Annons:
Etikettupplevelser
Läst 997 ggr
[Bettanbop]
2014-07-21 12:05

Upplevelse av naturväsen

Vi har ju väldigt mycket fåglar här omkring så jag har inte tänkt på det, men nu på sistone så har det varit mer fjädrar än vanligt, eller så är det jag som har lagt mer märke till dem. Även vita fjärilarna har varit extra närgångna.

Måste då få berätta att vi har natur väsen på gården, men jag har bara anat/känt deras närvaro.  Men så här om dagen så vart det påtagligt. Jag "såg" den inte men kunde förnimma konturerna. Min man höll på att gräva ett nytt grönsaks land med en liten traktor grävare intill björkdungen. Då fick jag syn på/känslan av att någon stod och tittade på vad som hände.  Jag såg nästan, eller mer anade konturerna av denna någon. Jag presenterade mig och talade om vad vi gjorde  och frågade om det var okej, eller om hen ville att vi slutade.  Men hen tyckte det var okej :D

Detta väsen jag "såg" var i min storlek (170) kanske lite större, tror att det var ett manligt väsen. Såg inget hår el kläder, men han var gräsgrön i färgen, hela han.

Sån häftig upplevelse var det. Jag har ju träffat väsen förut. Men inte just här där vi bor nu sedan fyra år. Bara känt att de är här. Förutom våran hus ande då 😃

Kram

Annons:
Zamizen
2014-07-22 09:51
#1

Kanske en alv? Eller en jätte, fast dom brukar vara lite större. :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

ALPHIRA
2014-07-23 23:50
#2

En jätte kan det inte vara, tror jag. Den som jag mött var nog 2,5-3 meter lång.

🙂

[Bettanbop]
2014-07-24 11:14
#3

Jag tror inte heller det var någon jätte, hihihi jag fick en bild av Hulken framför ögonen 😃

Detta väsen kan ha varit lite större eller lite mindre än mig, såg han ju på håll men han kändes som jämnstor av det jag såg.

Upp till toppen
Annons: