Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 773 ggr
H-lena
7/1/14, 7:55 PM

Kontakta min skyddsängel

Hej!

Jag undrar lite hur ni (om ni nu gör det) tar kontakt med er skyddsängel? Jag läste någonstans att man kan göra det genom meditation, och det sättet som de föreslog i texten var att man föreställer sig att man går ner för en lång trappa. När man kommit ner för trappan finns en dörr, den dörren öppnar man och kommer ut på ex. en strand. På stranden står ett tält, och då går man in dit, där väntar ens skyddsängel. Jag har gjort detta flera ggr, jag föreställer mig att jag går in i tältet och ser min skyddsängel som jag ser som en kvinna med långt blont hår. Jag ser henne inte tydligare än så. Jag har ställt många frågor till min skyddsängel, dessvärre har inte alla svar jag fått stämt. Detta får mig att tvivla på min metod. Ska man göra det på något annat sätt? Kan jag överhuvudtaget kommunicera med min skyddsängel eller kan jag bara be om beskydd och hjälp genom svåra situationer? Hittills tycker jag inte att jag fått särskilt mycket hjälp då jag bett om det, inte heller tecken som jag bett om när jag känt mig vilse. Så om någon här skulle kunna hjälpa mig vore det jättesnällt!


Annons:
[Bettanbop]
7/1/14, 9:28 PM
#1

Hej H-Lena👋

Just för tillfället är jag kanske inte rätt person att svar på grund av en liten svacka. Men jag börjar skriva så kanske det kommer något bra får vi hoppas. Det brukar funka.

När man vill ta kontakt med din skyddsängel så spelar det egentligen ingen roll på vilket sett du gör det. Det måste inte vara en trappa du går ner för eller ett tält där du möter ängeln. Du kan föreställa dig vad som helst bara det känns rätt för dig.

Själv har jag faktiskt aldrig sett min ängel, men hon är så medveten om att jag inte har något behov av att kunna se henne även om det skulle vara lite kul att få en bild. En ängel är ju ett väsen utan en fysisk kropp som vi, så de har ju inte någon eget utseende. Det är vi själva som framkallar dennes utseende undermedvetet.

Nu är det ju så att våra skyddsänglar och guider inte hjälper oss med allt. Vi måste ju kunna något själva också och utveckla oss till den människa vi vill vara.

När vi får svar på våra frågor så är det det svaret som gäller då, men det är ändå vi själva som tolkar svaren och väljer hur vi ska följa dem. Sen är det ju så mycket runt om oss som påverkar våra val. Kan ge dig exempel:

Du frågar din ängel om din blivande pojkvän har mörkt eller ljust hår, din ängel säger kanske ljust hår. Men så möter du en väldigt charmig kille med mörkt hår som du inte kan motstå och faller för. Ja då tror man ju att ängeln hade fel, men det var kanske inte den killen ängeln hade i åtanke till dig.

Så svaren vi får kan kännas som fel men vara rätt ändå fast de blir fel (hm, detta lät konstigt även i mina öron, men hoppas du fattar😉)

Så att kommunicera med din ängel, klart du kan. Får du några svar, klart du får. Får du någon hjälp av din ängel, klart du får men inte alltid. Du kanske inte får något svar om du frågar om du ska äta kyckling eller fisk till middag, men får du känslan av att vilja ha mer grönsaker så är det din ängel som ger dig det svaret.

Nu kanske du blev änumer förvirrad av det jag skrivit, men hoppas du hittar något som hjälper dig lite på vägen ändå.

Kram Bettan

H-lena
7/2/14, 4:32 PM
#2

Hej! Tusen tack för svar! Det blev ju jättebra tyckte jag, känns redan klarare. Jag förstår precis vad du menar, såklart behöver det inte vara just ett tält eller så, jag förstår det. Jag tror att jag är en person som vill se saker framför mig, om du förstår vad jag menar, så därför kanske jag använder mig av just den bilden :) 

Det känns redan klarare det här du skriver om ljus eller mörkhårig kille, det är en sån sak som jag verkligen kan tänka mig att det kan man få rätt svar eller fel svar.. haha. Jag har faktiskt tänkt i de banorna tidigare. Så det känns bra att du säger det också! 

Det är nog för att det har varit en väldigt jobbig och skakig period i mitt liv som jag sökt mig ännu mer till hela den här grejen med det övernaturliga, änglar och så. För jag kände att det gav mig trygghet. Kanske förlitade jag mig lite väl mycket på det, vem vet. 

Tack så hemskt mycket för svaret, jag fortsätter att försöka så får vi se hur det går helt enkelt! Kram :)


[Bettanbop]
7/2/14, 5:06 PM
#3

Ansträng dig inte för mycket och leta inte för hört efter svaren för då missar man dem lett ❤️

Upp till toppen
Annons: