Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 2591 ggr
Hallonregn
2014-07-18 14:49

Har alla en Skyddsängel?

..Eller är det bara dem med 'mediala förmågor' som har en?

Annons:
GiraffTunga
2014-07-18 14:50
#1

Alla varenda människa har en eller flera skyddsänglar.

You can not judge me unless you know me.

Hallonregn
2014-07-18 14:56
#2

Hur kan jag få kontakt med 'min' skyddsängel?

Jag har ingen förmåga att kommunicera med andra sidan

så har inga erfarenheter, men skulle gärna vilja tro mer på att änglar faktiskt existerar, och i detta fallet skyddsänglar..

[Bettanbop]
2014-07-18 16:43
#3

Har du provar att meditera någon gång? 

Det är inget måste för att prata med sin ängel, men det underlättar. Man behöver inte ha en utvecklad förmåga heller. Vi är ju alla andliga mer eller mindre, även om vi vet om det eller ej.

 Allt börjar med tron, att tro på något, och ha ett öppet sinne att det kan vara möjligt. Det gäller förresten i allt vi gör i livet, inte bara det andliga. Tror du att du kan göra ett bra jobb i skolan, på jobbet mm, ja då kan du det, så länge man har tron.

Prova att sätta dig bekvämt någon stans, med fötterna i golvet och händerna i knät. Blunda och slappna av. Lyssna på din andning, hör hur den bli lugn och avslappnad, känn hur kroppen slappnar av . Om du nu börjat prata i din tanke med din ängel, säg t.ex. "Jag vill att du min skyddsängel kommer nära och hör min önskan". så kan du fortsätta med t.ex.  " jag vill gärna ha ett tecken från dig, ett tecken jag förstår, att du är här och hör mig".

Det spelar egentligen ingen roll hur el vad du säger, men säg det med vänlighet och en äkta önskan.

Lycka till 🌺

yamher
2014-07-20 21:31
#4

ja, alla har en eller flera skyddsängel. De allra flesta är nära eller kära som redan finns på andra sidan som har speciella band till dig ( i detta livet, som släkt, vänner eller från tidigare liv som du fortfarande har band till). De följer dig och hörsammar dina böner, tankar och förhoppningar. Liksom rop på hjälp. Hur de hjälper och hur mycket är lite mer individuellt.

Då och då  i livet kan vi ha det lite tuffare. Då kan även vår skyddsängel (som är en själ med en ängels status kanske man skulle kunna beskriva det som) behöva lite extra stöd eller hjälp och med på vägen följer en ängel oss så länge vi behöver det.

Vissa har en ängel genom hela sitt liv, medan andra har det en kortare stund eller kanske inte behovet alls. Vid yttersta fåtal gånger så kan även en ärkeängel hjälpa till vid behov. Men det är än mer sällsynt och betydligt mycket kortare stunder.

Mediala kan ha änglar som skyddsänglar enbart som ett starkare skydd, som en slags bodyguard just för att inte verka lockande för krafter och personer som skulle kunna utnyttja deras öppenhet.

Ingen är för mer eller sämre pga ett starkare skydd. Den som kommer att känna dig bäst och kämpa för dig in i det sista är o förblir den person som är dig närmast, den själ som följer dig.

Våra själar har två olika vägar att lära oss på, eller snarare två uppgifter. Att leva och att vara skyddsängel. Båda är lika lärofulla och viktiga. Vissa lever fler liv, andra fler som skyddsängel men som sagt lika viktiga. Därav att vi alla har en själ, någon som vi känner väl, vid vår sida. Och den som du kanske i din ensamhet eller behov av vänder dig till är oftast den som finns vid din sida (åh farmor om du kunde finnas vid min sida, eller hjälp mig mormor att komma igenom detta).

Alis volat propriis Oskyldig

[Bettanbop]
2014-07-20 22:04
#5

Tack Yamher för ditt svar, en jätte bra beskrivning 🤗

[Eleya]
2014-07-22 11:11
#6

Jag har fått förklarat för mig att vartenda människa har en skyddsängel från det att din själ lämnar himlen till den stund du tar ditt sista mänskliga andetag och återfärdas till himlen.

Din ängel lämnar inte din sida någonsin, din ängel känner dig bättre än du själv gör och finns där för dig för att vaka, vägvisa, varna och hjälpa dig. Du är din ängels största skatt och stolthet och denne älskar dig villkorslöst. Din ängel bryr sig inte om nationalitet, religion, läggning, brottsliga historia, ekonomiska status..absolut inget som är mänskligt..vilket är ofattbart för oss människor som tänker ganska enkelriktat. Du kan be om din ängels direkta hjälp, du kan samtala med denne och denne kan svara dig om du är öppen för det.

Jag själv har fått indirekta svar på mina förfrågningar och än så länge har jag en smula rädsla kvar att övervinna innan jag ber om mer konkreta svar.

Men i himeln är en själ en själ och en ängel skapt för att vara en ängel. Våra avlidna älskade familjemedlemmat antingen vakar över oss från himlen eller här på jorden i andlig form, men de blir inte änglar, änglar är inte själar, de är inte skapta så.

Wow..jag hade kunnat hålla på och skriva hur länge som helst..men hoppas detta var till lite hjälp. Ha en bra dag!

Annons:
GiraffTunga
2014-07-22 13:15
#7

#6 Min musik hackades när jag läste din kommentar. Kände mycket varm energi också.

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2014-07-22 13:18
#8

Men måste man ha en släkt eller någon som man känner som är nära som är skyddsängeln? För ingen har dött som jag känner så vem är min skyddsängel?

You can not judge me unless you know me.

Zamizen
2014-07-22 13:20
#9

släktingar kan inte bli skyddsänglar. Men dom kan vaka och hjälpa en från andra sidan, så dom är nästan som en skyddsängel men är egentligen ingen ängel.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

GiraffTunga
2014-07-22 13:20
#10

Jaha tänkte väl det. ;)

You can not judge me unless you know me.

[Eleya]
2014-07-22 14:55
#11

Din skyddsängel är en alldeles egen skapelse, lika unik som du.
Jag är glad att ingen familjemedlem är min skyddsängel utan en alldeles egen skapelse. Men denne präglas mycket av dig, din humor, syn på livet, när du lider lider ängeln med dig fast på ett mentalt plan. Det är fantastiskt!

Däremot kan ingen bryta det eviga bestående bandet du och vi alla har med våra familjemedlemmar..har så många underbara själar som väntar på mig. Och alla kommer att känna igen din själ.

GiraffTunga
2014-07-22 15:01
#12

Jätte bra att ha en skyddsängel. Det är väldigt bra.

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-07-22 23:16
#13

Suveräna svar 👍 så mycket ni vet, toppen 👍

Kram

Annons:
yamher
2014-07-23 08:40
#14

#9 klart att skyddsänglar kan bli skyddsänglar. Det kan vilken själ som helst bli. Det är av vikt att vi faktiskt är det eftersom en del av vårt lärande faktiskt ligger i att vara skyddsängel.

Men det kan vara en vän eller någon som du har levt med i ett tidigare liv #8. Du har ju äldre släktingar också.

Jag har min farfar som skyddsängel och har haft det sedan den dagen han gick över (strax efter min födsel). Vi har starka band till varandra då jag i mitt tidigare liv var hans mamma.  Men jag har även en annan skyddsängel som inte är en själ för att jag förtillfället behöver ett starkare skydd.

Jag vet andra som har tidigare liv till o med som skyddsängel även om det är ovanligt.

Man kan jämföra att ha en själ (som har en relation till dig) eller tex en ängel. Ängeln agerar oftast mer som en bodyguard medan personen med relation till dig är mer som en moders relation. Personlig och vårdande. Det är änglars uppgifter och många av dem gör det inte pga det personliga (utan för den delen vara totalt okänsliga eller bry sig).

Betyder inte att den som uppfattar att den har en ängel som skyddsängel inte har en själ som skyddsängel, för ofta finns de där även om man kanske inte upplever någon i ens närhet. Mött rätt många som hävdar att de har ärkeänglar och liknande som skyddsänglar som har visat vara någon helt annan. det är ju poppis idag att faktiskt tro att man har en ärkeängel. Uppskatta den ni har vid er sida oavsett vem och underskatta aldrig den personen som brinner för dig o som är din skyddsängel på andra sidan om det så bara är "gammelmormor".

Alis volat propriis Oskyldig

GiraffTunga
2014-07-23 09:41
#15

Bra skrivet Yamher men tyvärr så tror jag inte på tidigare liv.. :/

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: