Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1650 ggr
GiraffTunga
2014-07-11 23:36

kommer dom

kommer änglarna om någon gråter eller är ledsen?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Bettanbop]
2014-07-12 10:07
#1

Vilken bra fråga GT  toppen 👍

Ja de kommer 🙂 Men tyvär så stänger vi oss oftast när vi är ledsna och gråter. Oftast så kryper vi ju ihop när vi blir ledsna och då utan att tänka på det så stänger vi oss.

Så i det skedet så är vi inte så mottagliga och kan släppa fram änglarna. Men de kommer, helt klart.

Tips: Börja varje morgon, när var hursomhelst med att be änglarna "Jag ber er änglar att vara med mig i allt jag gör och allt som händer mig  i dag", så är det fixat och klart. Så även om du blir ledsen så har du redan get dem din tillåtelse att hjälpa dig.

Kram Bettan

Zamizen
2014-07-12 18:27
#2

Jag har inte riktigt förstått den regeln bettan, att dom måste få tillåtelse. Jag tycker det låter väldigt konstigt och dåligt. För tänk så är det en person dom mår jätte dåligt mentalt, är deprimerad och gråter sig själv till sömns varje natt och som en dag kanske t.o.m gör självmord. Då då får änglarna inte komma till den personen och hjälpa den? Eftersom han/hon inte bett om tillåtelse? Det finns ju så många som inte tror på änglar och det övernaturliga! Hjälper änglarna inte dessa personer bara för att dom inte bett om tillåtelse? Kanske skulle starta en egen tråd, men men.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Bettanbop]
2014-07-12 23:00
#3

Bra fråga Zamizen. 

Nu satte du mig lite på prov. Jag har inte ett bra svar på det. Vet faktiskt inte. Men man har ju hört och läst om mirakelräddningar, men om det är änglarna eller gud som är framme och hjälper kan jag inte svara på.

Detta måste vi nog undersöka lite.

Du får jätte gärna starta en tråd om det.

[ghostdoggy]
2014-07-13 16:02
#4

nu när d skriver d så har du rätt i d säger..jag vet att d kretsar runtomkring mig,men d kommer inte förrens jag ber dem el säger deras namn,mitt första möte jag fick me dem var via min vägledare och fick lära mig deras namn,men d kommer inte till mig bara huxflux..måste antingen tänka det el säga d för att d ska få nån effekt😃

GiraffTunga
2014-07-13 16:41
#5

Jag är ganska arg ofta och brukar vara mycket känslig i natten innan jag sover. Men ska göra som du sa Bettan

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-07-13 17:02
#6

Ja de kretsar ju runt oss hela tiden, även om vi är medvetna om det eller ej. 

När vi mår dåligt, är deprimerade eller det håller på att hända något tokigt och dumt, så tänker vi oftast i en tiondels sek att vi vill bli räddade, vill må bättre osv, det tar inte längre tid och ofta kommer nog tanken omedvetet, men det behövs inte mer.

När jag var som värst nere så var det alltid "något" som stoppade mig när jag tänkte byta fil och köra rakt in i bergväggen eller i lastbilen som kom mot mig. Kan inte komma ihåg att jag bad om hjälp på något sätt. Men jag kommer ihåg tankarna efteråt. Så när vi mår så dåligt så hör vi inte eller tänker på vad vi tänker, det sekt per automatik.

De som då inte blir räddade i sista sek, är nog så låsta och blockerade att änglarna inte lyckas nå fram.

Annons:
GiraffTunga
2014-07-13 17:05
#7

Förra veckan var jag deprimerad och det var kväll. Bad till änglarna att få mig sluta lida och dom tog bort det.

You can not judge me unless you know me.

[Bettanbop]
2014-07-13 17:08
#8

Så underbart ❤️

Tack för att du delar med dig 🤗

J-Artur-K
2014-07-13 23:16
#9

Vi har fritt val. Vi behöver inte be om hjälp för att få. Men större chans att få om vi ber om det. Som jämförelse skulle nog en skydds ängel stoppa oss ifrån en trafik olycka om den kan det utan att vi valt att slippa det. Men det är ändå vårat val kanske. Vi har fritt val vad vi ska göra. Men andra sidan kan servera oss val möjligheter som leder oss ditt dom vill. Skydda oss o hjälpa oss. Vi har kanske inte bet om hjälpen men ändå har vi hjälpen framför ögonen fast vi inte ser det. Små saker som kan ändra mycket.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-07-14 17:39
#10

Tänker som du

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-07-15 01:00
#11

Som jämnförelse, Min mor fråga mig för kanske lite mer än ett år sedan om jag ville följa med till sundsvall. Var vinter o jag tänkte direkt jag det skulle vara roligt varför inte. Men sedan fick jag snabb känsla att jag inte bordet följa med så jag sade nej men förstod inte varför men kändes som att jag inte borde det, 

Min mor fick sladd och hamna i diket fick inte allvarliga skador men båda krockkuddarna löstes ut o hon fick det i ansiktet. 

På den tiden hade jag alltid min bärbara dator med mig vid lite längre sträckor i hade garanterat haft den i knät i set någon film eller något under tiden. 

Om man tänker att man har barbara datorn i knät i krockkudden löser ut i fullfart mot ansiktet i en dator är emellan så blir det nog en helt annan smäll mot ansiktet i jämnförelse mot om man inte har en bärbar dator där. 

Så visst kan dom hjälpa en på olika sätt men vi har fritt val att välja. Jag hade mitt val om jag ville åka som jag tänkte säga jag direkt till men sedan lita jag på känslan att inte åka. 

(Fast det kanske hade gått bra ändå men man vet aldrig går inte att veta i efterhand men tror det kan funnits risk för att blivit en riktigt smäll mot ansiktet med datorn emellan ) 

En annan gång som inte har med skydd på sådant här sätt men ändå hjälp dom kan ge men man har ändå eget val. 

Jag och mor skulle till Floriade i maj 2012 i venlo i holland. Jag är utbildad inom trädgård o vidare utbildat mig till trädgårds designer och Floriade är världen största trädgårds mässa som bara är vart 10 år i holland. Denna gång var det 67 hektar stort så man får vara där någon dag för se allt och är bara vart 10:e år. 

Jag skulle träffa mor på Arlanda för vi reste ifrån olika ställen. Jag skulle ta ett tåg som gick vid 15.30 säger vi så skulle jag hinna utan problem. Men när jag skulle boka så fick jag stark känsla boka tåget som går tidigare (14.30 säger vi kommer inte ihåg exakt) 

När jag skulle kliva på tåget som gick 14.30 så var jag på väg till min vagn men var ett snabbtåg o jag var inte van vid hur det fungerar då när jag är ifrån norrland o reste ifrån Skövde där jag studerade. När jag kom till min vagn var det låst för tåget skulle fara iväg. 

Jag missa tåget men jag hade bokat tåget som gick innan tåget som jag måste hinna med. Så jag prata med Sj o förklara läget att jag stod där men gick till min vagn o då var dörren låst o öppnades inte. Dom förklara att snabbtågen hinner man inte möjligtvis inte att gå till sin exakta vagn så man får kliva på o gå till vagnen inifrån. Men jag fick ny biljett till nästa tåg som jag planerat ifrån början o fick först klass biljett i stället.

Personen jag fick sitta med hade gått trädgård utbildning inom odling på LRF (Lant brukarnas riksförbund) Vi hade väldigt bra dialog han blev intresserad av min historia o hur jag tänkte som inom trädgård o att jag valt vidare utbildad mig o val jag hade gjort. Grundutbildning inom trädgård , vidare utbildat mig till trädgårds designer , och utbildar mig nu till murare för att jag kan ha det som kombination till murning inom trädgårds sammanhang o att jag far till Floriade för se o få inspiration ifrån det största trädgårds utställning som finns. 

Ju mer vi prata ju mer fick jag veta om han. Hade ägde flera tidningar inom lantbruk o var hans liv. Kommer inte ihåg nu vad tidningarna heter men är ganska kända tidningar inom detta i sverige (när jag hör det så känner jag igen det men kommer inte ihåg det nu utan till) Men i den där konsernen är det samma bolag som äger flera tidningar men ett huvud bolag så man kunde läsa mellan raderna att han ägde alla (Kanske inte 100% men man kunde läsa mellan raderna som när en person inte vill säga för mycket o man kunde kolla efteråt o förstå det o man såg att det var han ) 

Under vårat samtal så lade jag till saker han inte tänkt på man blir som ett ljussken när man hör något som man inte tänkt på men som stämmer. 

Innan vi skildes åt så sade han. Du tänker helt rätt. Är så där en företagare ska tänka. Långsiktigt o i den större bilden. Att du tänkte på att gå murare för det kan man använda sig av inom trädgård är du nog en av få i sverige eller kanske till o med den ände med kombination av dom andra utbildningarna o du är så ung. Du tänker helt rätt. 

Sedan gav han väldigt bra råd om att inte var rädd för att ta betalt o visa ett sms han precis fick (han var ju företagare i olika samman hang inte bara tidningen) o visa att han inte var rädd för kräva det han ansåg var rätt för han. Plussa på rese kostnad o allt sådant. I dialogen gick även kunden med på hans krav. (Var inte små pengar det handla om där) Han avsluta med att säga. Det ända du kan få är ett nej o då finns det fler kunder som väntar. Så var inte rädd att kräva det du tycker du förtjänar för det du gör. 

Tidigare hade jag fått motgång ifrån familj av val jag gjort o hur jag tänkte som. Så mitt förtroende om hur jag tänkte som fanns ingen bekräftelse att jag tänkte rätt. Fast jag tidigare fått träffat en som var ordförande för Vi villa ägare i härnösand innan jag träffa han på tåget där jag ställde upp för  att företräda skolan jag gick trädgårds utbildning för. 

Jag hade ingen aning om vem han var när han kom o diskutera med en av lärarna o undra om han kunde få hjälp med ideer för hans sommar ställe som han ville ordna till. Läraren föreslog att jag kunde hjälpa han för jag gick trädgårds design.( Han var även en av mina lärare under grund utbildningen så han visste vem jag var sedan tidigare med o vi hade bra dialog med varandra) 

Han fick mitt nummer o ringde upp dagen efter eller om det var någon dag efter. Vi kom överens om att träffa o jag skulle se på sommar stället. När jag var där så gav jag ideer hur man kunde göra o växt val för att få det enkelt men väldigt snyggt, Växt höjd på växter som passar in o hur man kan göra för få det se elegant ut men att man inte behöver  se efter allt för mycket. 

Mannen o hans fru gillade ideer o vi prata om mitt förflutna o allt möjligt inom trädgård. Han tyckte att jag verkade väldigt kunnig med tanke på min unga ålder och hur jag talade o presentera det som snabbt med möjligheter o klicka med ideerna jag hade för dom. Vi hade samma smak kan man säga. 

Jag fick förfrågan om jag kunde skissa det men även möjligen anlägga det för dom tyckte jag verka kunnig o pålitlig person. Jag sade att det är möjligt Men fick även förfrågan att hjälpa till med beskärning på deras huvud tomt. Som jag hjälpte till med senare en annan dag. 

När han skjusa mig till bussen så berätta han mer om sig själv. Att han var ordförande för Vi villa ägare i härnösand o grundat det i kramfors o örnsköldsvik (örnsköldsvik är där jag är ifrån) Tro han hade varit ordförande i 15 år eller liknande. 

Men inget av detta hade hänt om jag inte ställt upp med fri vilja på en ledig dag för skolan när alla andra sade nej. Jag lyssna på det jag fick till mig att jag ska fara ditt. Sedan med tanke på vem den där personen var o man fick mer förtroende för det man gjorde genom att det där var en person som är mycket intresserad av sådant här o man själv var så ung. (Var 22 år då) 

Även han jag träffa på tåget betyde mycket för mig för han var även han en person som gav mig stort förtroende för hur jag tänkte som när andra inte förstod hur jag värde satte saker. (Jag var 24 år då o var väldigt stort för mig personligen.) Inte bara att det var en sådan person som gav sitt förtroende för mig utan två st men betydande roller som inte ger sitt förtroende för vilken person som helst som är så ung. 

Inget av det där hade jag fått av någon annan som jag kände. Jag hade bara litat på min mina känslor detta ska jag göra o gjort det. Men fått motgång i det jag gjort ifrån andras åsikter av val jag gjorde. Men inte har det intresset o kunskap hur saker fungerar som inom detta område. Men när jag träffa personer som hade kunskap om detta. Fick jag deras fulla förtroende och det behövde jag verkligen. 

Men att jag fick träffa dom var att jag lita på känslan av val jag skulle göra utan att jag förstod varför men jag gjorde valen som kändes rätt utan att jag förstod varför. 🙂

Nu blev det långt skrivet men exempel hur saker kan fungera som ur olika synvinklar. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: