Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1276 ggr
squat84
2014-08-07 20:09

Ängelflicka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!

Jag tror jag har fångat en liten flicka på foto? Eller en ängelflicka? Vad jag kan se, har hon brunt hår och verkar hålla något i händerna, hennes ögon ser stora och man kan nästan tro hon tittar in i kameran.

Fotot är taget på ett mycket välbesökt museum i Stockholm i somras när jag var där.  

Nu har jag förstorat bilden!!

Många goa kramar

www.theresekostresa.blogg.se

Annons:
H-lena
2014-08-07 20:13
#1

Oj vad häftigt! Ser ut som hennes rygg tycker jag mot kameran. Hur ser du ögon är jag lite nyfiken på? Åh vad nyfiken jag blir på museet! Jag bor ju i Stockholm, skulle gärna gå till det museet om jag visste vilket det var! Skulle jag gissa skulle jag nog säga nordiska eller där vid slottet..? men du kanske inte vill säga, det är helt okej!


squat84
2014-08-07 20:19
#2

Tack så mycket,  ja det är häftigt.. Jag vet ej om jag ser hennes ögon men jag tror jag ser hennes ögon, det är första gången jag fångar andliga bilder så jag vet ej vad jag ska tro riktigt. 

Fotot är taget på Vasamuseet =)

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-07 20:29
#3

Ja ser du det så ser du det helt enkelt! 🙂 Verkligen roligt att ha fångat på bild!

Jaha okej! Vad kul! kanske går dit någon dag och ser om jag känner något! Det finns säkert mycket energier där, och på de andra museerna också. men hon är nog inte kopplat till själva Vasaskeppet tror jag inte. 

Har du någon teori för varför hon är där?


squat84
2014-08-07 20:33
#4

Jag vet faktiskt inte varför jag fångade hennes på bild, har ingen aning, Trodde hon hörde till platsen, tycker mig ha fångat mer andligt på mina andra bilder men hon är tydligast. =)

Ja det är väldigt sevärt att besöka Vasamuseet, tror som dig att det finns mycket andligt på sådana platser. =)

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-07 20:49
#5

Ja det gör det säkert! Det museet är ju ändå rätt nybyggt men hon kanske är kopplad till platsen där det är byggt, så att säga. Djurgården och den delen av Stockholm är ju en väldigt historisk plats. Har upplevt en del andlig aktivitet där med, fast på andra sidan vattnet kan man säga på Ladugårdsgärde.


squat84
2014-08-07 20:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer hela bilden =)

Kan du se något mer? Eller är det bara jag som inbillar mig?

www.theresekostresa.blogg.se

Annons:
[Bettanbop]
2014-08-07 21:14
#7

Jo jag ser henne. Väldig söt. Jag tycker det ser ut som hon vilar armbågarna på något och håller händerna knäppta som i en bön eller sitter och tittar ut genom ett litet fönster. Bakom och runt henne tycker jag det står fler skepnader, men de är inte lika tydliga.

I stora bilden hade jag först lite svårt att lokalisera flickan, men tror jag ser något på väggen ovanför entrén, lite åt vänster.

squat84
2014-08-07 21:23
#8

Tack för svaret, kul att du också ser.  Ja hon är jätte söt verkligen..

Ja precis, jag ser flickan där man ser paret gå, om man zoomar in..

Jag ser också en man med hatt som ser glad ut, till höger där man ser något ljus sken eller något. =)

Kram

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-07 21:52
#9

Jag ser inget direkt på bilden men får ändå känslan av att det finns några närvarande så att säga. Och som du säger ser det ut som något ljust precis vid paret.


squat84
2014-08-08 09:41
#10

Tack H-lena, hade varit kul att få veta mer om flickan, ser ni henne som en ängel?

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-08 09:49
#11

Nja jag ser henne nog inte som ängel direkt, samtidigt så var går gränsen mellan ande och ängel? Jag vet inte riktigt. Tycker det känns som att hon är en liten flicka som söker närhet hos människor, men hon är också väldigt försiktig och kanske lite blyg. Hon visar sig bara för vissa. Namnet Frida eller Ida dyker upp i huvudet på mig. Känns också som att det inte är så jättelänge sen hon gick bort, under 1900-talet skulle jag nog säga.


squat84
2014-08-08 10:30
#12

Åh vad spännande, jag är väldigt barnkär och kanske därför hon visade sig för mig?  Hur gammal tror du att hon är? Jag ser henne runt 5 - 6 års ålder? Kram

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-08 10:48
#13

Verkligen spännande! Ja det är mycket möjligt! Tror hon gillade di energi också. Ja jag tror du har rätt angående åldern! Ser henne också som 5-6 år!


Annons:
squat84
2014-08-08 11:00
#14

Åh vad spännande. =)

Tack för dina svar,  det glädjer mig.

Kram

www.theresekostresa.blogg.se

H-lena
2014-08-08 13:39
#15

Vad kul att du blir glad! :) jag med! Vore kul att se om någon mer får fram något! :)


squat84
2014-08-08 13:53
#16

Ja bara skriv, jag är nyfiken i en strut =)

www.theresekostresa.blogg.se

[Bettanbop]
2014-08-08 14:55
#17

Vad gäller åldern så känner jag nog som ni, men samtidigt känns hon lite "lillgammal" att hon har en äldre själ än kroppen.

Tror inte hon är en ängel, fast hon kan ju vara en skyddsängel till någon anhörig som besöker museet. Men däremot tror jag det är änglar som står runt henne.

Skillnaden på en ande och en ängel är att anden har levt som människa men det har inte ängeln. En ängel är en energi. Änglarna brukar visa sig med en mänsklig kropp för oss för att vi inte ska bli rädda.

squat84
2014-08-08 17:37
#18

#17 Intressant information, är det vanligt att man fångar andevärden så här tydligt på foto? Sorry för massa frågor, men jag är så nyfiken.

www.theresekostresa.blogg.se

[Bettanbop]
2014-08-08 20:38
#19

Ingen fara, fråga på du, det är så vi lär oss🙂👍

Att lyckas fånga andevärlden på foto är nog lite till och från. Men jag tror vi ofta försöker se något som egentligen inte är något. Men det hände att man lyckas fota dem. Du har ju bevis på det nu 👍

squat84
2014-08-09 09:03
#20

Ja, jag har nog alltid trott på andevärlden, men mer och mer nu på senare år. Brukar ofta be till änglarna när jag inte mår bra ♥ Ja det känns otroligt att jag fångat andevärlden så tydligt. Kram

www.theresekostresa.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: