efter varandra så betyder det att det är något som man skall bearbeta och fundera extra på. Något som kortet vill visa tydligt.
Du hade väl leken Änglaterapi då kan du läsa på kortet "Indigo" vad det står för. Jag har bara tittat på korten inte arbetat med dem, utan det är bilden som är så rolig som gör att jag skrattar när jag ser det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

busan11
2014-08-16 11:33
#9

Ahaa okej haha. Då ska jag ta mig ett titt på det kortet. Trodde att det var en information där som jag missat 😉

Stämmer det du säger med att ett kort kan komma många gånger. Jag har testat mina änglakort ca 5 gånger nu sen jag köpte dem. Och detta kort har återkommit 4 gånger, så ja jag är extremt känslig..

busan11
2014-08-16 11:41
#10

Nu har jag kollat  indigobilden! 😃 Haha förstår vad du menar med att den är kul..

Tarotstollan
2014-08-16 20:48
#11

#9. Ja, ibland kan kort komma upp så ofta att jag blir irriterad, allra helst när jag inte förstår vad det är det vill visa mig!
#10. Ja, det är ett kort som man blir glad av att se!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

busan11
2014-08-17 10:52
#12

Förstår precis vad du menar. Jag är inte heller duktig på att tyda korten alla gånger. Är lite av en nybörjare fortfarande. Och då blir det ju jobbigare när samma kort dyker upp  många gånger som man inte heller kan tyda ordentligt.

TezzD
2014-08-26 08:11
#13

Jag har Doreen Virtue. Budskap från dina änglar

Hade en till med henne innan, om kärlek, men den gav jag bort i en tävling till en medlem här på Änglar, lekar är dyra och alla har inte råd, så jag hoppas att fler vill dela med sig och kanske byta med varandra. 

Hur jag tolkar.
Jjag läser vad kortet säger och känner in/får till mig saker om personen och jag förmedlar detta på samma gång.  👋

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: