Annons:
Etikettbudskap
Läst 1219 ggr
[Bettanbop]
2014-08-13 17:14

Att leva.

När vi lever våra liv i flöde, tacksamhet och glädje så kommer vi ständigt att skapa ny möjligheter.

Men, då uppstår det där som kan kännas så svårt ibland, att släppa taget.

Att förstå att det är dags och när det är dags att gå vidare. Byta jobb, vänner, kärlek, bostadsort eller vad det nu kan vara. Det kan vara så smärtsamt och så skrämmande.

Det var ett amerikanskt medium, Preem, som sa  -Du står i det nya, allt finns för dig, men du släpper inte taget och går in i det nya du skapat. Det är som att du ska flytta in i en ny lägenhet men du står där med alla dina gamla möbler och därför kan du inte gå in genom dörren. Men om du vågar släppa taget och gå in så kommer du se att din nya lägenhet är så vackert möblerad, med allt du behöver.

Skriv ner en Livsvision för dig själv. Den kan verkligen vara så långt ifrån ditt liv som man kan tänka sig. Men skriv ner den och började föreställa dig att det är så du vill levde ditt liv. Det är så det är att leva med attraktionslagen, att skapa det liv man önskar leva.

För mig har det inte varit så svårt att våga, det som jag har upplevt har varit i stället varit att släppa taget, att våga flyga, att släppa kontrollen, att gå in i det nya. När vi är i personlig utveckling så får vi lämna det som håller oss tillbaks.

Att inte stanna i det dåliga och gnälla, utan förändra och ta tillvara och vara tacksamma för det liv vi har.

Så om vi lever som att varje dag är en underbar gåva och att vi tar tillvara på den, att vi är våra egna allra bästa vänner som vill oss själva det allra bästa.

Att vi förändrar det vi kan och accepterar det som vi inte kan påverka och att vi älskar oss själva och livet, med alla upp och nedgångar, att vi vågar vara modiga, be om hjälp, känna och tro att vi kan skapa det allra, allra bästa för oss själva och varandra så lever vi livet fullt ut.

Jag önskar dig en underbar dag, mitt i livet, mitt i sommaren!

Ljus och kärlek,

Helena-Magdalena

Annons:
GiraffTunga
2014-08-13 20:49
#1

Oj vad fint skrivet :)

You can not judge me unless you know me.

Tarotstollan
2014-08-13 21:04
#2

Jättebra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Medda
2014-08-13 23:54
#3

Mycket fint skrivet Bettan 🌺

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

[Wolf.]2
2014-08-14 09:07
#4

Helt underbart Bettan och så sanna ord som det bara kan bli ❤️

Tack för en underbart klok text 🌺

Eminza
2014-08-14 10:40
#5

Så fint skrivet :)

desti
2014-08-14 11:58
#6

Oj vad fint skrivet…

Annons:
busan11
2014-08-14 19:03
#7

Jättefint skrivet! :-)

[Bettanbop]
2014-08-14 19:13
#8

😃🤗

Zamizen
2014-08-14 21:19
#9

Du är så smart bettan! Men är det verkligen mitt i sommaren? ;)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

H-lena
2014-08-15 01:36
#10

Fint skrivet och väldigt bra tips! Ska verkligen försöka göra det, skriva ner hur jag vill att mitt liv ska se ut. Innerst inne tror jag de flesta vet men tänker att "nej så kommer jag aldrig att kunna ha det." Men visst går det! Och ja släppa taget är nog det läskigaste av allt skulle jag säga. För det är en så stor risk man tar. Tack igen för bra tips och en nyttig tankeställare! :)


Loris M
2014-08-15 20:47
#11

Så sant som det är skrivet! 🌺

Håller med om att släppa taget är bland det läskigaste som finns. Är själv nu i ett sådant skede. Det krävs mod till att förändra och det krävs insikt… framtiden kommer oavsett. Men det är just detta ögonblick, just nu som vi äger och som vi kan göra något av. Allt annat är osäkert. Ögonblicket kommer aldrig tillbaka.

Kom att tänka på en ofta citerad indisk dikt:

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag den har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

[Bettanbop]
2014-08-15 21:23
#12

En underbar dikt Mesa och så sann. Tack👍

molam
2014-08-15 21:32
#13

Så fint skrivet, helt underbart ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Wolf.]2
2014-08-16 16:45
#14

Vilka underbara ord Mesa,du är en klok och vis dam du.Kramen på dig

Loris M
2014-08-16 16:50
#15

#12  #14

Tack! 🙂😊🤗

Upp till toppen
Annons: