Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 872 ggr
[Bettanbop]
2014-07-23 12:43

Energier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår vän Sol skrev om nya energier på en annan sajt, så jag började tänka på våra energier och hur de får oss att må.

Hur mår vi när vi är i balans och har en god energi nivå. Hur mår du då?

Hur mår vi när vi är i obalans och har lite för lite energi. Hur mår just du då?

Hur gör ni för att komma i balans och få ny energi?

Bilden visar mitt energi ställe. En liten skogsdunge på vår tomt.Dit går jag för att ladda batterierna och för att släppa tunga tankar. Det var även där som jag såg det väsen jag nämnde i min dröm tråd.

Annons:
Zamizen
2014-07-23 13:09
#1

Jag har förmodligen alltid mina energier i balans, eftersom jag aldrig behöver rensa eller känner att jag måste balansera

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-07-24 11:42
#2

Så bra Zamizen, hade varit nice om det var så för mig med. 

När jag har lite för lite energi så blir jag trött och får mer ont i kroppen. Jag har fibromyalgi och har alltid ont, men med låg energi så får jag mer ont. Jag kan känna mig sjuk och självförtroendet kan sjunka.

Men med en bra energi nivå så är jag glad och positiv, orkar mycket mer.  Är mer kreativ.

Zamizen
2014-07-24 16:52
#3

Jag vet inte varför vissa inte behöver balansera chakrana osv.. medans andra behöver? Men du kanske vet något?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-07-24 17:45
#4

Vi får hoppas någon av våra andra vänner kan förklara bättre.

T.ex Nefer, Yamher, Wolf mf.

[Wolf.]2
2014-07-29 17:46
#5

Oj balansera chakran behöver vi alla göra men vi kan göra det på olika sätt.Gör vi det inte lider vi snart av sk chakra död där vi kan leva helt i avsaknad av känslor om allt som pågår omkring oss.

Balansera chakran innebär inte alltid att man sätter sig ner med exempelvis healing utan det beror så mycket på hur vi lever våra liv också.

Är vi en person som mestadels stannar inomhus och inte får stimulans så kan vi stänga ner oss och tro oss inte behöva omvärlden och vi går en chakra död till mötes där vi kan må dåligt och känna oss begränsade i så mycket.

Om vi tar mig som ett exempel,jag älskar att resa och jag reser väldigt ofta.Skulle jag inte få ge utlopp för min res lystenhet så skulle jag successivt stänga ner mina energi hjul och inom kort skulle jag inte alls må bra men utåt skulle jag kunna säga jag mår toppen toppen men sakta stängs mina chakran ned och jag kan hamna i ett stadium där jag bryr mig nada i min omgivning om jag inte får ge utlopp för den jag själv är.

Jag stänger helt enkelt av flödet mellan mig och mitt resande om jag bara struntar i att åka och det kan röra sig om vad som helst,fotboll med polarna eller annat som intresserat håller våra chakran i en balans.

Får vi inte ge utlopp för oss och vårt så stänger vi snart ner våra energihjul och i långa loppet kan det leda till ohälsa.

Zamizen en fråga till dig 😉 visst gör du väl saker som för dig känns roliga och upplyftande på alla vis ?tillsammans med dina polare,klasskamrater eller andra ?

Där har du i så fall en form av chakra balansering, man måste inte sätta sig ner just med sitt fokus på chakran för chakran har vi alla men vi renar och håller dom vid god vigör på så olika sätt genom aktiviteter som vi själva känner är roliga och viktiga.

Att inte fastna på nåt vis utan våga ge utlopp för sig och sitt,det är en av många sätt att balansera och rena sina chakran 🌺

[Bettanbop]
2014-07-29 21:55
#6

Tack Wolf för din förklaring 👍

Denna beskrivning var toppen och enkel. Man kan ju läsa lite här och där om hur man kan balansera sig. Men det står sälla varför.

Ljusa Kramar

Annons:
Upp till toppen
Annons: