Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 793 ggr
[Bettanbop]
2014-08-01 11:13

Att känna in och läsa av

Kan saker i vår vardag berätta något för oss? 

Absolut! Ringen på ditt finger bär på dina energier och kan ge information om vem du är. Ett kärt arvegods kan berätta mycket om en älskad, avliden släkting.

  • Psykometri är energiöverföring. Vi övar upp vår känslighet. Det är viktigt när man jobbar med medialitet. Det är bra att öva upp sig på det här sättet, särskilt om man är nybörjare. Öppna din mediala gåva!
  • Vi är en energi, hela du är energi, en prägling av din personlighet. Om jag tar i din nyckelknippa eller känner på stolen där du sitter och arbetar så kan jag läsa av dina energier. Det är ett avtryck, ett energimässigt avtryck av personen
  • Ett hem bär spår av dem som levt där.
  • En stad är präglad av gamla tider.
  • Möbler i ett hem kan ge oss signaler: ”Det där skåpet är så ondskefullt”. Man kan neutralisera energier i ett hem med hjälp av salvia.

Prova psykometri! Gör så här:

  • Börja med att blunda. Personer som är synskadade är väldigt duktiga på psykometri. så sätt dig in i den situationen, då öppnar sig ett nytt bildspel. Ibland får du bara in känslor och förnimmelser av hur en människa är.
  • Använd fingertopparna, där är vi som känsligast.
  • Tänk att du ska vara neutral, öppen för det som kommer. Innan du börjar är det bra att nollställa dig, gärna genom meditation. Då lugnar du alla sinnen. Se till att det är tyst inom dig, då kan du lättare ta emot budskap du får.
  • Skriv gärna ner det du fått till dig efteråt.
  • Ett kul test är om några stycken känner in varandras saker. Alla får lägga en personlig tillhörighet i en påse. Låt sedan var och en dra en sak ur påsen, utan att veta vems det är och känna energierna i detta föremål. Sen berättar man i tur och ordning vad man får fram. Ägaren till föremålet lyssnar in och berättar efteråt hur mycket som stämmer. Se det som en rolig sällskapslek!
  • Ha tillit till det som kommer till dig! Far iväg med de energier du får! Du kan få in bilder – vatten, en bil, ett hus på landet. Du kan få en känsla - glädje, sorg, oro. Kanske ser du en färg. Det du får till dig kan vara väldigt flyktigt. Och kanske kännas galet. Men ta in allt som kommer och förmedla det vidare. Ofta kan ägaren till föremålet förstå precis vad du menar!
Annons:
GiraffTunga
2014-08-01 11:23
#1

Spännande och ja jag har kunnat känna av energier, kraftdjur, änglar, övernaturligt. :)

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-08-01 13:56
#2

Det är bra GT,  du är duktig👍 har du provar att känna av någon sak och känna energierna i den och försöka tolka vad energierna säger?

I min kurs jag gör så är det det jag håller på med nu. Att känna in och läsa av energierna. Går sådär med det, men jag övar. Jag försökte läsa av Zamizen förut men då vart det noll, men kanske snart. Så Zamizen, snart kanske du får en läsning i din inkorg😃

GiraffTunga
2014-08-01 14:13
#3

Hmm det kan jag inte! :( Hoppas du kan läsa av mig någongång 😉

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
2014-08-01 15:14
#4

Haha skulle va kul Bettan ;) Och jag är hemskt ledsen att jag inte är inne här så ofta. Jag är på Gotland så har inte så mycket tid. Medeltidsveckan börjar här snart så :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-08-01 17:44
#5

Är du på Gotland ….. där vill jag också vara nu, men börjar ju jobba på måndag.

Du får hällsa från mig om du möter mina föräldrar😉 de bor på Gotland från midsommar till mitten av September😃

Zamizen
2014-08-01 17:46
#6

Haha, och jag vet ju absolut vilka dina föräldrar är ;)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
[Bettanbop]
2014-08-01 20:41
#7

Med dina magiska krafter så känner du när det är dom 😉😃

Zamizen
2014-08-01 21:04
#8

Hahaha helt klart ;)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Wolf.]2
2014-08-02 16:14
#9

Å psykometri som är så himla roligt att pyssla med för oj vad vi kan få fram information bara genom ett föremål och Bettan du förklarar så himla bra och enkelt i TS för psykometrin den tror många är svår men faktiskt är den väldigt enkel om vi kan koppla bort och bara låta informationen flöda.

Själv brukar jag tycka det är så kul att jag blir full i skratt sen är det ju kört att känna in när väl allvaret flugit sin kos för ofta kan man få väldigt rolig information  inte bara tung och tråkig så skratten dom kan bli många med psykometrin.

Det här går hur bra som helst även på distans där man har en bild av föremålet men helt klart är det som mest effektivt att hålla det i sin hand alternativt röra vid stora föremål med handen.

Intressant är att fingertopparna är känsligast för går jag till mig själv så är mina handchakran dom som får ta in och är dom känsligaste i mina händer.Det händer ofta om jag är ute nånstans och måste hålla mig i något som jag får lov att dra undan handchakrat och istället låta fingertopparna enbart vidröra vad ska vi säga en ledstång,en stol you name it så får mina handchakran fnatt och jag  vill inte känna vissa energier medan fingertopparna tål mycket mer.Men visst är jag känslig även där men inte lika som i handchakrat.

Härligt hur olika känsliga vi är på olika punkter i våra händer.Härlig tråd för psykometrin den kan vara riktig roligt och underhållande men också allvarlig beroende på vem som ägt ett föremål. 

Zamizen du får hälsa Bettans föräldrar från mig också,inte för dom vet vem jag är eller jag dom men en hälsning är ju alltid trevlig att få 😉

[Bettanbop]
2014-08-02 21:42
#10

Tack Wolf🙂

Jag har legat på latsidan något alldeles på sistone vad gäller psykometrin och meditationen, måste ta mig i kragen👍 

De vet inte vem Zamizen är heller 😉

[Sol69]
2014-08-04 10:14
#11

Jag har provat att läsa av både saker och även kort som har varit upp o ned vända och det är mycket intressant 🙂Så testa vet jag.. 😎

Det som var mest intressant var när vi fick gå omkring med en servett en hel dag och sen läsa av en annans persons servett och lista ut vem den tillhörde på en kurs. Kan tillägga att ingen av oss kände ju varandra så beskriva vad man kände och denne skulle komma på vem man kände av i servetten 😃

[Bettanbop]
2014-08-04 20:17
#12

Ja det är väldigt spännande när man för fram något, och änu roligare när det stämmer 😃

Hallonregn
2014-08-07 15:42
#13

Funkade inte för mig 😕

Annons:
[Sol69]
2014-08-07 15:47
#14

Hallonregn vad funkar inte för dig???

[Bettanbop]
2014-08-07 19:59
#15

Jodå Hallonregn, för eller senare kommer det att funka. Det gäller bara att rensa sig från alla tankar och känslor för att kunna ta in det du ska läsa av. 

Vi hade en träningsgrupp på en annan sajt och fick väldigt bra tips där på hur man kunde göra. Det fick mig att faktiskt lyckas första gången, även om inte allt var rätt.

Kanske de kan skriva det här också som komplement till artikeln 😎

[Sol69]
2014-08-07 20:38
#16

Det gäller ju att öva och öva och öva.. För man måste släppa tanken och våga ha fel och göra bort sig lite.. Oftast funkar det bäst då.. När man vågar släppa loss och bara tar det första som kommer till en..

Upp till toppen
Annons: