Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 859 ggr
GiraffTunga
2014-07-29 15:20

Riktiga form?

Har ni funderat på hur änglarnas riktiga form är?

Varför har änglar människoform?

Jo änglarna visar sig i en människo kropp eftersom vi kan inte se deras riktiga form. Vi är inte jätte redo att se dem. Dom ser ut som vanliga människor med vingar och så som vanligt. Men dem visar sig bara så.

Hur ser deras riktiga form ut?

Änglarnas riktiga form är att dom har ett vanligt människoansikte, lejonansikte, tjuransikte och ett örnansikte. Halva kroppen, magen, armarna och halsen är mänsklig och sen benen är raka och klövar som fötter.

Vingarna?

Alla änglar har olika antal vingar.

Gabriel, Lucifer, Mikael och Raphael har 6 vingar.

Vanliga änglar har antigen 2 eller 4 vingar.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Bettanbop]
2014-07-29 16:51
#1

Hej vännen! tack för förklaringen jätte bra 👍

Min uppfattning om hur änglar ser ut är lite annorlunda än din, men det vet du ju redan😃

Är jätte nyfiken på hur du fått till dig denna informationen eller läst om hur de ser ut 🙂

Zamizen
2014-07-29 17:21
#2

Haha kul och intressant beskrivning av deras utseende, sedan om det är sant eller inte vet jag inte :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
2014-07-29 17:21
#3

Haha kul och intressant beskrivning av deras utseende, sedan om det är sant eller inte vet jag inte :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-07-29 17:31
#4

Hur tror du dom ser ut Bettan? Alltid kul att höra andra versioner..

Ja man vet ju aldrig Zamzien 😉

Men jag tror så eftersom jag hade konstig dröm.. Minns inget av det förutom att jag såg deras riktiga form som jag beskrev sen minns jag inget.  Det var en konstig kväll..

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-07-29 22:06
#5

Vi har ju alla olika uppfattningar om saker och ting. Vi kan ha olika sanningar om samma saker. Vissa gillar spagetti men inte makaroner. För mig är det samma lika, bara olika former.

Jag tror inte att änglar har en fast kropp, ser alltså inte ut som något. En ängel, vilken ängel det än är, består av en energimassa. Energimassan är renaste ljuset av godhet och kärlek.

Däremot kan denna energimassa ta form på olika sett. T.ex så som du beskriver eller på andra sett. Änglar tar ofta form efter våran tro på hur de skall se ut.

Ljusa kramar

bodhisattva
2014-09-19 10:07
#6

fastna inte för antalet vingar det kan finnas miljoner vingar som inte kan uppenbara sig samtid på en och samma varelse

Annons:
[Walk In Beauty]
2014-09-19 16:22
#7

# 5 Men äter ni spagetti nu igen i tråden,hungriga och fina Änglar på den här sajten 😉😃 🤗

Men GT vet du att ofta visar sig änglar på ett personligt sätt som vi ska känna igen dom på.Dom kan visa sig för mig på ett sätt och för dig på ett annat.

En del kommer i form av en fysisk  människa,dom få som är inkarnerade till jorden.Däremot brukar dom inte inta våra andliga guiders form men i övrigt på ett sätt som gör att vi känner igen och som du beskriver i TS är det sättet dom visar sig för dig så att just du ska känna igen.

Tänker på örn ansiktet som du skriver för minns jag inte helt fel har du både räv och örnen med sig som kraftdjur så då är det inte konstigt att dom även visar sig i den formen.

Härlig beskrivning i alla fall,tack rara GT som delar med dig 🌺

Upp till toppen
Annons: