Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 539 ggr
GiraffTunga
2014-07-03 21:22

Var försiktig.

Lagt ut detta i Övernaturligt iFokus, Änglar iFokus, Himlen iFokus.

Man ska vara försiktig vad man tror på.

Varför?

Jo för att om en själ tror på exempel Gudinnan Diana så är du nog inte den enda och själens tro är så kraftfull. Diana finns ju för det är över 1000 personer som tror på henne. (Gudinna inom Wicca) Sen finns det personer som inte alls tror på Diana.

(diana är ett exempel)

Då förminskar kraften men jag tror inte att Diana försvinner för hon kan inte ploppa iväg. Diana finns kvar men inte så kraftfull som hon brukade. 

Kristendomens Gud avslöjade…

Kristendomens Gud avslöjade ensak. Han sade "Du skall ej ha andra Gudar sidan av mig " Då sägs det att det finns andra Gudar / Gudinnor.

Änglar

Inom kristendomens änglar så får man ej be till dom eftersom man ska endast be Gud. Änglarna är endast här för att skydda oss och trösta och vägleda oss. Sägs om en Ängel tar emot själens tro till ängeln så döms ängeln till fallen ängel.. MEN DET tror jag inte på. 

Jag tror att………

Jag tror att alla Gudar / Gudinnor finns i alla religioner.  Jag tror att man kan be till alla änglar skydds/ärke änglar och att dom hjälper, tröstar och vägleder oss utan att dom faller ner. Jag tror inte är att Kristendomen är den RÄTTA. Alla religioner har deras paradis och deras Gudar/Gudinnor som tar hand om dom.

Det enda jag skrev detta i din sida är: Alla tror olika. En religion är inte äkta och andra falskt. Alla har deras väg. Du har din väg jag har min väg, Vi har våra vägar.

Vad tror du på? Skriv vad du tror på gärna :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Bettanbop]
2014-07-04 11:42
#1

Ja på ett sett ska man nog vara lite försiktig med vad man tror på. Man kan se på flera ställen hur man går in i sin tro för djupt och blir fast i det tänket, och sedan inte kan acceptera något annat.

Man ska bilda sin egen uppfattning och tro. Alla behöver något att tro på, även om det inte är något andligt. Men det viktiga i en tro är att man har ett öppet sinne och empati, en förståelse för att andra kan tycka och tro på ett annat sett.

Även om vi kan tro olika så måste vi kunna respektera varandra och kunna samarbeta.

Sen tror jag som du GT, att kraften i tron ligger just i hur mycket eller lite man tror. Den man tror på blir svagare ju mindre man tror på denne, eller starkare om man tror starkt.

Kram Bettan

Upp till toppen
Annons: