Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1114 ggr
[Bettanbop]
2014-08-01 14:11

Finns det någon bön för moder jord?

I går kväll började jag fundera över om det finns någon färdig bön till Moder Jord, Det finns ju en till Fader vår?.

Jag har inte hittat någon, så jag har börjat lägga in båda i samma…. "Fader vår som är i himmelen och Moder Jord som är i vår jord, helgat vare era namn, …..osv.

Ber ni till Moder Jord? får ni svar av henne?

Har försökt kontaktat henne. Kan då känna en energi men får väldigt svaga svar, knappt noterbara. 

Hur gör ni och eller hur gör ni?

Annons:
GiraffTunga
2014-08-01 14:15
#1

Njaaa jag ber inte till Moder Jord

" Jorden är vacker

Jorden är skör

Känslig och sårbar

För det som vi gör

Vårda den ömsint

Vårda den väl, liksom
modern som fött dig,
din kropp och din själ "

Kan nog fungera.

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
2014-08-01 15:16
#2

Jag förstår inte riktigt, varför säger många "Fader i himlen vår osv.. när man egentligen inte behöver säga en "ramsa" . Istället brukar jag bars tänka på honom och sedan be om något eller vad det nu var jag ville. Hoppas du inte tar illa upp Bettan, bara en fundering :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-08-01 15:17
#3

Jag vet inte men det är kraftfullt kanske.

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-08-01 17:39
#4

Nej då Z, jag tar inte illa upp. Du har rätt, man behöver inte ha någon ramsa egentligen. Det räcker att bara tänka på han inför en önskan. Men ibland kan det kännas bekvämare, eller att man når fram bättre om man ber "Fader vår". Jag brukar säga ramsan ibland när jag inte har någon önskan att be om, men ändå vill visa men respekt.

Upp till toppen
Annons: