Änglar/Spiritualism

kommer dom

2014-07-11 23:36 #0 av: GiraffTunga

kommer änglarna om någon gråter eller är ledsen?

Anmäl
2014-07-12 10:07 #1 av: [Bettanbop]

Vilken bra fråga GT  toppen Tummen upp

Ja de kommer Glad Men tyvär så stänger vi oss oftast när vi är ledsna och gråter. Oftast så kryper vi ju ihop när vi blir ledsna och då utan att tänka på det så stänger vi oss.

Så i det skedet så är vi inte så mottagliga och kan släppa fram änglarna. Men de kommer, helt klart.

Tips: Börja varje morgon, när var hursomhelst med att be änglarna "Jag ber er änglar att vara med mig i allt jag gör och allt som händer mig  i dag", så är det fixat och klart. Så även om du blir ledsen så har du redan get dem din tillåtelse att hjälpa dig.

Kram Bettan

Anmäl
2014-07-12 18:27 #2 av: Zamizen

Jag har inte riktigt förstått den regeln bettan, att dom måste få tillåtelse. Jag tycker det låter väldigt konstigt och dåligt.
För tänk så är det en person dom mår jätte dåligt mentalt, är deprimerad och gråter sig själv till sömns varje natt och som en dag kanske t.o.m gör självmord. Då då får änglarna inte komma till den personen och hjälpa den? Eftersom han/hon inte bett om tillåtelse? Det finns ju så många som inte tror på änglar och det övernaturliga! Hjälper änglarna inte dessa personer bara för att dom inte bett om tillåtelse?

Kanske skulle starta en egen tråd, men men.

Anmäl
2014-07-12 23:00 #3 av: [Bettanbop]

Bra fråga Zamizen. 

Nu satte du mig lite på prov. Jag har inte ett bra svar på det. Vet faktiskt inte. Men man har ju hört och läst om mirakelräddningar, men om det är änglarna eller gud som är framme och hjälper kan jag inte svara på.

Detta måste vi nog undersöka lite.

Du får jätte gärna starta en tråd om det.

Anmäl
2014-07-13 16:02 #4 av: ghostdoggy

nu när d skriver d så har du rätt i d säger..jag vet att d kretsar runtomkring mig,men d kommer inte förrens jag ber dem el säger deras namn,mitt första möte jag fick me dem var via min vägledare och fick lära mig deras namn,men d kommer inte till mig bara huxflux..måste antingen tänka det el säga d för att d ska få nån effektSkrattar

Anmäl
2014-07-13 16:41 #5 av: GiraffTunga

Jag är ganska arg ofta och brukar vara mycket känslig i natten innan jag sover. Men ska göra som du sa Bettan

Anmäl
2014-07-13 17:02 #6 av: [Bettanbop]

Ja de kretsar ju runt oss hela tiden, även om vi är medvetna om det eller ej. 

När vi mår dåligt, är deprimerade eller det håller på att hända något tokigt och dumt, så tänker vi oftast i en tiondels sek att vi vill bli räddade, vill må bättre osv, det tar inte längre tid och ofta kommer nog tanken omedvetet, men det behövs inte mer.

När jag var som värst nere så var det alltid "något" som stoppade mig när jag tänkte byta fil och köra rakt in i bergväggen eller i lastbilen som kom mot mig. Kan inte komma ihåg att jag bad om hjälp på något sätt. Men jag kommer ihåg tankarna efteråt. Så när vi mår så dåligt så hör vi inte eller tänker på vad vi tänker, det sekt per automatik.

De som då inte blir räddade i sista sek, är nog så låsta och blockerade att änglarna inte lyckas nå fram.

Anmäl
2014-07-13 17:05 #7 av: GiraffTunga

Förra veckan var jag deprimerad och det var kväll. Bad till änglarna att få mig sluta lida och dom tog bort det.

Anmäl
2014-07-13 17:08 #8 av: [Bettanbop]

Så underbart Hjärta

Tack för att du delar med dig Kramas

Anmäl
2014-07-13 23:16 #9 av: J-Artur-K

Vi har fritt val. Vi behöver inte be om hjälp för att få. Men större chans att få om vi ber om det.

Som jämförelse skulle nog en skydds ängel stoppa oss ifrån en trafik olycka om den kan det utan att vi valt att slippa det.

Men det är ändå vårat val kanske. Vi har fritt val vad vi ska göra. Men andra sidan kan servera oss val möjligheter som leder oss ditt dom vill. Skydda oss o hjälpa oss. Vi har kanske inte bet om hjälpen men ändå har vi hjälpen framför ögonen fast vi inte ser det. Små saker som kan ändra mycket.

Ny dag nya möjligheter
Anmäl
2014-07-14 17:39 #10 av: Zamizen

Tänker som du

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.